PDA

Se fuld version : Giftes med AU-Pair

lroenne
04-09-07, 22:34
Hej

Jeg har fundet mig en rigtig sød pige fra filippinerne.
Hun arbejder for tiden som AU-Pair her i Danmark men skal snart videre som AU-Pair i Norge.
Vi påtænker at gifte os, er der nogen der har nogle erfaringer med AU-Pair ??

Vores muligheder er:

Gifte os her og nu i Danmark, hun dropper sin AU-Pair i Norge, og søge opholdstilladelse evt. at starte på job i Danmark (hun har fået tilbuds job i Danmark)

Gifte os her og nu i Danmark, hun søger opholdstilladelse i Danmark men hun tager sit AU-Pair job i Norge.

Hun tager til Norge, vi tager den med ro og gifter os i løbet af det næste halve år, og søger samtidig opholdstilladelse i Danmark.

Er der flere muligheder ??
Er der nogen der ved hvilken mulighed der er den bedste og hvilke konsekvenser har de forskellige muligheder ??
Er der andre muligheder ??
Hvilke dokumenter skal hun fremskaffe fra filippinerne for at blive gift her ??

Vi venter med spænding på jeres svar.

På forhånd tak

Lars

tap
04-09-07, 23:28
gift jer nu og søg opholdstilladelse man ved aldrig hvornår reglerne ændres,vær opmærksom på at din kone ikke må arbejde indtil hun har fået opholdstilladelse
man kan ikke søge om opholdstilladelse i danmark og derefter arbejde i norge,da udlændingeservice beholder hendes pas indtil opholdstilladelse er opnået,og hvorfor tage til norge og arbejde som aupair hvis hun allerede har udsigt til et job i danmark?

ang. dokumenter er jeg ikke helt sikker men ihvertfald:dåbsattest,samt legal cappacity to marriage(bevis for hun ikke allerede er gift)
men spørg din kommende kone hun må vide hvilke papirer der skal bruges

i er i en gunstig situation nu,hun er allerede her i danmark du skal ikke tænke på dyre flybilleter m.m. derfor gift jer nu
lige en ting hvad er hendes alder? husk 24 års reglen
held og lykke
tap

OBrian
18-09-07, 12:43
Hej
Jeg er selv i den lykkelige situation at jeg har fundet mig en rigtig sød pige fra Filippinerne. Hun er også Au Pair her i DK.

Jeg har fundet ud af følgende:
1. Hun skal fremskaffe en "singleerklæring" fra Filippinerne, som skal legaliseres på den Norske ambassade dernede. Det er en stor hjælp at få en der allerede er dernede til at hjælpe - vi fik en af hendes veninder til at skaffe den - så vi har fået den efter kun en lille måned (kan tage op til 3 måneder)
2. Hun skal have sin dåbsattest med
3. Hun skal have lovligt ophold i DK

HUSK! at det at I bliver gift er ikke ensbetydende med at hun kan få opholdstilladelse i DK....
Én måde at få opholdstilladelse, er at søge om familiesammenføring - for at gøre det, er der en masse regler der skal overholdes - læs mere på internettet...

Lige pt venter vi på at min kæreste får hendes Visum, hun har søgt om forlængelse for en måned siden (hun har været her et år)

Jeg håber bestemt ikke dette tager modet fra jer - det er bare at komme igang...

Jeg vil meget gerne høre om andres oplevelser med at gifte sig - hvordan er det gået med at få varig opholdstilladelse... o.s.v.

Mvh
OBrian

lroenne
18-09-07, 13:19
Hej Igen.

Vi blev gift i Lørdags :-)
Vi gik på rådhuset i tirsdags i sidste uge (uden singleness erklæring), men eftersom hun ikke kan blive AU-Pair i danmark hvis hun var gift, så brugte de hendes AU-Pair kontrakt som bevis herfor (den rigtige singleness erklæring kom dog fredag med DLH).

Herudover skulle hun fremvise gyldigt pas samt dåbsattest.

Selve vielsen blev gennemført i lørdags (4 dage efter vi havde været på rådhuset første gang).

Søndag skulle hvedebrødsdagene igang, og hvilken bedre måde end at udfylde ansøgning om opholdstilladelse og fremskaffe alle de nødvendige dokumenter.

Mandag afsted til Udlændinge service, hvor vi efter 3,5 times ventetid fik afleveret ansøgningen. Hun fik sit stempel i passet så hun nu kan blive under sagsbehandlingen. Så nu er det bare og vente på Styrelsen næste udspil, en kvittering fremsendes efter 2-3 uger, og efter normalt 3-4 måneder har vi den endelige afgørelse (7-9 måneder i særlige tilfælde).

Hun er stoppet med sit au-pair job på vielsesdatoen og flyttet ind hos mig. Hendes au-pair job i norge er aflyst, og hun må ikke forlade Danmark (uden særlig tilladelse) under sagsbehandlingen.

Med hensyn til udfyldelsen af dokumenterne vedr. opholdstilladelse/familiesammenføring var de forholdsvis nemme at udfylde.

mvh

Lars

tap
18-09-07, 17:09
tillykke så ser det ud til at det lykkedes
husk til allersidst lige inden din kone får opholdstilladelse/fammiliesammenføring,kan og vil din kommune bede dig om at stille en bankgaranti på omkring 54.000 kr som skal stå på en konto i 7 år.Nu kender jeg selvfølgelig ikke til din økonomi,men hvis du skal ud og låne pengene så er det en god ting at undersøge det allerede nu eller feks lægge penge tilside nu.
En bankgaranti koster ca. 700-1000 kr om året i gebyr alt efter hvilken bank man har,et godt tip er at jeg gjorde det at min bankgaranti står på en obligationskonto som giver et afkast der svarer til det gebyr som bankgarantien koster at have.
mvh tap

pakwhan
30-09-07, 12:25
Jeg har også giftet mig men en Au-pair pige fra filipinerne,
Vi giftede os i Danmark, og der efter flyttede hun ind hos mig, I Sverige

Jeg var flyttet til Sverige iforvegn, slet ingen problemer hun fik sin 5 årrige
opholdstilladelse på ca. 14 dage.

Hun kunne godt forsætte med sit aupair arbejde end til kontrakten løb ud

Vi slap så for at skulle slås med "udlændingeservice" og skal naturligvis ikke
stille nogen bankgarenti

Svensk undervisning er gratis.

Det største problem er at hun ikke kan søge job i Danmark, da hun kun har arbejdstilladelse i Sverige.

Lønnen i Sverige er lavere og det er sværere at få job.

Nu hjælper hun andre med at få aupairkontrakter og tjener lidt på det.
men Ikke noget job endtil videre