Se fuld version : Palawan til Februar
Vi skal - sammen med vores teen-age datter - til Palawan i 14 dage i februar. Vi har aldrig været på Filippinerne før, men glæder os vildt!
Vi regner med en uge i El Nido og 3 dage i henholdsvis Port Barton og Puerto Princesa. Vi skal naturligvis bade og snorkle rigtig meget, se den underjordiske flod osv. Men vi ville også gerne på en guided tur ind i junglen
- ville meget gerne se nogle spændende dyr og planter. Vi ville også gerne bade i vandfald og den slags...Er der nogen, der har erfaringer med dette? Eller er der andre gode forslag ?
Lis
Michael.Friis
04-11-07, 14:16
Hej Lis.
Jeg var på Palawan i April måned 2007 sammen med min familie.
Og det er helt klart et af de bedste steder på Fillippinerne. Hos os ligger det klart nr 1.
El nido er en perle... Om en uge er nok til jer det finder i hurtig ud af. Et lækkert sted. Og hytter på stranden er stadig billige. Vi snakker om 600-1000 Peso.
Guided ture i El Nido kan man booke hos Art Cafe. Vi var selv på en jungletur ude på en af øerene. Men jeg så kun numsen af en abe.*G* Så det var for lidt og kan ikke anbefales hvis det er dyr man vil se. Men hvis man vil udfordres så er det en tur jeg kan anbefale. Og husk rigtig gode sko/støvler. Og snoklemaske... For det bliver der også tid til.
Jeg mener de lavede andre Jungle ture. Men du må ikke hænge mig op på det.
Ved Sabang har de 2 jungle stier der fører ud til den under jordiske flod. Hvor der skulle være rigtige mange dyr og evt slanger, Varaner. Men igen så jeg kun røven af en abe.
Og når du først har sejlet på ø tur i El Nido. Så er det ikke meget værd at tage på ø tur i Honda bay ved puerto Princesa. Det blev en skuffende oplevelse for os. Kan slet ikke måle sig med øerne og strandene som på El Nido. Så at bruge 3 dage der... Er måske lige i overkanten.
Og tænk lige på hvordan i har tænkt jer at komme fra puerto til fesk El Nido...Jeg har skrevet om turen i et andet indlæg.
Michael Friis
Hej Michael
Mange tak for svaret! Det kan godt være, at vi skal bruge mere tid I El Nido/Port Barton og mindre i Puerto Princesa. Vi har reserveret overnatning i El Nido, men ikke de øvrige steder - ville gerne lade tiden råde - men på den anden side har vi ellers altid været tryghedsnarkomaner og bestilt hoteller i god tid i forvejen. Og nu er det jo højsæson i februar, så det er spørgsmålet om vi tør at have is i maven og regne med, at vi nok skal finde noget...
Jeg har læst dit indlæg om transport - det lyder godt nok primitivt (!) med de busser, men hvis man deler turen på midten (Port Barton) så bliver det ikke så mange timer i træk. Men hvis det ikke blæser for meget, vil vi overveje at sejle.
Kunne Sabang evt. være et alternativ til Port Barton?
Mange hilsner Lis
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.