PDA

Se fuld version : Hong Kong

dublo
08-11-07, 17:46
Efter at have læst et hav af indlæg fra dette forum, så har jeg besluttet at prøve den meget omtalte billige rute, over london og honkong. Men jeg tænker at det kunne være en god ide, at blive i hong kong et par dage, så turen ikke bliver alt for lang. Har i nogle ideer til hvor man skal bo i hong kong, hvis man vil ud og se byen og hvad er pris niveauet?

ps. der er mange penge at sparer når man rejse med en familie på 4.

dublo

Niels
08-11-07, 19:35
Hej Dublo

Dette er absolut et tyndt svar, men dækker blot over at jeg også meget gerne vil høre andres råd og vejledning.

Jeg har ikke været i Hong Kong siden det var britisk, men det er en fantastisk oplevelse. Der er masser at se og det pulserende liv tager helt pusten fra en.

Dengang var det ret dyrt især at bo og dyrt at spise på restaurant. Sjovt nok var kæde restauranter svine billigt. Mc.D osv og mange faktisk gode lokale kæder.

Det er absolut et besøg værd.

Jeg er lutter øren, da jeg også godt kunne tænke mig en gen visit.

Bedste hilsner

Niels

marven99
10-11-07, 16:58
Sørg for at find et hotel i Kowloon. Det ligger godt i forhold til markeder, og sådan!

Du kan spare massere af penge ved at booke hotel igennem Cathay Pacific. Men hvis du har valgt slave vejen, så god vind. Og jeg krydser mine fingre for dig/jer.

dublo
12-11-07, 17:03
hej niels og marven99 ! Tak for jeres svar om hong kong. Jeg krydser selv mine fingre og håber på at vi kan overleve slave ruten. Jeg var lige på momondo for at tjekke priser. Det billigste de havde var med Cathay Pacific og turen går over london og hong kong. Samme rute som slave vejen, men til en helt anden pris. 6700 for en voksen og det var til manila. Jeg har planlagt at flyve til cebu og det kan jeg gøre fra hong kong med cebupacificair. Hvis jeg hopper af i hong kong, så er det jo kun vente tiden i gatwick, som bliver en udfordring. Så vidt jeg kan se så er der ca. 6 timer fra sterling flyet lander til oasishongkong flyet letter. jeg overlever sgu nok
ses dublo

Ps. er der nogen der kender standarten på oasishongkong, det er jo et lavpris selskab..

marven99
12-11-07, 18:54
Det er helt sandt at Cathay koster godt 6500 - 6700 kr. Og samme pris ud af Billund. (Til dem der er bosat i Jylland er det super billigt.)

Men lidt sjovt, hvis man regner hotel inkl. i rejsen. Booker man igennem Cathay er hotellerne ca. 40 % nedsat fra walk in prisen og denne pris inkluderer transport til/fra lufthavn samt morgenmad. De kører dog kun med hoteller i 3 - 5 stjerner klassen.

Og husk så lige at du ikke flyver videre fra Gatwick men fra Heathrow ;-)

Undskyld, men jeg ser den på ingen måde billigere. Men jeg ser rigtigt meget frem til at høre hvordan det er gået. Og hvad din rejse er endt med at beløbe sig på.

dublo
12-11-07, 21:58
Hej marven 99! Jeg lover at lave et lille regnestykke i kroner og i tid, når jeg har bestilt billetter. (det gøt jeg snart)
Så vidt jeg kan se så flyver oasishong kong fra gatwick. tror du det er for stramt hvis man lander 18.50 med sterling og flyver videre 20.40 med oasis. 2 timer og 50 minutter til at tjekke ind. Er det tid nok?? Hvis tiden passer så er det jo en ok connection. Alternativt lander man 13.40 og så er der hvis tid nok....

dublo

marven99
13-11-07, 19:46
Ok, jeg var ikke klar over at de flyver fra Gatwick.

Jeg arbejder selv i rejsebranchen dog ikke for et flyselskab. Netop derfor er jeg måske også en smule skeptisk.

Jeg ved ikke hvad Minimum cennection tiden er i Gatwick. Men du kan regne med at Sterling er forsinkede da de kun på et min. af deres afgange holder tiderne. Dertil skal du regne med tiden det tager at få fat i bagagen samt tjekke den ind igen.

Der er mange af mine alarmer der ringer ved denne måde at gøre det på. Netop derfor er jeg også så nysgerrig for at høre resultatet.

Lige en sidste note, så skal du ikek pakke alt for mange nødvendigheder i din bagage. Tit og ofte kommer der en værre larm ud af at have så mange selskaber inde over. Det kan derfor bliver svært for dig at køre en sag, ved lost stocks.
(Det er en af grundene til det kan være dejligt at have prof. assistance ved booking af billetter.)

tap
13-11-07, 23:11
ved ikke hvornår dublo skal rejse men ellers kommer der en beskrivelse af "slaveruten" i starten af februar,hvor min kones søster og mand tager turen med hhv sterling,oasishongkong,cebupacific inkl. en overnatning i hong kong på udrejsen pris 5000,- pr person t/r
mvh tap

dublo
14-11-07, 22:15
hej tap! Dublo og familie rejser først til sommer, men vi bestiller billetter inden for en 14 dages tid. Men det bliver spændende at hører, om det nu også er en slaverute eller ej. Ved du hvor meget tid de har regnet med i gatwick?

dublo

cax
04-12-07, 03:02
Jeg er næsten lige kommet hjem fra Filippinerne. Jeg havde igennem travellink fået en meget billig pakke Kbh - Manila med Cathay Pacific. For det første vil jeg sige at jeg var enormt spændt på turen da det var mit første møde med Filippinerne (og nu er jeg solgt vil afsted igen til april!!!!) men dernæst. Jeg havde alt i alt en meget smertefri tur og Cathay er faktisk et rigtigt dejligt flyselskab.

Med hensyn til connection tider Gatwick - Heathrow ( som jeg ikke oplevede da jeg fløj kbh - Heathrow - Hong Kong - Manila) skal i bare huske at købe rejsen som en samlet billet fra kbh til Manila så står i meget stærkere hvis en af forbindelserne forsinkes og i skal ombookes.

Men jeg kan klart anbefale Cathay de er 100% på niveau med mit favorit flyselskab Singapore Airlines

tap
04-12-07, 03:33
ja cathay er der skam intet i vejen med og som regel til en god pris 6000-6500 inkl. skat og afg. super service
men hvis man alligevel tager "slaveruten" så kan man ligeså godt tage med sterling-oasis-cebupacific og spare de 2000 kr. dem kommer man langt for på filippinerne :-)
kender nogen der tager oventnævnte rute i januar og vender tilbage med en rapport om specielt oasis, der skal så tjekkes ind hver gang men hvad gør man ikke for ussel mammon :-)
de fleste har vel forsikring når de tager til filippinerne som også kan indeholde dækning af flyforsinkelser m.m.
tap

tap
05-12-07, 00:19
hong kong oasis har et tilbud der udløber her 15.dec

http://www.oasishongkong.com/gb/en/promotion.aspx?id=20071124A

mvh tap

Michael.Friis
10-12-07, 12:46
Hej
Jeg kan kun anbefale at tage et stop i HongKong. Vi havde et stop på 3 dage da vi skulle hjem fra Phillipinerne. Og vi er en Familie på 3.
Vi boede på Kowlon så er et sandt Mekka. Og der er mange muligheder. Vi boede på BP Internationale til små 900 kr som vi havde bookede igennem profil rejser.
Det smarte ved at booke en eller to overnatninger når man bestiller flybilleter er at man er dækket af rejseganrantifonden. Og det er man ikke hvis du kun bestiller flybillet. (Jobber i Kbh Lufthavn)
Men ellers kan jeg anbefale www.agonda.com
Der kan spares penge på hotel. De har hotelværelser til halv pris end hvis du kommer ind fra gaden af.

Vi tog også en tur til Kina. Og der kan man nemt spare en del penge ved selv at lave turen.
På hotellerne og andre steder i byen er der reklamer for ture til kina. Men de løber snildt op i 500 kr pr næse med visum. Og de skal som regl bruge nogle dage til at få dit visum.
Vi tog toget i shengen. Det tager ca 30 min fra Kowlon.
Man stiger af toget og går over en bro. Så følger man skiltene til visum kontoret. Mener de tager omkring 150 dk pr næse. Og det tager ingen tid. Og så har man et turistvisum som gælder i 3 dage til kina. Og shengen er en Millionby. Men regn ikke med at de kan tale Engelsk*GG* Og Kopi marked er faktisk ret svært at finde..
Lige uden for hovedbanegården står der en masse sælger der vil lokke kunder ind i et dødsygt lille center.
Men priserne er højre og kvaliteten er dårlig.

Og vi opleve det så en nem opgave at selv sørge for visum..Og man spare penge.

Michael Friis

cax
11-12-07, 01:09
Hvor langt ind på fastlandet kommer man egentligt på et "Hong Kong opholdstilladelse"? Danskere skal jo ikke have Visa til Hong Kong - men derimod til Kina - er det Kowloon der er grænsen?

dublo
19-12-07, 20:45
Hej michael, tak for dit svar! Det lyder som et rigtig god ide med at reseverer hotel i forvejen og derved bliver dækket af rejsegarantifonden. Du skriver at i gav ca. 900kr for hotellet, var det pr. nat eller for alle 3 dage?

dublo

ps. undskyld det sene svar