Se fuld version : Turist Visa
manhattan1
05-12-07, 07:09
Hej alle,
Jeg har hort man nu kan blive i op til 16 maaneder, i stedet for 12 maaneder, er der nogle der kan bekraefte det?
Mvh.
Jan
prøv her:
Filippinernes generalkonsulat Snorresgade 20, 2300 København S Tlf.: 32 57 86 41 | Fax: 32 57 49 00
mvh tap
manhattan1
05-12-07, 08:26
Ok, jeg fik vist ikke uddybet det nok..... :)
Jeg sidder pt. i Cebu City i Filippinerne, og det jeg gerne vil vide er om det stadig er 1 aar man kan blive i Filippinerne eller som de siger paa BIs hjemmeside er blevet lavet om til 16 maaneder: http://immigration.gov.ph//index.php?option=com_content&task=view&id=171
Min visa agent hernede siger 1 aar tror han, min ven fra DK.s visa agent og min ven fra US siger 16 mdr. (ligesom BIs website)....
Det er en ny regl og jeg vil bare gerne have den bekraeftet :)
Hej Manhattan1
Reglerne er blevet lavet om til 24 måneder, men du skal stadig forny dit visa hver anden måned. Hvis du sidder i Cebu City, så tag et smut forbi immigation i Cebu...det er billigere end at bruge en agent og hurtigere.
Mvh.
DeepDiver
Dansker_i_Cebu
05-12-07, 16:05
Man kan nu få 24 mdr´s ophold, men skal som Deep siger forbi imigration i Cebu og forny.
Jeg ved ikke om det gælder for dig idet du er her pt. eller om det kun gælder folk der ankommer efter den nye regel trådte i kraft...
Hej Dansker i Cebu og alle andre,
De nye regler trådte i kraft den 1. juli i år, så alle der er ankommet til landet efter den dato er indbefattet.
Mvh DeepDiver
manhattan1
06-12-07, 04:39
Jeg talte med min visamand igen han siger det gaelder alle uanset dato for ankomst, det mener jeg ogsaa fremgaar af artiklen paa BIs website...
Reglerne siger du kan forny f.eks. fra Cebu i op til 16 mdr. derefter skal du til Manila for at forny op til de sidste 24 maaneder...
Det er saadan jeg har faaet det at vide fra dem jeg kender....
Men prov evt. at se artiklen paa BI:
http://immigration.gov.ph//index.php?option=com_content&task=view&id=171
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.