PDA

Se fuld version : Tagaytay, Lake Taal og den sved !

Niels
04-12-07, 19:08
Hej med jer.

Dette er en lille første del af en rejserapport, men jeg synes jeg ville skrive denne del særskilt.

Vi taler Taal lake og vulkan og Tagaytay. Min kæreste og jeg havde 3 dage alene inden vi skulle slå pjalterne sammen med PNO og hans kæreste. Tagaytay var perfekt. Kun ca. 65 kilometer fra Manila
og det så spektakulært ud. Det måtte vi prøve.

Nu er der bare det lille men at stedet er meget dyrt. En overnatning er svær at få under 75 USD, hvis man vil have udsigt til søen og vulkanen. Jeg faldt dog over Royal Taal Inn til en ’rimelig’ pris på 2350 php og det så vældig godt ud. Så sagt så gjort og vi forudbestilte og betalte for 3 nætter.

Turen derned fra Manila er helt fin. Vi tog en taxa til busstationen og busturen tog vel halvanden time. Absolut intet problem. Vi kom til hotellet og fik et ganske rart værelse med udsigt over søen og vulkanen. Personalet var søde og rare.

Vi erfarede dog hurtigt at der var noget galt med beligenheden. Det lå langt ude fra noget som helst.
Tro det eller ej, der var ikke engang en sari sari store indefor 10 kilometers afstand.
Der var inkluderet en gang sølle morgenmad i prisen, men der var ingen restaurant på stedet.
Altså skulle du have noget at spise eller købe en tube tandpasta, så var det 10 kilometer hver vej.
Det lærer man dog hurtigt at indrette sig efter.

Så var der lige det med vejret og det kan man jo ikke laste hverken Tagaytay eller Royal Taal Inn, men det var jammerligt. Det blæste en pelikan og det meste af tiden optrådte vi i store norske uldne sweatre, da det var pokkers koldt. Det var surealistisk.

Nå, men vi havde det nu udemærket og indrettede os efter forholdene. Vi skulle dog selvfølgelig
på den obligatoriske tur til Taal vulkanen. Man kører ned til Talisay og sejler over til vulkanen. Derfra går det på hesteryg op til kraterkanten og samme vej tilbage.

Vi snakkede med dem i receptionen og de kunne selvfølgelig klare det hele på den halve tid og ikke mindst til den halve pris. Lang historie kort lavde vi en deal til 1800 php, hvor vi ville blive afhentet i bil og alt var inklusive. Min mavefølelse sagde dog svindler, men jeg hoppede på limpinden.

Dagen efter blev vi afhentet i en ok bil. Kørt ned til Talisay, men så skulle vi lige betale 2750 php for båden, men så var resten så med i prisen. Så står man der og det er nu man skal bakke ud. Ahh, for pokker tænkte jeg. Once in a lifetime. Jeg betaler. FEJL !

Vi bliver bænket i båden forrest og så gik det over stok og sten. Bølger som på et hav. Jeg var helt og fuldstændig gennemblødt da vi kom frem og godt skide sur.

Min surhed voksede dog til hysteri da de ville have 1000 php pr. næse for hestene. Nu var det den unde hyle mig slut. Jeg bad dem sejle os tilbage omgående og kører os til hotellet. Det gjorde de og vi gik hjem og pakkede og tog tilbage til Manila omgående.

Tjae, vi smed vel en 1000 kr i rendestenen incl en overnatning vi ikke brugte, men vi skulle væk og det skulle være nu.
Lev og lær. Det man skulle have gjort, var at tage det som en dagtur fra Manila. Tag bussen. En trike til Lenny’s restaurant. Der er en samling af restauranter og udsigten er fabelagtig. Spis en god frokost og tag tilbage til Manila med bussen.

Det er jo ikke fordi jeg er nybegynder på Filippinerne, men her blev jeg godt nok tørret, så det pev.

Kæresten og jeg havde dog en herlig aften i Manila, hvor vi grinede en del over dagens tildragelser.

Royal Taal Inn er absolut ikke et sted at tage hen. Kom ikke og sig at du ikke er advaret.

Bedste hilsner

Niels

Niels
05-12-07, 18:10
Hej igen

Jeg vil egentlig bare tilføje en lille lidt rørende oplevelse, som man godt kan blive klog af. På Royal Taal Inn var der to vagter. De skiftedes 12 timer hver. Sad i et bitte lille skur og kedede sig bravt og koldt var det.
Min kæreste har et meget stort hjerte og en aften vi var inde i byen købte vi på hendes anbefaling et måltid mad (takeaway) fra Chow King. Det gav hun til vagten da vi kom tilbage.

Jeg har sjældent se en mand blive så glad. Han var dybt taknemmelig og meget rørt.

Jeg havde jo nok bare stukket ham 100 peso, da han var en flink fyr, men dette var lysår bedre end 100 peso.

Måske værd at have in mente til en anden gang.

Bedste hilsner

Niels

dkpinoy
06-12-07, 16:25
Tak for de gode indlæg - interessant historie

marven99
06-12-07, 18:59
Ja, god historie. Og noget af en "rookie mistake" :-)

tap
06-12-07, 20:22
filippinere når de er værst :-(

Samarjan
09-12-07, 13:38
Ja, det sker desværre også, selvom man har boet herude i årevis. Man kan jo havne i en situation, hvor man ved, man bliver tørret, men hvor man ikke har nogen udvej!

Jan

Michael.Friis
10-12-07, 12:18
Det var super læsning... *gg* og man kan grine af det... Men historie er sand og den skal da frem i lyset til at andre ikke oplever det samme. *G*

Og troede egentlig ikke at de kunne tørre røven på dig..
Friis

PNO
10-12-07, 16:34
Jeg fik da osse et lille saglig smil på læben da jeg hørte historien over "en lille kylling" i Cebu City efter min ankomst -:) -:)

Men det viser jo bare at selv erfarne rejsende kan komme ud for lidt uforudset besvær og udgift.
Bare vent en dag er det min tur og jeg ved at Niels så vil sidde med et stort grin og sige endelig er det dig der ryger i. -:) -:)

Hilsen

PNO

cabesirano
23-01-08, 21:50
Jeg har også været på denne tur til taal vulcano. her havde vi do lejet os ind et andet sted, også lidt billigere, vi var selv kørende, og fandt selv frem til en båd, skulle også være en full package tur, men måtte på den anden side, efter nogenlunde samme sindsyge tur over vandet også slippe de p1000, som vi dog fik forhandlet ned til p750 pr. hoved, båden ville vente på vi kom tilbage fra vulkanen, men guess what! ingen båd da vi kom tilbage, den var gået under med 17 japanske turister, kun de 16 var blevet reddet fandt vi senere ud af. vi måtte vente ca 2,5 time på at der kom en anden båd, så vi kunne komme tilbage, her skulle vi dog ikke betale. det skal foresten nævnes at regnen stod ned i stænger, hele vejen ned fra krateret, jeg er stadig benovet over hvordan at disse hestedrivere kunne løbe ned af dette krater, i 10 cm muder, og stadig holde deres slippers på fødderne