PDA

Se fuld version : Manila - kbh

holgerdk
02-11-07, 17:16
endelig og langt om længe ser min kones opholdstilladelse og div papirer nu ud til at gå iorden og jeg kan sandsynligvis hente hende i januar.

jeg mener at have læst her på forum om problemer med at bestille en enkeltbillet manila - kbh. kan det ikke bedre betale sig at bestille en retur kbh - manila og hun så kun bruger returbilletten eller kan man ikke det ?

håber der er nogle her der kan hjælpe.

Xim
02-11-07, 18:01
Hej,

Hvilke slags opholdstilladelse drejer det sig om?
- Jeg her ikke hørt om problemer med enkeltvejsbilletter fra Manila til København, der typisk koster 5.500 - 6.000 Dkr.

En kan erhverves for 7.000 - 7.500 Dkr., så det er altså ikke ret meget man sparer.

//Xim

holgerdk
03-11-07, 09:56
hej xim,

det hedder vist familiesammenføring da vi blev gift på filippinerne i maj 07.

men hvis der ingen problemer er med at bestille en enkeltbillet er der ikke nogen problemer. det var bare at jeg har hørt det er lidt vanskeligt.

tak for svar.

Xim
03-11-07, 12:26
Ok,

Dvs. at dine kone har fået fast opholdstilladelse, og så er det absolut intet problem i at købe enkeltbilletter.

Tilfælde hvor man kan opleve problemer, er ved visse typer af visa, men det er et andet område.

marven99
04-11-07, 13:49
Bare til info.

Så er det ikke muligt at købe en returbillet fra KBH - MNL.

For så at benytte MNL - KBH delen. Hvis han/hun ikke møder op til første flyvning vil billetten i 99% af tilfældene blive slettet.

Dansker_i_Cebu
04-11-07, 16:57
Der er absolut ingen grund til panik -

du køber enten en enkelt Manila (MNL) - København (CPH)

eller en retur, idet de som regel er billigst.

Med en retur billet har du jo den fordel at hun jo altid kan bruge den hvis hun får lyst senere. Køb en retur billet på 3 mdr, da det er de billigste.

Held og lykke ....

holgerdk
05-11-07, 16:35
hej

tak for jeres info.

dansker i cebu : det er jo lige det jeg skal. vi planlægger et visit i filippinerne til sommer eller efterår 08. ved du om man kan købe en retur der er gældende fx et år ?

Xim
05-11-07, 18:47
Hej,

Det ved jeg i hvert fald :-)
SAS har nogle fine priser på 1-års billetter fra 7.500 Dkr.

//Xim

tap
05-11-07, 23:17
rejs med sas,det gør nas :-)

Dansker_i_Cebu
06-11-07, 00:25
Hej Holger..

Der er 2 blandt mange måder du kan gøre det på.

1 - Køb en 3 mdr´s billet. Den er billigst nu & her, samt du kan ændre retur rejsen mod et tillæg.

2 - Køb en 1 år´s billet, men det kan jo være svært at vide præcis hvilen dag man vil tilbage på.

Personligt ville jeg købe en 3 mdr´s nu, evt uden at gøre brug af retur billet og så fremover købe retur billet fra Kbh, da det gør valg af jeres rejsedatoer betydeligt nemmere, idet I jo så ved hvor lang ferie I skal have herude.
Ellers sidder hun hele tiden med en returbillet fra Manila og du med en fra Kbh.

Husk nu, dette er personligt råd og jeg ville nok ringe til f.eks KLM og få en snak med dem og se om de havde en bedre løsning. Hvis de har hører vi gerne om det.

tap
06-11-07, 04:18
eller et billigt alternativ feks manila-hongkong-london-københavn
kan gøres for ca. 2300 kr. for en enkeltbillet
mvh tap

holgerdk
08-11-07, 13:45
dansker i cebu : jeg skal nok give en melding hvis der er nogle fif der er værd at give videre.

tap : det lyder godt nok billigt. har været på nettet og søge lidt og det billigste jeg fandt for en enkelt var 5.300 med klm over amsterdam.

ved du hvilken flyselskaber der flyver din omtalte rute ?

tak for jeres svar.

tap
08-11-07, 15:58
hej holger
eks: manila-hong kong med cebupacific
hong kong-london(gatwick) med www.oasishongkong.com et lavpris
selskab der dagligt flyver london-hongkong-london med priser der starter fra 75 engelske pund u. skat og afgifter
derefter london(gatwick)-københavn med sterling

med lidt higen og søgen og lidt held kan prisen nok komme ned på 2000 dkr
mvh tap

Filipinagirl
09-11-07, 10:48
Hello Holger,

First of all, I would like to congrats you and your wife for having an
opholdstilladelse. I'm sure you know that it's very difficult to have it?

You shouldn't worry about the return ticket at all. Buy a returbillet, your wife can refund a ticket, ask the travel agency how to.

Good luck!
mvh filipinagirl

Jacob 24
15-11-07, 10:44
Hejsa alle
Min kone kommer på søndag for anden gang på turist visa og der kræver de en retur billet, min kone rejser med KLM over Amsterdam, da jeg købte billetten i Premacel, var de så flinke at fortælle mig at jeg kunne få refunderet retur billetten og får 1500 kr for den¨
med venlig hilsen
Jacob.
holgerdk skrev:

> endelig og langt om længe ser min kones opholdstilladelse og
> div papirer nu ud til at gå iorden og jeg kan sandsynligvis
> hente hende i januar.
>
> jeg mener at have læst her på forum om problemer med at
> bestille en enkeltbillet manila - kbh. kan det ikke bedre
> betale sig at bestille en retur kbh - manila og hun så kun
> bruger returbilletten eller kan man ikke det ?
>
> håber der er nogle her der kan hjælpe.

Jacob 24
15-11-07, 10:45
ok det var lige en fejl at det der Holgerdk skrev, kom med!1

tap
15-11-07, 15:37
?

Kim P. Nyberg
26-11-07, 19:36
Et godt tip:

Uanset hvor du skal hen i verden, så prøv først TV2 prisoversigt på nettet. Du kan finde den på tv2.dk's forside ude til venstre. Navnet er momondo. Den søger på over 400 rejsesites på én gang, med priser og rejseruter. Jeg har fundet returbilletter (udrejse i maj 2008 og tilbagerejse en måned senere) til omkring 6.000 kr. Og der var rejseruten Kastrup (CPH) - London Heathrow (LRH) - Hong Kong (HKG) - Manila (MNL).

Kim P. Nyberg