Se fuld version : Giftes på Filippinerne
Hej
Efter at have besøgt Filippinerne et hav af gange har jeg sammen med min Filippinske kærste nu besluttet at vi vil giftes her til vinter.
Jeg har været på kirkekontoret og hente en dåbsattest på engelsk, samt på kommunen og fået en erklæring om at jeg er ugift. Denne er dog på dansk da de oplyste mig om at de ikke laver denne på engelsk.
Denne attest skal så oversættes og vil høre hvem i andre brugte til dette ?
Skal jeg bruge andre papirer ?
Håber i kan hjælpe
hej,
den kan du få oversat på det danske konsulat, enten i manila eller i cebu city. jeg fik sådan en oversættelse i cebu. det tog en dag og kostede såvidt jeg husker 1400-1500 peso eller deromkring. pr dokument man vil have oversat. derudover skal du en tur omkring udenrigtsministeriet og få dine dokumenter fra kommunen verificeret. det er vigtigt da de kigger på det hos de filippinske myndigheder.
spørg blot hvis du har flere spørgsmål.
mener de skal lave den til dig på engelsk,husk det er dig der betaler deres løn men hvis du skal have den oversat skal det være af en statsaut. translatør,derefter skal attesten legaliseres af udenrigsministeriet samt af generalkonsulatet i manila
vær opmærksom på at du skal opholde dig mindst 10 dage på filippinerne
inden ægteskabet indgås.
så hvis du har følgende ting er du ved at være klar:
gyldigt dansk pas,fødsels og dåbs/navneattest,samt ægteskabsattest
og for en sikkerheds skyld så undersøg lige om der kræves andre dokumenter end de oventnævnte i den kommune/region/by hvor i skal giftes, det er jo filippinerne :-)
held og lykke
tap
Takker for jeres svar.
Jeg er nu pludselig blevet i tvivl. Er det et ægteskabsattest jeg skal have eller er det en civilattest der siger jeg er ugift ???
fra udenrigsministeriet:
FILIPPINERNE
Indgåelse af ægteskab i Filippinerne.
Udenrigsministeriet meddeler, at ifølge de for Udenrigsministeriet foreliggende oplysninger skal følgende dokumenter forelægges de filippinske myndigheder i tilfælde, hvor en dansk statsborger ønsker at indgå ægteskab i Filippinerne med en filippinsk statsborger eller hvor to danske statsborgere ønsker at indgå ægteskab.
Gyldigt dansk pas.
Fødsels- og dåbs-/navneattest.
Ægteskabsattest, der udstedes af den danske parts bopælskommune på engelsk. Attesten skal legaliseres af Udenrigsministeriet og det danske generalkonsulat i Manila. Det skal understreges, at generalkonsulatet kun vil kunne legalisere attesten, såfremt legaliseringerne i Danmark har fundet sted.
Det bemærkes at de filippinske myndigheder kræver, at udlændinge, der ønsker at indgå ægteskab, opholder sig i Filippinerne i mindst 10 dage før ægteskabet indgås.
Opmærksomheden henledes i øvrigt på, at man nøje bør undersøge hvilke krav, der stilles til dokumentation i den kommune i Filippinerne, hvor vielsen vil skulle finde sted, idet kravene kan veksle betydeligt fra kommune til kommune.
mvh tap
forskellen er vist ikke stor men det er en ægteskabsattest.
Kim P. Nyberg
26-11-07, 19:41
De danske kommuner har omtalte ægteskabsattest på engelsk, så det er både løgn og latin, hvis de påstår andet. Jeg fik erklæringer med på både dansk og engelsk, da jeg tog ud til Filippinerne og blev gift med min kone derude i december 05. Det hele udfyldt af min hjemkommune.
Kim P. Nyberg
Saa blev vi endelig gift. Alt omkring brylluppet gik godt, der skal lyde en stor tak for jeres hjaelp med at medbringe de rigtige papirer.
Nu venter vi saa paa at faa udleveret vores aegteskabsattest fra NSO, er der nogen der har nogen ide om hvor laenge dette tager.
Hvordan er det med at soege turist visum til sin kone, nogen der ved hvor laenge dette normalt tager.
Hygge
Yeahski
Kim P. Nyberg
30-01-08, 04:09
Jeg ved ikke hvor lang tid det tager før du får papirerne fra NSO. Men søger I turistvisum til konen, skal du nok regne med et par måneder, og det vil være en god idé at indlevere alle relevante papirer på én gang.
Som det har været omtalt i andre tråde herinde, kan de danske myndigheder ikke kræve at du stiller en bankgaranti for visummet, da I allerede er gift. Den kan de først kræve, når I ansøger om midlertidig opholdstilladelse.
Et stort tillykke herfra med brylluppet.
Kim P. Nyberg
Herning
Vi ventede ca.14 dage på papiret fra NSO ,og som kim skriver er det en rigtig god ide at starte med at skrabe papirer sammen til din kones visum/opholdstilladelse især hvis det er første gang hun skal besøge DK,og du skal nok være særlig opmærksom på manager checken til ambassaden ,især hvis din kone ikke har en bankkonto.
Desuden kræves der også et seminar mere (CFO guidance and counseling program) for at hun kan rejse.
http://www.cfo.gov.ph/cfosmefcow_guidelines.pdf
Det er et godt seminar,desuden får man en kontakt person , man kan ringe til hvis man kommer i problemer,vi har selv brugt det og det fungere godt.
hvis i overvejer om hun skal bære dit efternavn i hendes pas er der også her en del papirer der skal ordnes.
Det tager normalt fra 2-3 uger af få jeres vielsesattest fra NSO (husk at bestille ihvertfald 3-5 ægte NSO kopier).
Derefter tager i på den Norske Ambassade i Manila (helst sammen), men inden i tager derhen, råder jeg jer til at tjekke deres website, så i præcist ved hvilke dokumenter, i skal medbringe.
Efter ansøgning om visa skal i regne med 6-8 uger (normalt 6 uger, men det kan godt tage lidt længere).
Et af de dokumenter du kan udfærdige er et såkaldt letter of invitation and support, hvori du erklærer, at du vil være fuldt økonomisk ansvarlig for din hustrus ophold i Danmark.
Du kan sende mig en mail, så jeg kan sende dig en mail med en template jeg bruger til dette formål.
Hilsen,
Jan
Tusind tak for jeres hjaelp.....
Jan jeg forsoegte at sende dig en mail, men det er ikke muligt.... Ved ikke hvorfor. Vil du sende en kopi af din invitation til yeahski@hotmail.com
Yeahski
Min kone har nu faaet et turist visum til Danmark. Det varede kun 2 uger fra vi soegte til vi fik svar at det var ok. Vi skal nu bruge en rejseforsikring der gaelder i Danmark. Jeg vil hoere hvilken selskaber i bruger for jeres familie naar de besoeger Danmark.
vi bruger dette her:http://www.bluecross.com.ph/index.php?pid=97
vær opmærksom på at forsikringen skal være dækkende for minimum 30.000 eoro(mener jeg)
mvh tap
LarsKyhnau
04-03-08, 20:36
En anden mulighed er Multinational Underwriters (søg på Google)
Lars
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.