PDA

Se fuld version : Visum

line
02-10-07, 21:56
Hej vi har lige bestilt billetter til pilippinerne.
problemet er, at vi har opdaget, at vi er kommet til at bestille så vi er der i 22 dage. altså en dag for meget, i forhold til ikke at sku have visum.

er der nogen der ved, hvad man gør, det drejer sig jo kun om en dag.

vi har før rejst meget i thailand og ved, at man der får dagbøder, hvis man overskrider grænsen for ophold....

PNO
02-10-07, 22:45
Hej Line

Der er som jeg ser det 2 muligheder

1: Du kan få lavet et visum på konsulatet i Snorresgade. Dette visum er så gældende i 59 dage. Prisen er jeg ikke helt sikker men jeg mener at det ligger på ca. 450kr

2: Du kan gøre som jeg gjorde i 2006 da jeg havde 4 dage for meget.
Jeg gik ind på "Immigration Office" og fik en forlængelse af mit indrejse visum så var et 59 dages visum i stedet. Det tog ikke 10 min og jeg betalte 2000 Peso med fuld bilag. Havde ingen problemer ved udrejse.
Der findes "Immigration Office" i de fleste større byer. Spørg eks. på dit hotel.

Hilsen

PNO

tap
02-10-07, 22:46
når det kun er en dag ville jeg tage chancen i lufthavnen er selv blevet et par dage ekstra ud over visummets gyldighed et par gange og er kun blevet "taget" en enkelt gang hvor jeg så sagde at jeg havde været på hospitalet hvorefter jeg fik lov at gå uden at betale noget,om ikke andet er der jo bare at betale ved kasse et lige meget hvad
god tur
tap

tap
02-10-07, 23:16
der er desuden et immigration office i lufthavnen hvor i kan ordne det når i ankommer hvis i vil det
tap

Dansker_i_Cebu
03-10-07, 04:13
Personligt ville jeg ordne det i Kbh..

Consulate General of the Philippines
Snorresgade 20
2300 København S
Tlf.: 32 57 86 41
Fax: 32 57 49 00
Åbningstid: Mandag - fredag kl. 10.00-12.00

Da I så ikke skal bruge tid og energi på det herude mens I er på ferie, ellers skal I være iskolde og spille dumme når I rejser hjem, hvis det er et matematisk geni der sidder i udrejse tjekket, der siger I har været her 22 dage.

Får I det lavet herude koster det normalt 2050 peso og mener det er ca 350 dkr i Kbh.

Har I selv lavet jeres billet eller er det en uopmærksom rejse arrangør..??

God tur

orel
03-10-07, 21:36
Hejsa.
Her sender jeg adressen til Consulate General of the Philippines
Snorresgade 20
2300 København S
Tlf.: 32 57 86 41
Fax: 32 57 49 00
Åbningstid: Mandag - fredag kl. 10.00-12.00
Og på dette link kan i finde det skema der skal bruges samt prisen. som er 190kr + 68,25 til forsendelse.
http://www.visumformular.dk/
I må have en rigtig god tur.

line
04-10-07, 21:21
tak for hjælpen
det er desværre os selv der ikke lige kunne regne den dag !

marven99
06-10-07, 09:59
Det lyder som en ganske dum idé at rejse til Filippinerne uden at have dit visum iorden. Du kan risikere slet ikke at få lov at forlade DK, da flyselskaberne har pligt til at sørge for at du ikke rejser "ulovligt". -Det sker dog stadig tit at personlaet ved check inn ikke ligger mærke til det.

Hvis du har booket rutefly og endnu ikke betalt, ville jeg klart gå til mit rejsebureau, og få dem til at ændre med en enkelt dag. Hvis den sidste dag er meget vigtigt for jer, så skaf visummet på forhånd.

Dansker_i_Cebu
06-10-07, 19:03
Nu er det altså uhyrer nemt at få forlænget sit visa herude, jeg ville dog gøre det derhjemme for ikke at bruge tid på det herude..

I øvrigt kan man som almindelig turist nu forlænge sit ophold i op til 2 år uden problemer..

Marv... Jeg er overrasket over at høre at man kan blive holdt tilbage i DK hvis ens visa ikke er i orden til besøg her på Filippinerne, eller er det måske andre lande du mener ..?? Eller hvis man måske er af anden etnisk herkomst måske..?? De fleste flyver jo som bekendt ikke direkte hertil alligevel, men der er måske nye stramninger derhjemme også for danskere der nu vil ud, ligesom folk der vil ind til DK.. tjae, hvad ved jeg..

dkpinoy
06-10-07, 20:32
Vedr. visum - så vil det være for dumt ikke at sørge for, at det er i orden.

Man kan faktisk blive nægtet at flyve af lufthavespersonalet i check-in. De er nemlig ansvarlige for, at når de checker en person ind, da skal de kontrollere personens identitet samt om rejsedokumenterne er i orden. Det betyder at de kontrollere visaforholdene. Undlader de at kontrollere dette og sender en person videre, da kan de (altså flyselskabet) risikere store bøder. Dette er naturligvis for at undgå en masse bøvl med passagerer i de respektive lande og det er jo lidt sent at finde ud af ved ankomsten, at en person måske ikke er ønsket i landet.

Har selv stået i en lufthavn uden visum, hvor man ikke ville sende mig videre. Kun fordi jeg havde taget et udskrift af de filippinske Balikbayan regler med samt at min filippinske kone var der og ikke mindst at de af passet kunne se, at det ikke var første gang, at jeg havde rejst ind uden visa men fået balikbayan - ja, så lod de mig rejse videre.

Det kan godt være, at det ofte går - alt afhængig af de lande man flyver via, samt den person, der tilfældig sidder i check-in. Men jer der agerer rådgivere - lad være, at give råd om, at rejse ind uden at have tingene i orden. De af jer, der gerne rådgiver andre burde gøre det ud fra "den rigtige vej".

Dansker_i_Cebu
06-10-07, 20:45
dkpinoy... du har så ret i at man skal passe på med at give råd & skal man modtage råd vedr visa, vacciner osv personligt ville jeg da søge råd hos de rette myndigheder. Dog kan det jo være rart lige at hører lidt fra andre for lige at vende en sag fra flere vinkler, inden man går til rette myndighed, selskab osv, nogle gange ved de jo heller ikke helt hvad de snakker om ;-)

Så søg råd flere steder med alt, lige fra din billet til dit visa og rigtig god tur

PNO
07-10-07, 00:51
Det er muligt at personalet ved check in i Kastrup skal forhindre afrejse hvis visa ikke er i orden.
Jeg har nu prøvet at flyve med Thai, Lufthansa og KLM til Manila. Der er ingen pesoner ved check in der har set på andre sider i mit pas end den side med mit navn og billede. Det er det samme ved alle mine flyskift.
Derudover skal man huske på at personalet jo ikke er udlært i at kunne alle landes visumregler.

Hilsen

PNO

dkpinoy
07-10-07, 08:33
Enig i, at det gode her er, at vi kan vende tingene fra flere vinkler. Og da også enig i, at den person man nu får talt med hos myndighederne ikke altid giver det rigtige svar. De er jo også kun mennesker, ligesom os her på forummet. Men det er ingen skade til, at man (os såvel som myndigheder) lige checker op på regler og praksis inden vi udtaler os. (og det glemmer myndighederne også indimellem - ligesom de meget rejsevante til filippinerne her på forum måske hviler lidt på vaner og gammel erfaring.

Og PNO - korrekt at det ofte ikke er et problem. Men skal nu sige at de lufthavnsansatte er trænet i og har fået pålagt at sikre sig, at visumskravene er opfyldt. De skal jo ikke kunne tingene udenad ;-) Det fortæller check-in systemet dem når de kører os ind. At de så vælger at ignorere det, ja hvad kan man sige. Der er i alle firmaer nogen der sjusker.

Men som sagt har jeg prøvet at møde én lufthavnsansat der gjorde sit arbejde én ad gangene jeg skulle til Filippinerne. Dette var i en transit lufthavn og altså ikke i DK. Har nu set det på andre rejser også, hvor rejsende direkte er blevet nægtet rejse. Men måske de har forskellig fokus afhængig af de lande det drejer sig om.

Jeg ville dælme nødig høre, at folk er røget ud i en masse problemer på deres ferie, blot fordi jeg har givet dem et dårligt råd, der byggede på at det er gået hundrede gange før.

Hilsen
dkpinoy

tap
07-10-07, 09:34
umiddelbart ville jeg ikke kunne forestille mig at man kan blive nægtet udrejse af danmark hvis man skal til filippinerne
for det første er filippinerne ikke visumpligtig de første 21 dage,jeg kunne forstå det hvis der var visumpligt ved indrejse som feks pakistan eller burma
for det andet hvem siger man skal bruge sin billet helt til filippinerne,det kunne være man stod af i hong kong,bangkok,singapore etc etc..
for det tredie når der ikke er visumpligt ved indrejse kan det da aldrig blive flyselskabets ansvar at finde ud af hvor lang tid man vil blive i landet,det kan da kun være et mellemværende mellem det pågældende land og den rejsende eller hvad??
og til sidst hvad så når man køber en enkeltbillet til filippinerne ??
tap

dkpinoy
07-10-07, 10:08
Ok Tap - jeg bilder jer måske blot noget ind..........

Hos de fleste rejsebureauer kan man på deres hjemmeside læse, at det er den rejsende der har pligt til at have tingene i orden. Det er det naturligvis, hvem ellers?

Men i praksis så vil et land (lufthavn/myndigheder) gerne sikre sig mod unødvendige udgifter. Således vil de ikke være interesseret i, at et flyselskab blot sender en masse passagerer af sted som så står på bestemmelsesstedet uden indrejsetilladelse. Dette kan skabe en masse udgifter (administration/ophold/retursendelse m.m.). Dette vil lufthavnen eller det pågældende lands myndighed ikke risikere. Derfor pålægges det flyselskaberne, at sikre alle forhold er i orden - ellers får de bøder, der svarer til at kunne dække de omkostninger der er. Flyselskabet kunne nægte at betale - spørgsmålet er bare, hvor længe de så får lov at flyve på destinationen.

Naturligvis har Filippinerne ikke så store problemer med ulovlig indrejse fra Europa. hvilket gør at flyselskaberne sikkert slapper mere af ved indcheck. Men som nævnt har jeg mødt problemet. Men kan oplyse, at vestlige lande er hårde ved flyselskaber, der ukontrolleret fragter folk herop. Ellers ville der stå endnu flere asylsøgere m.m. der ville ind.

Du råpdgiver ofte - kan undre mig hvis du syntes det er i orden at risikere at en familie strander og får ødelagt sin ferie, blot fordi du giver råd om hvordan man kan springer over, hvor gæret er lavest. Igen jeg fornægter ikke praksis, men tillader mig at koorigere lidt på jeres råd, da de i uheldigste fald kunne være årsag til kedelige oplevelser. Sandsynligheden er måske 1:100 (eller mere) - men det er stadig uacceptabel i mine øjne.

Xim
07-10-07, 11:26
Jeg vil lige støtte dkpinoy 100% i denne debat.

Dette er godt nok et forum, hvor der udveksles råd osv., men der er uendelig stor forskel på råd omkring "hvor skal vi sove i nat..", "hvad koster det at..." og "hvor er det billigst..." og så forhold omkring love og regler.

Derfor bør vi allesammen herinde tage et ansvar og smide vores subjektive mening ud til højre, når det drejer sig om disse love og regler.
- JA, Filippinerne er muligvis ikke et land, der tager utroligt stramt på visumreglerne, og JA, man ville i 95% af tilfældene kunne slippe afsted med én eller anden mere eller mindre mærkværdig måde at omgås reglerne på. Men fra at gøre det selv og til at vejlede familien Danmark om at gøre det samme, dér er utrolig langt.

Èn eller anden dag bliver reglerne strammet op, eller også står der en regelkyndig med dårligt humør i lufthavnen, og så kan det værste altså ske. Nemlig at man bliver afvist; fuldstændig som de officielle regler foreskriver.

Personligt syntes jeg, at stortset alle indlæg på Filippinerne.dk er rigtig gode, men lige en opfordring til alle dem, der er meget aktive herinde; Tap, PNO, Dansker i Cebu osv. osv. - råd nu folk til at følge reglerne, ligemeget hvor usandsynligt det er, at man ikke bliver tjekket, eller hvor dum og ulogisk reglen måtte være. Specielt når det drejer sig om visum, lufthavne, offentlige institutuioner osv.

Og så lige en kommentar til det sidste indlæg fra Tap omkring ansvar osv.

Det er sådan, at hvis en billet er gyldig i mere end 21 dage ved indrejse til Filippinerne, og man ikke har det korrekte visum, så har immigrationen ret til at stille dig alverdens spørgsmål.
- Kan man dokumentere at man er turist og vil lave et visumforlængelse er der ingen problemer. Ligeledes hvis man kan dokumentere at man skal besøge familie, skal arbejde, studere etc. og får det rigtige visum på plads inden 21 dage, er det heller ingen problemer.

MEN, hvis immigrationen ikke tror på historien eller af andre årsager har en dårlig dag, så har de altså ret til at afvise én, og hér kommer så problemet for luftfartselskabet.
HVIS man bliver afvist, er det luftfartselskabet der hænger på personen, og det er deres ansvar at transportere én tilbage til den destination man kommer fra eller en anden destination. Derfor går mange luftfartsselskaber utroligt meget op i det med visum ved check-in.

Europæiske luftfartsselskaber ved selvfølgelig at sandsynligheden for at en europæer bliver stoppet i immigrationen i Filippinerne er storset lig nul, hvorfor de ikke er oppe på dupperne, men asiatiske selskaber har en helt anderledes politik.

F.eks. er det ikke muligt at købe en énvejsbillet til Filippinerne med Philippine Airlines, med mindre at man kan dokumentere at man arbejder, har bopæl eller er filipino. Det er en vildt irriterende regel, men ikke desto mindre giver det mening, når man ved at det altså er PAL, der skal sørge for transporten, hvis man bliver afvist.

Personligt bor jeg i Manila, og kender derved også mange andre danskere, der bor og arbejder dernede. Det giver nogle sjove episoder, når man f.eks. skal på forretningsmøde eller rejser udenfor Filippinerne, hvilket der var én af for et par måneder siden.

Èn bekendt af mig, skulle på et 2-dages forretningsmøde i Bangkok, og køber en billet, Manila - Bangkok - Manila med PAL. Da han skulle hjem, bliver han imidlertid afvist i check-in skranken i Bangkok, fordi han havde glemt sine dokumenter, der beviste at han boede og arbejdede i Manila.
PAL ville simpelthen ikke flyve med ham, selvom han havde billet og det hele i orden... - løsningen var at købe en billet; Bangkok - Manila - Hong Kong, og så få refunderet Manila - Hong Kong-delen, når han var landet igen.

Tåbeligt, mærkeligt og meget filippinsk tænker man umiddelbart, men det giver altså lidt mening alligevel, da PAL selvfølgelig ikke vil betale for ekstra flybilletter, såfremt det kan undgås ved check-in.

Lige til slut vil jeg da også ønske at I alle fortsætter med alle de aldeles glimrende og gode råd i fremtiden, da der virkelig er mange guldkort iblandt.

tap
07-10-07, 20:10
jeg har desværre ikke givet nogle råd i dette indlæg da jeg ikke kender til reglerne 100% men derimod bare sagt hvad jeg selv ville gøre hvis det var mig der var i den givne situation,samt mit sidste svar havde mere karakter af et spørgsmål deraf kommer tegnene ????
tap

cax
04-12-07, 03:18
Efter min første tur til Filippinerne kan jeg næsten ikke vente med at komme afsted igen. Det bliver så til Maj. Men er der nogen der ved....hvis jeg tager til Hong Kong midtvejs i mit ophold....har jeg så nye 21 dages ophold når jeg kommer tilbage til Filippinerne fra Hong Kong?

Samarjan
09-12-07, 13:03
Det er faktisk let. I kan roligt rejse herud og få det almindelige 21 dages visa ved indrejsen. Under jeres ophold skal i bare sørge for at besøge et immigration kontor i Manila, Cebu, Olongapo, Angeles, Tacloban, Davao eller andre steder, hvor i skal bede om en visa waiver. Dette er en forlængelse af jeres normale visa til 59 dage. I kan normalt få det ekspres mens i venter.
At ignorere det og prøve at spille dum i NAIA (Manila lufthavn) kan jeg ikke anbefale og i særdeleshed ikke, hvis i ikke har en flex billet.
På grund af øget problemer med Kinesiske og Koreanske turister med tvivlsomme papirer, har de strammet op. I bedste fald vil i få en bøde (og hvis immigrations officeren er korrupt, vil han/hun prøve at presse flere penge ud af jer), og i værste fald bliver i sat i detentionen for at vente på en såkaldt undersøgelse.
Som sagt er det ikke noget problem, bare i husker at få det gjort på et eller andet tidspunkt under jeres ophold her.

Mabuhay,
Jan