Se fuld version : En uge på en båd
Hej.
Vi er to unge mennesker der skal på en asien rejse til sommer, og ender med 3 uger på filippineren. Vi kunde godt tænke os at komme på en båd en uges tide, sådan vi kan komme ud og se noget at det man ikke lige ser når man selv rejser rundt i landet. Vi rejser med Jysk, og de har også sådan en tur hvor man sejler ud fra cebu og bruger så en uges tid i farvandet der omkring. Problemet er bare at turen løber op i 7000 dk kr. det er med mad. i vores øre lyder det dyrt i et land som filippineren. Er det prisen?
Men har endelige mest lyst til at bestille så lidt som mulig inde vi tager af sted. Er det mulige at finde andre skibe som laver de samme ture, og er det nemt at bestille det der nede?
På forhånd tak.
ja lyder godt nok dyrt,prøv www.cctravel.dk mener de bruger samme skib og der ligger priserne på 3500-6000 kr. Feks juli er prisen 4000 inkl. fuld forplejning ekskl. drikkevarer.
god tur
tap
Prisen er præcis den samme om du benytter CCtravel eller Jysk!
Du skriver unge mennesker.. Jeg mener at vide at unge mennesker får 15 % rabat.. Det er selvfølgelig ikke sindssygt mange penge i sparer, men man bør da tage hvad man kan få.
Jeg har selv været på skibet, og det er en rigtig god tur.
Hej maven og tap.
Tak for jeres svar, er lige ved at få priser fra c&c, der er måske lidt forskel i priser fordi at deres højsason ikke ligger i samme priode. tror jeg nok:)
men er der alternetiver til denne båd?
Det er samme priser. Men i skal være opmærksomme på at Coco Beach kører uafhængitgt af båden. (Viser det sig at C&C travel sælger noget billigere, synte sjeg da ihvertfald i skal tage det op med Jysk rejsebureau da det er deres båd). - Men hvis i er to unge piger skal i heller ikke bo på Coco Beach.
Der er massere af liveaboards at springe på. Det er dog myntet på dykning så helt samme produkt er det jo ikke. Og priserne på størstedelen af disse er også temmelig høj.
"Men hvis i er to unge piger skal i heller ikke bo på Coco Beach. "
jeg vil gi marven ret,er i 2 unge fyre er det derimod en helt anden sag :-)
Dansker_i_Cebu
24-11-07, 20:11
Nu hedder amige jo Jacob Simonsen og må formodes at være en dreng, men hvorfor i alverden kan 2 piger ikke bo på Cocobeach..??
I lighed med "Dansker i Cebu" så undres jeg også. Det må da bero på de enkelts ønsker og lyster.
I mine øjne er Coco Beach til de som vil have rolige omgivelser og dejlige trykke omgivelser. Så kan man da altid tage ind til Sabang og hygge i det dejlige aftensliv. Ja - og lidt mere vildt så bliver man bare ud på natten. Man bør dog lave en aftale med nogen bådfolk så man kan komme tilbage til Coco Beach, hvilket beror på vejr og vandstand.
Sabang er i mine øjne til de som vil have noget mere liv omkring sig og også til de som vil have MEGET liv omkring sig......
Smag og behag. Men går da stærkt ud fra at du er stærk ironisk Tap når du ikke mener Coco Beach er for 2 unge piger - ellers hører vi da gerne grunden :-)
Men egentlig har Amige (Jacob) ikke været inde på Coco Beach...
Det er da helt utroligt så truffet folk øføler sig herinde.
Jeg er udemærket klar over at det er op til folk selv at træffe deres beslutninger.
Coco Beach er til dem som ikke tager til Filippinerne for Filippinerne. Og det kan vi vel alle blive enige om.
Coco beach har jo som hovedmål at holde folk fast i samme lagune i de 10 - 14 dage de er der. Jeg anser ikke Filippinene som et oplagt chartermål, det gør jeg til gengæld med Mallorca.
Om det så er to unge piger, drenge eller intetkøn, der skal på en stor rejse, så er det da kun fair at fortælle dem at de ikke finder så meget som én ting oå Coco Beach som de ikke også kunne finde på Gran Canaria... Udover måske lige at stranden helt elendig på Coco Beach.
Jeg ville fortrække 3 timers rejse til Mallorca fremfor 16 - 20 timer!
Hu hej hvor det går, ping pong.
Så kom der gang i den igen.
En uge rundt mellem nogle få af de Filippinske øer, skønt klart badevand, hvide strande. Skønne koraller og farvestrålende fisk, ektremt flotte sol op og nedgange. Læne sig tilbage i dækstolen og slappe af med en kold San Miguel eller Rom and Coce engang imellem, måske med lidt hyggesnak med et par af de andre passagerer fra et eller andet sted i verden, de er ikke alle danskere. Kan der være noget bedre, når man skal holde ferie og slappe af fra en ellers stressende hverdag.
Jeg har godt nok ikke været på turen med H.C. Andersen, men med hedgangne Coco Explorer og med Lagoon Explorer, så det bliver jo nok nogenlunde det samme.
Selvfølgelig kan et par unge mennesker få en masse ud af en uge på Coco Beach. Resortet skal bare bruges som et godt og trygt udgangspunkt for ture til nærliggende områder. Der er adskillige gode strande i nærheden, natteliv i Sabang og en helt rigtig Filippinsk atmosfære i Puorto Galera og omegn. Det er rimelig nemt at komme i kontakt med de stedlige Filippinere, et stort smil hjælper gevaldigt. Jeg kan overhoved ikke følge Marven99´s betragtninger efter at have besøgt Coco Beach 4 x 1 uge. Men selvfølgelig har jeg den fordel, at være gift med en Filippiner. 14 dage vil på Coco Beach, vil jeg kalde i overkanten, så hellere bruge den ene uge på Boracay , Cebu eller Palawan.
Men det er jo helt op til den enkelte, hvad der har den største interesse.
Jeg kunne vel også have uddybet mig lidt, så alle vill ekunne forstå det.
Men Coco Beach kører jo et tema hvor de sejler folk ind på deres strand. Sætter ned foran et dansk menu kort, og giver dem en eksotisk drink. 10 - 14 dage senere sidder de fortsat samme sted, med samme drink i hånden!
Jeg har selv boet i Filippinerne i 3 år. Og ja, Harly, det kan være en fordel!!?
Jeg syntes det er synd og lidt urimeligt at sige at coco beach er et godt sted at starte. Med de priser de ligger for dagen, går de jo stik modsat af hvad største delen herinde finder rimeligt, når de debattere logi! Og når selv samme mennesker som altid har så ondt af Filippinernes ry, siger at Coco Beach er et godt "TRYGT" valg!!! Det undrer mig da en hel del.
Min opfattelse af Puerto Galera, er da netop at man kan føle sig tryg så godt som over det hele.
**Og ja jeg ved godt at s C&C har billige charter ferier til Coco Beach, men det skyldtes ikke udelukkende logi, men en ufattelig god kontrakt med Lufthansa. Priserne på Coco Beach er kæmpe høje - og så hytter der ikke er imponerende standard!**
To piger drenge der skal ud på "måske" sin livs første/største rejse, skal da ikke købe sine perler fra souvanir shoppen til 10 gange prisen, de skal da ud og handle, de skal sku da heller ikke sidde og dele badestol med naboen.. Der er rystet :-)
nogen der hved om de overhovedet skal bo på cocobeach??
Dansker_i_Cebu
25-11-07, 16:43
Som Kjeld Petersen & Dirch Passer engang sagde i deres berømte joke.. Der sidder 4 mand på en tømmerflåde....
Her er det 2 på et skib som endte på Cocobeach... ´(ö)`
Jeg ville måske prøve søge på noget Ø-hop, herude er her OCEANER af både og , jaja den var dårlig - men I kan finde mange steder hvor I kan komme med udriggere rundt, men er det mere et cruiser I vil på eller..??
Ja, ja marven99
Det er tydeligt, at du ikke selv har besøgt Coco Beach.
Ikke fordi jeg selv nogensinde har følt mig usikker på Filippinerne, men bare for at gøre de usikre mere sikrer, brugte jeg udtrykket " trygt udgangspunkt"
Prisniveauet er højere end gemmensnittet, men ikke absolut ikke det højeste jeg har oplevet på Filippinerne. Et dansk menukort?
Der er vist noget du har fået galt i halsen. Der er ikke meget dansk på det menukort, mest filippinsk og italiensk. Det eneste der er fordansket lidt er morgenbuffèn, idet det er muligt at få brød der ikke er tilsat 25 % sukker.
Hyttestandarden kan man kun klage over hvis man er forkælet eller har forventet at skulle bo på et 4 stjernet hotel.
Man holder da ikke gæsterne tilbage på resortet, men giver da masser af muligheder for at se noget andet, det er helt op til en selv
Vi bruger Coco Beach som et startpunkt for vore ture til Filippinerne, for at kunne stresse helt af efter en hektisk hverdag herhjemme. Så er vi klar til alt det andet vi skal nå på vor normalt 4 ugers ferie.
Jeg har boet på Coco Beach adskillige gange! Dog har det været i forbindelse med arbjede eller andet. Jeg kunne aldrig drømme om at betale så mange penge for så lidt!
Da jeg første gang besægtet Coco B. var i 1999 så vidt jeg husker. Her var priserne i danske kroner! Og så nævner du lige morgenbuffén.. rugbrød har jeg da aldrig set andre steder, men den kan jeg vel ikke tage kreditten for når du selv er inde på det.
"Hyttestandarden kan man kun klage over hvis man er forkælet eller har forventet at skulle bo på et 4 stjernet hotel". - Med de priser kunne man da forvente mere!! et 4 stjernet hotel skulle da være muligt for de penge ;-)
Vi bliver jo aldrig enige. Men må give dig ret i at Coco Beach må gøre et eller andet rigtigt, når de kan lave charterrejser så langt væk.
Du nævner det her med at stresse af.. Det kan jeg SLET ikke følge.
Haha, Tap, nej det ved vi vel i grunden ikke. Men er debatten død, så må vi jo lave en! :-)
Hov lige en sidste kommentar, så holde rjeg kæft ;-)
Harly med hensyn til at holde folk på resortet.. Så jo! Det er jo ideén at folk helst skal blive i samme lagune under hele opholdet. Måske brudt af en CCB bådmand som sejler folk 5 min. ud til et rev!
Jeg må desværre bare melde mig dybt uening :-( Man tilbyder jo netop alt fra shorts, til "filippinske" perler, myggespray til jeg ved ikek hvad, for at holde folk indenfor. Jeg syntes også at det her med at de kun benytter enkelte bådmænd, gør at folk ikke bare som det tidligere bliver nævnt kan tage rundt som de vil. Fordi der er IKKE 10 både med lys på til at sejle om aftenen. (Måske 2 på en god aften). Det vil sige med 100 bungalows, så er det godt nok ikke meget motion man kan få efter nattens frembrud.
Marven
Når du indimellem få nogen op ad stolen, herunder også mig så er det fordi du til tider skyder med skarpt mod et eller andet uden at du begrunder/beskriver dine anklager. Det er sgu for unuanceret og da du jo tilkendegiver at du er en meget erfaren mand med Filippinerne, så savner jeg noget mere objektivitet.
Da emnet nu (rejst af dig selv) er blevet til Coco Beach. De har sgu da meget at byde på, herunder fred og ro som mange sætter pris på, hvor der i Sabang er noget mere fart over feltet. Men jeg skal da give dig ret i, at nogen gæster (måske dem du kalder chartergæsterne) ikke kommer væk derfra og jeg har da også oplevet at man på CB fraråder folk at tage ind til Sabang. Men det er sgu da op til folk selv. Personligt kan jeg rigtig godt lide den ro der er på CB samt det at man er på lidt afstand fra det meste. Og sejlturen til Sabang, Puerto Gallera eller andre steder er bare det bedste balsam for sjælen. Smukke omgivelser, frisk vind i hårdet osv. Det er det som kunne lokke mig til CB. Jo, priserne er ikke blandt de billigste (du har også her ret) og hytterne er vel ikke noget særligt. Men det fede ved en del af deres hytter er jo, at du sover med lydende af naturen, havet, vinden osv, da der er åben i den ene ende........ Hmmm...... må stoppe med at rose. Faktisk har jeg selv været lidt træt af CC Travel, men syntes stadig vi som giver råd bør forsøge at gøre det nuanceret og objektivt.
Mht. at opleve Filippinerne, så mener jeg ikke at folk få mere ægte Filippinerne forde de er i Sabang eller PG. Det ægte Filippinerne er vel når man bor hos de lokale, som nogen af os til tider gør. Men det er jo ikke alle rejsende, der ønsker det. Vi er forskellige i behov og ønsker.
Dine anklager får mig ofte til at tænke at du ikke har rent mel i posen. Rent gætværk naturligvis. Jeg har før forespurgt om ikke du kunne opgive os navnene på de dykkercentre du har nævnt du ejer i Danmark, Thailand og på Filippinerne. Til tider sidder jeg med fornemmelsen at du (der findes et par stykker mere her i forummet) forsøger med negativ omtale af andre - måske i et forsøg på at få flyttet rejsende til jer selv.
Nå, jeg håber der kommer bedre konstruktive svar til trådens ejermand amige. Selv er jeg ikke så bekendt med turbåde som efterlyses. Tror ikke det er så udbredt på Filippinerne...... eller hvad?
Dkpinoy
Kære Dkpinoy,
Jeg syntes nu ellers jeg har gjort mig ret umage med at uddybe. Måske ikke i første omgang. Men efterfølgende.
Jeg er egentlig ret ligeglad med om hvorvidt du tror jeg har rent mel i posen. Det vedkommer ikke mig. Jeg syntes egentligt jeg har været mere ærlig en så mange andre.
At jeg ikke vil blande mit privatliv ind i dette forum, kan da ikke komme som en overraskelse for dig.
Der er ro på Coco B. Helt sikkert i sin bungalow. Men stranden er dårlig, poolen beskidt og ikke særlig med en filter der umuligt kan rense for diverse børn!
Jeg syntes ikke jeg gør noget forkert i at anbefale unge mennesker at søge opleveler udenfor CCB. Jeg mener lad børnefamilierne holde grissefester og torsdags-fællessang.
(Hvis jeg lige må hæfte en sidste ting, så ville jeg aldrig i mit liv anbefale Sabang til nogen, lige såvel som jeg aldrig ville anbefale folk at tage til Pattaya.
Men må jeg ikke foreslå en sektion af forum - for unge mennesker!
Og til alle jer der nu vil tage det personligt, så er det jo bare en joke. ;-)
puha! det var sku noget af en smøre:) jeg er sku glad for alle de svar jeg har fået på mit indlæg, selv om ikke alle indlæg er brugbarer:)
men nu prøver jeg lige at svare på et par spørgsmål som er kommet i løbet af debaten.
til (Dansker_i_Cebu) mig(jacob) og min kærste skal formodentlig ikke bo på cocobeach. vi planlægger at bruge 3uger.
uge 1. enden med båd i en ugens tid omkring cebu (eller et andet sted), eller bare rejse lidt rundt i området,(cebu)
uge 2-3, regner vi med at rejse lige så stille og rolig op til manillia. til venstre rundt , hvis man kan kalde det det:) cebu-negros-panay-mindoro-luzon.
vi er ikke kommet til filippinerne for at bo på fine hoteler, vi vil rigtig gerne se hvordan det er at være filippinerne, og se hvad for et fantastisk land det skulle være:)
vi vil gerne have lidt forslag til kajaktur, bådetur, steder man skal se, osv. vi vel også gerne svømme med delfiner, og det har vi høre der er mulig på cebu øen?
på forhånd mange tak.
hilsen jacob
Michael.Friis
10-12-07, 12:59
Så vidt jeg ved kan man ikke svømme med delfiner på cebu.
Der er delfiner rundt omkring på phillipinerne men man skal være heldig for at møde dem.
Jeg kan så anbefale at tage rundt om Donsol og svømme med Hvalhajer.
Det var en kæmpeoplevelse af de store at hoppe i vandet fra båden og så møde denne 8-16 meter hvalhaj der svømmer rundt med åben mund i et dovent tempo så du kan følge med. Men det kan anbefales at have finner på.
Michael Friis
Det er rigtig nok at du kan svømme med hvalhajer ved Donsol, nu er det bare det at amige og co. først skal til Filippinerne til sommer, og der er hvalhajer svømmet videre. Hvis du vil se hvalhajer ved Donsol skal dette ske i perioden midt jan til midt april. I den periode har du næsten hvalhaj garanti.
DeepDiver
Jeg kan nu godt lide Puerto Galera nu og da, men jeg må indrømme, at vi normalt tager til Malapascua Island eller Daanbantayan Island, hvis vi absolut vil rejse fra Samar.
Coco Beach og Puerto Galera er udmærket, når man kommer her de første gange, men hvis man vil se "det rigtige Filippinerne" skal man nok søge andre steder hen, men det er jo igen bare mit indtryk, efter at have tilbragt så mange år herude.
Hvis man gerne vil møde andre udlændinge, er Boracay (dyrt) fint, Palawan er flot, Nord Luzon er flot, men nok mere for de mennesker, der er interesseret i historie og arkitektur. Cebu er fantastisk flot og har mange flotte strande. Bohol er facinerende.
De bedste strande jeg nogensinde har set er på øen Panay nede ved Anini-Y.
Hvis man vil se vulkaner, er der Pinatubo, Taal og Mayon indenfor en dagsrejse eller to.
Hvis man er til steder som Sabang, Mindoro (så er man nok mest ung eller ældre mand eller mænd), så er der nok mere gang i den i Angeles City, Luzon (Sin City).
Alle steder hvor der er mange udlændinge, er priserne også skruet lidt i vejret.
At opleve Filippinerne kommer jo an på, hvad man har af forventninger. Rejser man sammen med Filippinere får man en anderledes oplevelse af landet, end hvis man rejser med andre udlændinge.
Jeg råder altid til at prøve lidt af hvert f.eks køre i Jeepney, Trike (lad være hvis de forlanger ublu priser som i Angeles City), prøv at spise Balut (eller lad hellere være, hvis du ikke er parat til mødet med en lille fjeret kylling), prøv at spise Pancit, Adobo, Lechon Baboy eller Manok eller hvad med flagermus?
Lad være med at blive indblandet i væddemål og kortspil om penge.
Hvis muligt, prøv at opleve en rigtig fiesta herude. Det er en oplevelse. Det er muligt at få en "Fiesta Kalender" hvor man kan finde ud af, hvor og hvornår der er fiesta de forskellige steder.
Samarian - Nu er Balut vel i virkeligheden and, er det ikke?
Det var det ihvertfald da jeg prøvede det :-)
Marven99:
Herude kalder de det "Chicken" hvadenten der er tale om en ælling eller en kylling, så jeg har nok været herude for længe, siden jeg kalder det kylling.
Jeg taler jo kun Dansk, når jeg er i Dk.
Jo balut er en gang rådden andefoster, og fy for helvede hvor det smager og lugter
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.