Se fuld version : Nye balikbayan regler
Johnny0665
03-12-07, 16:10
Hej
Min bror og svigerinde, ankom i Manila her i formiddags. Min bror kunne ikke få balikbayan stempel, med argumentet, at der er kommet nye regler.?
Så hvis nogen ved noget om eventuelle nye regler.?
Venlig hilsen
jf. den filippinske ambassade i Sverige, så har jeg ikke kunne spotte nogen ændringer.
Se her: http://www.philembassy.se/consulr/info/bpvpfr.htm
Så spørgsmålet er om din bror har opfyldt reglerne eller måske har stået over for en embedsmand, der ville scorer lidt under bordet.
jeg tror vi nok mest skal hælde til det sidste:
eller måske har stået over for en embedsmand, der ville scorer lidt under bordet.
mvh tap
Johnny0665
03-12-07, 19:09
Hej
Ved ikke rigtig.? Min bror og hans kone har taget turen mange gange, igennem de sidste 12 år og ingen af dem er mundlamme. Dukker der ikke noget op omkring evt. nye regler, er jeg spændt på hvad immigration siger, når konen og jeg ankommer i januar. :)
Mvh.
Her lidt ekstra. En af deres kufferter kom ud meget senere end de andre i Manila lufthavn. Da de kom til hotellet, kunne de se der var rodet i den og der manglede noget parfume bla. Ikke første gang, jeg hører om noget lignende.
Nu bliver jeg altså lidt nysgerrig. Allerede i imigrationen stod jeg og undrede mig over hvad disse særlige balikbayan kø'er er for noget? Nogen der vil stille min nysgerrighed?
Johnny0665
06-12-07, 15:17
balikbayan er et stempel udlændinge, der er gift med en filippina, kan få i sit pas ved ankomst. Det gør at man som udlænding kan opholde sig i PI længe udover de 21 dage, uden at skulle betale (Ca. 2200,- pesos?) hveranden måned for at opholde sig i landet. Mindst et år mener jeg.?
Venlig hilsen
Hej Cax
Du kan læse om det på det link, der er i mit indlæg, som står som nr. 2 i denne tråd.
her kan du læse om, hvem der er omfattet og hvad fordele man har med et Balikbayan.
Det sker, selvom det ikke sker så ofte mere.
Jeg har prøvet det et par gange, men har hver gang gravet hælene i gulvet og forlangt at komme til at tale med "Supervisor in Charge". Når han kommer, løser problemet sig som regel med det samme. Jeg plejer at forlange navne på alle immigration officerer, der prøver på at give os problemer, hvorefter jeg efter bedste evne (og forbindelser) får dem afskediget eller forflyttet.
Jan
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.