PDA

Se fuld version : Filippinerne med astma

AB
14-09-07, 15:48
Hej igen

Har før fået mange gode råd herinde. Vil nu høre, om der er personer med astma, der har rejst i Asien og hvordan det er gået ?? Tænker på at rejse til Filippinerne til februar 2008. Mand og søn har astma, mon det kan gå ??
Har man det værre der pga. varmen o.a. eller er det ligesom at være herhjemme. 14 dage kan blive lang tid, hvis de nu går og har det helt forfærdeligt !!

tap
14-09-07, 16:49
spørg en læge
mvh tap

dkpinoy
14-09-07, 20:18
Flot råd Tap c",)
Det havde de sikkert ikke selv tænkt på........

Mon ikke ønsket var erfaringsudveksling med andre, der kender til problemstillingen. Det er jo det forummet er til for, ik?
Desværre kan jeg ikke selv hjælpe her........

Niels
14-09-07, 20:49
Hej Ann-Britt

Meget enig med dkpinoy.

Hvis du ikke har held her (vi er ikke så mange) så ville jeg prøve at ringe til
sundhedsstyrelsen. Jeg ved ikke om de kan give dig svar, men de kan givetvis lede dig i retning af et svar.

Rigshospitalet har også deres afdeling med tropemedicin, så det er måske en anden mulighed.

De gange jeg har konsulteret egen læge med spørgsmål om asien og sundhed, så har de været spejlblanke. Det er selvfølgelig lidt afhængig af egen læge.

Held og lykke med det. Jeg forstår godt din bekymring.

Bedste hilsner

Niels

SHJ
14-09-07, 21:37
Hej!

Vi har været i Thailand 4 gange og jeg har selv astma. Selvfølgelig kan det være lidt hårdere ved fysisk anstrengelse med fugtigheden og varmen, men er man velreguleret med sin medicin mener jeg bestemt ikke at det at have astma er en hindring for at rejse til Østen. Sørg for at have medicin med hjemmefra da det er dyrt at købe i Thailand (jeg ved desværre ikke hvordan det er på Filippinerne) og der er heller ikke det samme "sortiment" som her i DK.

Jacob 24
15-09-07, 01:08
Hej

Jeg har selv lidt astma, dog ikke slemt, hvis i skulle rejse i februar er der ikke regntid på Filippinerne hviket gør at luften ikke føles særlig fugtig, men heller ikke tør som fx en tyrkisk sommer da der stadig kommer regnskyl. Jeg ville ikke tro at det ville blive et problem.

Jacob

Dansker_i_Cebu
15-09-07, 05:33
I kan sagtens få astma medicin her på Filippinerne da det jo devæsrre er en sygdom som bliber mere og mere almindelig.

Selv har jeg lidt og det er mest hvis jeg har vadet op og ned af de mest trafikkerede gader den er gal, pt er her jo lidt lummert om man så må sige, men jeg syntes ikke det er værre end da jeg boede hjemme i Dk.

Desuden syntes jeg at når man er ved stranden giver den salte luft en god indvirkning på åndedrætet. Meget af astma tror jeg desuden er psygisk, forstået påden måde, at hvis jeg ikke har min spray i lommen får jeg astama ´(ö)` - men kom I bare herud, nyd tempoet herude og så astmaen nok "forsvinde"

Hvor skal I hen når I kommer..? I kunne måske prøve ringe til jeres rejsearrangør og hører om deres erfaringer. Vi hører gerne deres svar.

Rigtig god tur, og hvis I er lidt nervøse spis et par baldrian, gammelt husråd totalt uden bivirkninger, fås i matas og apotek.

holgerdk
15-09-07, 12:59
jeg har familie på filippinerne hvor en er meget angrebet af astma. han bruger mange penge (efter filippinske forhold) på astma medicin som fås i stort set samme udvalg som i danmark. han bruger bla de samme spray som fås herhjemme og når han bruger det er der ingen problemer overhovedet.

AB
15-09-07, 14:34
Hej igen

Tusind tak for jeres indlæg. Det var selvfølgelig for at høre fra folk, der på egen krop ved hvad det vil sige at have astma og rejse i Asien.
Jeg er godt klar over at man kan kontakte "eksperterne" men de vil jo ikke kunne fortælle os på samme måde hvordan reaktionen vil være. Selvfølgelig vil vi være godt "udstyret" med medicin hjemmefra.

SHJ
15-09-07, 21:56
Hej AB!

Med frygt for at lyde for "kloge-åge" agtig må jeg lige sige at brug af Baldrian måske ikke er det mest hensigtsmæssige i dette tilfælde. I DK er Baldrian et registreret naturlægemiddel til brug ved søvnbesvær og uro. Jovist - det kan bruges hvis man har uro, søvnbesvær eller ikke kan slappe af (hvilket "Danske i Cebu" korrekt skriver) men hvis din mand/søn har svær astma, så pas på med at eksperimentere uden lægens OK.

Mvh SHJ (farmaceut)

Dansker_i_Cebu
16-09-07, 16:08
Ja, baldrian skal skam ikke forveksles med astma medicin, håber ikke det blev fortolket som sådan, det er blot en middel der er lidt stærkere end camille te.... og var blot ment til at berolige hvis I var nervøse på rejsen.

God tur herud..

Tak til SHJ for at rette evt misforståelser...