PDA

Se fuld version : familiesamføring

holgerdk
07-12-07, 15:06
min sag om familiesammenføring er strandet i københavns kommune mange papirbunker, og de må være store, da de har modtaget bankgaranti fra mit pengeinstitut pr 16-11-07 og endnu ikke har sendt kopi til udlændingeservice. hvis ikke udlændingeservice har modtaget kopi og udtalelse fra kommunen om 10 dage vil de træffe afgørelse uden.

er der nogle her der har prøvet noget lign og har nogle erfaringer om hvad man kan gøre. og betyder det i værste fald at man skal til at starte forfra med ansøgning osv ?

hvis det sidste er tilfældet tror jeg squ jeg daffer derned istedet.

dkpinoy
07-12-07, 17:27
Det kan da ikke være dit problem at kommunen er nogen sjuskehoveder. Du kan vel stadig fremvise udlændingeservice at du har stillet bankgarantien. Uagtet de skulle træffe deres beslutning på et grundlag, hvor du ikke har været herrer over deres tilgang til oplysninger, da vil jeg mene du blot kan ignorere deres afgørelse og anmode om fornyet behandling.

Var jeg i dine sko, så ville jeg dog tage direkte op på kommunekontoret og bede om at tale med den øverst ansvarlige. Og jeg ville ikke forlade kontoret førend jeg havde en kvittering på, at de har modtaget bankgarantien.

Jeg syntes snart at der er så mange sager om det danske systems mange lykkesagligheder. Om det drejer sig om visum eller det drejer sig om familiesammenføring, så er vi udsat for bureaukrati og i rigtig mange tilfælde i bevist smøl og sylten hos de forskellige instanser. De skriver en masse fine ord i deres statistikker, herunder om sagsbehandlingstider. F.eks. siger de 6 – 8 uger for visumbehandling når den skal behandles af udlændingeservice. De fleste sager jeg kender til vedr. ansøgning om at få en kæreste op fra Filippinerne, ja der tager det ca. 6 måneder. Og ingen i systemet tager ansvar når man forsøger at rygge for sin sag – så er det altid de andre instansers skyld.

Det er utroligt at der ikke kan ryddes op i det og ikke mindst er det utroligt at de kan formå, at bilde uvidende danskere en masse gøgl på ærmet. Danmark har sgu efterhånden udviklet sig til en bananrepublik. Men godt at vi danskere er meget bedre end alle andre (når vi selv skal sige det).

tap
08-12-07, 17:15
jeg tror du kan tage det roligt,da bankgarantien intet har at gøre med kravene som udlændingeservice stiller for familliesammenføring,og som dkpinoy skriver kan det ikke være dit problem at din kommune er nogle nossefår.
nogle kommuner kræver en bankgaranti og nogle gør ikke,det er individuelt fra sag til sag.
held og lykke
tap

Samarjan
09-12-07, 13:26
Det er sørgeligt, men nu har Københavns Kommune jo heller aldrig været de hurtigste sko på banen.
Udlændingeservice (eller mangel på samme) udviser for det meste heller ikke den helt store effektivitet.
Jeg har hørt det med bankgarantien før. Jeg mener, du kan ignorere det, da du jo ikke kan gøres ansvarlig for en kommunes uforståelige dumhed og manglende evne til at behandle sager.
Du kan evt. prøve at rette henvendelse til Ægteskab uden grænser.
www.aegteskabudengraenser.dk

Jan

holgerdk
09-12-07, 20:43
tak til dkpinoy, tap og samarjan for jeres input.

efter mit indlæg skrev jeg en mail (en sviner) til kbh kommune. der gik en halv time så havde jeg dem squ i telefonen. de lovede at bringe det iorden i næste uge men jeg tror nok jeg alligevel vil følge dkpinoys råd og tage derop og sørge for at de nu også gør noget ved det. men trods alt positivt at de reagerer.

ellers vil jeg bare udtrykke min glæde over dette forum. jeg har læst mange gode indlæg og syntes det er fedt at man kan hjælpe hinanden på denne måde.

til smarjan : af ren nysgerrighed. har du arbejde på samar ? og hvordan fandt du dit job ?

Samarjan
11-12-07, 08:03
Til holgerdk:

Jeg kom første gang herud, da jeg sejlede for Mærsk (Batangas). Senere begyndte jeg at arbejde offshore i Kina. Både da jeg sejlede og arbejdede offshore i Kina, tilbragte jeg alle mine ferier i Filippinerne hovedsagligt hos familier til nogle af de Filippinere jeg arbejdede med.
Efter et år i Irak (byggede og drev kraftværker), begyndte jeg at arbejde for et firma i Singapore.
Derefter arbejdede jeg i Vietnam og Ægypten på 28 dage On/Off kontrakt.
Jeg tilbragte derefter næsten 3 år på Kreta (kraftværker igen), mens vores hjem var på Samar, hvor min hustru kommer fra.
I øjeblikket arbejder jeg igen for et Singapore baseret firma. Jeg har siden Februar været involveret i et projekt på Subic Bay Ship Yard, Zambales, Luzon. Jeg flytter til Singapore i 4 måneder i slutningen af Februar 2008, hvorefter jeg begynder at arbejde offshore i Thailand igen på en 28 dage on/off kontrakt.
Jeg kommer kun til Dk måske 2 uger om året. Resten af tiden tilbringer jeg herude med min familie.

Jan

holgerdk
11-12-07, 14:28
lyder spændende. jeg er nysgerrig og derfor spørger jeg næsten alle danskere der bor i filippinerne. min hustru kommer snart til danmark og så ser vi hvordan det går men ellers er planen måske at købe hus, sandsynligvis på mindanao da hun er fra butuan city. på et eller andet tidspunkt vil vi så flytte derud permanent og derfor spørger jeg mht job da det er mit indtryk at det ikke er så nemt at finde. jeg har selv været i filippinerne 4 gange og næste gang går turen nok til palawan og selvfølgelig til hendes (og min) familie. glædelig jul og god tur til singapore. det kan være jeg vender tilbage med flere spørgsmål. det er altid godt at få input fra nogle der har tilbragt lang tid i filippinerne.

Samarjan
12-12-07, 10:05
Holgerdk,
Du skal være velkommen. Jeg vil svare på alle spørgsmål, hvis jeg kan.
Da jeg er maskinmester med et ubegrænset Chief certifikat samt arbejdsmæssig erfaring indenfor maritim, offshore og power generation industrierne, har jeg aldrig haft det store problem i at finde arbejde udenfor Dk. Faktisk har jeg ikke arbejdet i Dk siden 1987.
Jeg har altid "levet i en kuffert", så hvor jeg bor betyder ikke det store, selvom jeg gerne indrømmer, at jeg foretrækker at dase i vores hus på Samar. Jeg har dog måttet love min hustru aldrig at tage arbejde i kriseområder igen eller på anden vis at skulle arbejde under væbnet beskyttelse.
Vi har også en lejlighed på Frederiksberg som for tiden er fremlejet til en tidligere kollega, der er gift med en Sydafrikaner.
De nemmeste måder at finde arbejde på herude er nok at have en uddannelse som min, være ingeniør, dykker eller andre former for uddannelse, der er eftersøgt herude.
Du kan evt. prøve at melde dig ind i Expatsdirect www.expatsdirect.com eller lignende. Der er mange job muligheder der eller på lignende websites.

God jul