PDA

Se fuld version : Anerkendes annulment i Danmark

JBL
02-10-07, 14:07
Jeg skal til Filippinerne d. 25 oktober og har planer om at jeg og min filippinske kæreste skal giftes. Vi har ventet i 2 og 1 halvt år på at hendes "annulment" skulle gå igennem så vi kan gifte os.
Men det er begyndt at nage mig, om de dansk myndigheder anerkender en "annulment", på lige fod med en skilsmisse.
Er der nogen der har nogle erfaringer eller ved noget om det?

På forhånd mange tak

JBL

Harly
02-10-07, 16:29
Jag har aldrig hørt, at der skulle være nogen problemer, når ægteskabet er indgået efter de Filippinske regler. En "annulment" svarer til en Dansk skilsmisse. Men da almindelig skilsmisse ikke anderkendes på Fílippinerne, kaldes det bare noget andet. Det betyder kun, at ægteskabet bliver annulleret i stedet for ophævet.

JBL
03-10-07, 13:43
Tak for dit svar. Jeg føler mig straks meget mere optimistisk igen.

Mvh.

JBL

Niels
03-10-07, 18:47
Hej JBL

Min kæreste er også ved at gennemføre en annulment sag. Håber og tror at vi kommer ind under en lidt mere 'human' procedure. Vi er blevet stillet et halvt år i udsigt, men det tror jeg ikke på før jeg ser det.

Ægteskab indgået på Filippinerne accepteres af danske myndigheder, så har du en vielses attest fra NSO, så er det mit indtryk at myndighederne er græsk katolske om det er annulment eller skilsmisse.

Jo jo, der bliver sikkert spurgt til det for pricippets skyld, men i bund og grund er det vielses attesten der tæller.

Bedste hilsner

Niels

P.S. Du må da iøvrigt meget gerne fortælle lidt om jeres sag. Sådan i grove træk, hvis du har tid og lyst. Det interessere mig jo lidt af åbenbare årsager.

JBL
03-10-07, 23:44
Hej Niels!

Vi startede vores sag i slutningen af mit sidste besøg på Filippinerne, i februar 2005. Men så gik der lang tid hvor advokaten i bedste fald intet gjorde eller i værste fald forkludrede sagen. Så fik min kæreste en ny advokat, som hun havde fået anbefalet af hendes chef. Så begyndte der at ske noget i sagen. Men efter min erfaring, skal man ikke tro for meget på tidsfristerne, der er altid en eller flere fridage eller en dommer der skal på orlov, eller ligende, som forsinker processen. Men vi har begge været ihærdige og tålmodige, og endlig, engang i starten af juli i år gik det igennem. Men så skal også siges at det meste af det første år var spildt på den første advokat.
Jeg håber jeres sag går gladt igennem maskineriet, da det jo er den første og største sten vi skal have ryttet af vejen før vi kan komme videre i processen at skabe et lykkeligt liv med vores elskede.

MVH

JBL

Jack
26-12-07, 06:02
Hej JBL og Niels

Vi skal også til at starte op på annulment processen. Var det muligt at kontakte jer, således at vi kan drage erfaringer af jeres oplevelse mht dette komplicerede problem.

Venligst Jack