PDA

Se fuld version : Coco Explorer II

Niels
04-10-07, 18:01
Hej med jer

Jeg har modtaget en mail fra C&C travel om at Coco Explorer II er blevet solgt og at de før annoncerede ture ikke vil blive gennemført. De henviser til deres andet skib H.C Andersen.

Død ærgeligt, da jeg var rigtig lun på en tur i maj. Det så både godt ud og prisen var overordentlig rimelig. OK, kan det ikke løbe rundt så duer det jo bare ikke.

Altenativerne op af skuffen :-)

Bedste hilsner

Niels

Xim
04-10-07, 23:33
Heysa,

Får du breve som vi andre ikke får? :-)
Har da ikke fået noget nyhedsbrev...

Det kunne måske interessere folk herinde at lige præcis i maj kommer der en rundrejse med dansk rejseleder til Filippinerne.
- Det kunne måske være et alternativ?

Syntes faktisk at det er meget underligt, dét som CC Travel og Cocoexplorer har været igennem. I sidste måned begyndte de at lave en rigtig fin hjemmeside med nogle ok pakker, samt at sælge båden i Norge, Sverige, Danmark og nogle engelsktalene lande - og så pludselig uden noget videre er båden solgt og hjemmesiden lukket... hvad sker der?

Min personlige holdning er, at CC Travel kan sælge, hvad de har lyst til og det retfærdiggøres så længe de har kunder. Dog er der ikke noget at sige til, at deres forretningsmetoder og alle de spørgsmålstegn der dukker op hele tiden, ikke er en stabil langsigtede strategi, så gud ved om de er ude i uføre igen... i hvert fald er det forståligt, om end ikke meget ærgeligt, men skylden er helt deres egen.

Niels
05-10-07, 16:36
Hej Xim

Nej, det skyldes såmænd bare at jeg sendte dem en mail, da jeg så turene var forsvundet fra deres hjemmeside og fik derfor et svar på min henvendelse. Ingen hokus pokus :-)

Jeg er meget enig i det du skriver om C&C, men jeg kender i bevæggrundene for at gøre som de gør.

Jeg er blot glad for at jeg ikke fik fortalt min kæreste om planen, da jeg så ville kende en der var blevet meget meget skuffet.

Bedste hilsner

Niels

Xim
05-10-07, 17:16
Ja, har du filippinsk kæreste giver det nok ikke så meget mening, at tage på rundrejse med dansk rejseleder :-)

Bevæggrundene for CC Travels dispositioner - tja, man kan jo godt gætte, og en hel generel filosofi jeg har, er at man skal aldrig sætte en visionær eller idealist til at lave en økonoms arbejde, hvilket 100% er tilfældet hos CC Travel.

Hvordan i alverden kan man finde på at købe et kæmpeskib til et to-cifret millionbeløb, når man år efter år har et meget begrænset overskud!?
- Det er en fantastisk idé, men havde der ikke været personlige følelser og visioner inde over processen, ville det aldrig have gået så galt.

Ikke desto mindre skulle I tage at holde øje med danske rejsebureauer i nær fremtid, da der kommer fokus på Filippinerne i langt højere grad. Specielt mht. rundrejser, kommer der festivalsture, besøg hos stammer, risterrasser, snorkling med hvalhajer, vulkaner og meget meget mere.

marven99
06-10-07, 09:55
Xim - Det er der allerede. Jysk rejsebureau, kører en masse gode ture. De virker godt nok til at vide en masse.

Xim
06-10-07, 20:04
Marven99,

Jeg skriver i "langt højere grad". Du har nemlig ikke ret i, at der er fokus på Filippinerne. - Jysk har en del pakker, men udvalget er ikke særlig stort, da de selvfølgelig prioriterer deres båd før alt andet.

I fremtiden kommer mange flere bureauer på banen, hvilket kun bliver en fordel, da der kommer et bredere udvalg og dermed bedre konkurrence.

Når jeg siger fremtiden, mener jeg iøvrigt fra november og frem, for at være hel præcis.

Mht. hvorvidt der er fokus på Filippinerne eller ej, så kan man bare se på statistikkerne for antal ankomster i forhold til andre lande i asien.
- Hvorfor bliver Filippinerne forbigået på groveste vis? Hvorfor tilbyder bureauer i Danmark ikke Filippinerne men destinationer som Myanmar, Indonesien, Parkistan, Iran osv? Det er jo et godt spørgsmål, og har personligt mange teorier. Faktum er bare at det er meget ærgeligt, og det bliver forhåbenlig anderledes i fremtiden.

Niels
06-10-07, 20:54
Hej Xim

Jeg vil da meget stærkt håbe på at Filippinerne får en langt mere fremtrædende rolle på danskernes rejsekort. Det er ret beset derfor jeg deltager her som en forholdvis flittig skribent, så alle gode initiativer er meget velkomne.

Jeg kan ligesom dig ikke helt forstå at Filippinerne ikke står højere på listen.
Jo der er det åbenbare. At turen derud er godt tre timer længere i flyvetid, men med et stop. Jeg kan godt forstå at en familie med måske et par børn kigger på rejsetiden. Konkluderer at 10 timer til Bangkok er til at bære, men yderligere måske et par times venten og så godt tre timer mere i fly, bliver for meget af det gode. Så ryger Filippinerne ud.

Noget andet er NAIA airport. Dette gælder selvfølgelig kun for rejsende der har været der før. Jeg har efterhånden rejst ud af den lufthavn en del gange. Min oplevelse er at det går mellem en nogenlunde oplevelse til rent mareridt. Jeg har aldrig haft en god oplevelse i den lufthavn.

Så har jeg ikke engang nævnt Domestic terminalen. Der mangler jeg ganske enkelt ord.

Så noget af det er også at myndighederne strammer ballerne gevaldigt og gør det til en god oplevelse at rejse til og fra landet. Hvis de altså ønsker turisme til landet.

Dette sagt af en der brændende ønsker flere turister til Filippinerne :-)

Bedste hilsner

Niels