Se fuld version : Manila
hvis man nu godt kunne tænke sig, at nyde et par dage på stranden, inden flyet går hjemad
er der så nogen der kender et sådan sted i køre afstand fra manila
hilsen line
tror det ville være hurtigere at tage flyet til feks boracay
end at finde en lækker strand i køreafstand fra manila
mvh tap
Du kan tage en tur til puerto gallerra og spørge om hvordan man kommer til big lalaguna,der flotte strande du kan leje bunggalow for rimelige pris(categues lodge)der bor en dansker som har dykkercenter scandinaviandivers,det tager 3-4timer fra manila dertil spørge på hotel hvordan man kommer der ude
ellers er der subic bay nordvest for manila hvis trafikken glider kan det vel gøres på en små 3 timer
tap
Hej tap
Jeg har læst et eller andet der går en båd fra Manila over Manila Bay til Bataan halvøen hvorfra køreturen til Subic Bay bliver meget kortere og hurtigere.
Ellers er Cavite en mulighed
Men hvad med en tur til Corregidor Island i Manila Bay
Der er både strand, hotel og pool.
Man så osse får serveret WWII serveret på et sølvfad samtidig
Der går båd fra Manila hver morgen
Hilsen
PNO
tak for hjælpen
det er rart at der er nogen
der vil dele ud af deres erfaringer
Hej Line,
Jeg er en ægte 'Bataeña'... errr.. en der kommer fra Bataan :-D
og jeg kan godt anbefale en tur til Corrigidor Island som PNO har nævnt, det er meget historisk der og strandet er bedre end på Subic bay(synes jeg!).
Det er nok mindre besværlig end at tage til Subic bay, man skal skifte bus flere gange. Man kan faktisk spare kun lidt tid at sejle til Bataan og så til Subic Bay med mindre der er en hyret privat bil der venter på Bataan port.
Og hvis man er allerede i Bataan så er Mt. Samat(Dambana ng kagitingan) et must. Bataan er ikke kendt af turister men det er meget historisk i forbindelse af WWII, f.eks. det er på Corrigidor Island General Mc Arthur har sagt ' I shall return' eller historien om ' fall of Bataan'
og om noget andet..man siger at hvis en jomfrue sover sammen med kæresten for første gang, så kalder man det 'the fall of Bataan' :-P
hilsen,
Loida
-forgive my nonsense , i just miss my hometown Bataan!
Hej Loida
Nu skal vi ikke ind i den dybe diskution om WWII og General of the army Douglas MacArthur. Men det er en skøne at det blev sagt på Corridor Island
Den rigtig historie er at sætningen: "I came out of Bataan and I shall return" blev sagt i en kort radiotale han holdt i Terowie i det sydlige Australien efter at en ubåd havde hentet ham på Mindanao.
Man kan jo sige han holdt hvad han lovede :-)
Du har nok ret i at der nok ikke mange der kender til "The Death March of Bataan", men der er heller ikke nogen der kender til "Manila massakren"
Jeg kan kun anbefale at bruge Internettet til at læse om det. Det er lærerigt men rystende læsning
Nu vil jeg overveje at pakke tasken. Der venter et KLM fly til Manila om 1½ døgn :-)
Hilsen
PNO
PS. Undskyld, men jeg er uforbederlig historiker :-)
for et par år siden udkom en udemærket film med titlen "the great raid"
der handler om en af de største befrielsesaktioner i amerikansk historie af de få overlevende af bataan dødsmarchen
filmen roller er besat af amerikanske og filippinske skuespillere og sågar har vores "egen" connie nielsen en betydelig birolle i filmen
mvh tap
Hej PNO ( Den uforbederlig historiker),
Nej, du ved nok mere end jeg gør :-D
men det er rigtigt at den historie mange ved er meget overfladisk. Det var heller ikke meningen at jeg skulle gå ind i dybden om Mc Arthur og Corrigidor. Der er mange små detaljer der er ikke kendt til mange, f.eks. mange kender ikke til historien om hvor meget 'forsinket' Mc arthur var før han ku' endelig kom tilbage og hvorfor, og så var det en rigtig 'knight in shining armor' agtig fortælling om den begivenhed og der er heller ikk så meget streg om Filippinere der har kæmpet sammen med Amerikanere, synes jeg. The Manila Massacre 'hører' vi ikke så meget om, om det er pga. at den viser ikke rigtig den 'triumphant rescue' af Amerikanere, tør jeg ikke at sige.
Jo, man kan læse så meget om de her emner på internettet men historiens 'billeder' er forskellige fra hvem fortæller det. Hvis du forstå hvad jeg mener ;-)
Hilsen,
Loida
ps. undskyld, men jer er uforbederlig filippiner :-)
Hej Loida
Jeg vd hvad du mener og jeg er helt enig.
Historien on Filippinerne under WWII er skrevet af US og begrundelsen er vel at Filippinerne stadig var underlagt USA.
Der mangler nogen unge lokale historikere der tør grave sig ned i tingene og bringe det ud til offentligheden. Om man så tør røre ved gudedyrkelsen af MacArthur er en helt anden sag.
Så er der tavshed de næste par uger. Nyd freden
Nu vil jeg drage til det dejlige ø-rige. Cubu Island og Negros Island kalder.
Hilsen
PNO
Hej Line,
Der ligger forholdsvis gode strande i Batangas området, halvanden til to timers kørsel fra manila.
Den ene hedder nasugbu, og den anden hedder matabunkay mener jeg, jeg bor hernede, som evt kontakt mig, så kan jeg hjælpe dig med transport osv.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.