Se fuld version : giftes med filippinsk kvinde
Hej,
Hjælp....
jeg er meget forelsket, selvom jeg er 50 år.
men vi skal bo i danmark, så udover startomkostninger.
Hvad koster det at have en fillipinsk i "drift".<?
Jeg formoder ikke det er gratis............
kender nogen forskel på grådigheden på russiske,thai, og andre kvinder der SSSSSÅÅÅÅÅÅ gerne vil giftes med mig.
Jeg er ikke født i går, som I allerede ved.
Hvad skal der afsættes på et månedsbudget....?
Hilsen og hjælp
Jens
men vi skal bo i danmark???
det er der ingen der siger i skal,det er op til udlændingeservice,når det så er sagt er det nogle meget mærkelige spørgsmål du stiller:
hvordan i alverden skulle vi kende forskellen på grådigheden på de kvinder der så gerne vil giftes med dig???
i mine ører lyder det som om du bare vil have en lille fin kone der kan opvarte dig,og så er det nok ikke en filippiner du skal lede efter,da de fleste er meget selvstændige og gerne vil ud på arbejdsmarkedet hurtigst muligt,der skal jo sendes penge hjem til famillien:-)
Hvad skal der afsættes på et månedsbudget....? igen,hvordan skulle vi kunne vide hvordan din levestil er???
det virker som du ikke har den helt store respekt for kvinder(jeg kan selvfølgelig tage fejl) for så er det IKKE en filippiner du skal have
mvh tap
Jeg tror ikke du tager fejl tap!
Hej Jens
Jeg må tilslutte mig Tap.
Man kan sgu da ikke budgetlægge et forhold eller et ægteskab. "Startomkostninger" lyder som en investering i et produkt. Og at lægge et fast månedsbudget. Jeg tror sgu jeg ville skabe store problemer med min kone, hvis jeg budgetlagde hende....... :-) Vi holder derimod begge nogenlunde styr på vores fælles budget.
Hvis du har store erfaringer med at rende ind i damer, der optræder grådige, ja så vil jeg anbefale dig, at du begynder at kigge indad på dig selv. Hvad er det, der i din adfærd og handlinger, der gør at du åbentbart hele tide vælge de forkerte. Om vi taler om russere, thaier, filippinere eller for den sags skyld danskere.... ja så er der brådne kar alle steder...... ligesom der absolut er gode russere, thaier, filippinere og danskere. I mine øjne har du et problem du bør blive opmærksom på og få rettet. (Vi kender det fra f.eks. damer, der igen og igen finder voldlige fyre..... )
Budgetlæg du blot din filippinske kæreste og styr hende herefter. Hun vil sandsynligvis acceptere dette mens I er forlovet. Hun vil have en tror på, at det bliver anderledes når I bliver gift. Og opdager hun derefter at det ikke ændre sig, så er det blot et spørgsmål om tid førend I bliver skilt. Og du vil sikkert sidde tilbage med en tro på, at filippinere også er meget grådige som alle de andre. Problemet er og bliver din adfærd.
Beklager at vi er lidt hårde ved dig, når du søger hjælp. Men håber du ser hjælpen i vores svar.
At bringe spørgsmålet om penge op, får mig nærmest til at tro, du er hoppet på en mail order bride.
Jeg henviser til tap, som i sit indlæg rejser de samme spørgsmål, jeg ville rejse.
Man budgetlægger ikke et ægteskab, uanset hvilken nationalitet ens udkårende har.
Jan
Filipinske piger
er ligeså grådige som thai piger
De vil kun giftes med en udlænding for pengenes skyld
Så dem som har en filipinsk kone,tror sikkert at konen elsker dem,men det er penge som de elsker
Måske kærligheden kommer senere i ægteskabet.
Ja jeg rejser kun derud for at hygge mig,kunne ikke drømme om at hoppe på giftevognen.
turisten
troede den sidste idiot var født,men jeg tog fejl
god jul
Hej tap
Bare rolig, der er flere end du tror -:) -:) -:)
Hilsen
PNO
Nu er navnet jo også "Turisten", så det er vel også, hvad han er.
Jeg går ud fra, at vedkommende kun har set Angeles City (Fields Ave.), Makati (P. Burgos St.), Edsa Entertainment Complex, Subic Town, Sabang Beach etc.
At beskylde alle kvinder i to lande for kun at være interesseret i penge, kunne jo tyde på, at "Turisten" kun har mødt (eller blevet snydt af) piger fra disse områder. Åh ja, jeg glemte Pat Pong, Soi Cowboy og Nana Plaza i Bangkok.
Går man til "In stederne" i Manila som f.eks området omkring Greenbelt 1 i Makati, finder man jo kvinder, der er rigere end de fleste af os, men de er selvfølgelig heller ikke til salg for 1500 Peso.
Yap og PNO, i har ret.
God jul
Hej Samarjan
Nu må du ikke glemme Pattaya og Patong i Thailand -:) -:) -:)
Hilsen
PNO
PNO,
Nu er jeg jo ikke en slem dreng mere, så jeg kan ikke huske alle de slemme steder.
At jeg skøjtede rundt slige steder i min grønne ungdom er en anden sag, men det er vist ikke det rette forum her at diskutere det :o)
Jan
PNO,
Der var engang et sted i Bangkok ved navn "Eden Club". Det blev drevet af en skør Franskmand. Jeg ved ikke, om det stadig eksisterer.
Hvis man er single og ikke ligefrem en engel, så er (eller var) det stedet.
De havde et højst ejendomligt "Menukort".
Bortset fra det, har jeg aldrig haft den mening, at alle kvinder herude kun er ude efter penge, og det selvom jeg også er blevet tørret et par gange. Det er nu meget værre, hvis man forsøger at lave forretninger herude. Nogle af de mennesker (mest mænd) kan få "pigerne fra den lette garde" til at ligne de rene søndagskolebørn.
Jan
Nu er jeg godt nok ved at ryge i flint, magen til stupiditet skal man lede længe efter. ( Håber jeg )
Jeg har en stor bekendskreds af hårdtarbejdende filippinske kvinder her i Danmark, efter 14 års rigtig godt ægteskab med den dejligste og ærligste filippinske kvinde. Selvfølgelig var det min kones ønske, at finde en mand fra udlandet, der kunne gøre hendes liv lettere, som udgangspunkt efter hendes søgen, hvilket da er helt naturligt.
Hvorfor søgte jeg selv uden for landtet grænser? Mon ikke det var fordi der lå en eller anden ubevidst bagtanke bagved.
Men fakta er, at det meget hurtigt blev en gensidig kærlighed, der blev grobund for vort ægteskab.
Ud af de mange filippinske kvinder jeg kender her i landet, er der kun en enkelt eller to, som jeg vil betegne " golddiggere", og det endda i mindre grad.
Hvis vi behandler vore hustruer ordentilgt med kærlighed og respekt, er det svært, at finde nogen der er mere trofaste og hensynsfulde end de filippinske kvinder.
Det er helt tydeligt, at " turisten " intet kendskab har til de filippinske hustruer her i Danmark, eller også er det fordi han har et helt forkvaklet syn på asiatiske kvinder i det hele taget.
I cannot express myself in danish when i am angry or upset, and right now i am extremely appauled by couple of narrow minded chauvinist here at the forum.
I always wonder why, just because i am from a third world country i cannot be in love with a foreigner. Is it prejudism that people think this way? I am thinking i am just like any other woman from any part of the world, who would like to find someone who would be good for me,whom i would fall in love, with good looks and a possible married material. And if this means that i have to widen my search outside of the Phils.,so be it.
I am from a generation of Filipino women whom have learned to be independent,educated and strong willing and i am not settleing for less.,definitely not gonna accept 'allowance money' from my husband.
When i got married to my husband,i have to face alot of 'dirty looks' not only here in Denmark but in the Phils. as well. I remembered there was a friend who 'joked' about it and said i married him for the security, and i answered her' You dont think it is possible for me to be in love with him, have you seen him? With his blue eyes, tall nose and his skin?Plus i dont have to ask him if i could wear short skirts like what i should do if it is a filipino boyfriend i have (Boy, they can be possesive and insecure at the same time!not in general offcourse)My husband is open minded and he has a job. I have the same requirements as for filipino guys but they dont meet it unfortunately.
What i am trying to say is that Filipino woman has requirements as well when finding a husband and the money thing is not the only one we are looking for. It is important for us that the guy treats us with respect,can take care of us and treat us evenly and in return we are gonna be a good wife. And i bet Danish men has their requirements as well when looking for a wife. We marry a guy not just for fun, not in mind that this would be over in few years.
And one thing about Filipinoes we have our pride, might be hard to believe but we do. You treat us like a show wife then we are gonna act like one, you treat us with dignity then we will repay you with dignity.
But offcourse i am not saying that there is absolutely no gold diggers out there. Just like the others says, look for them at the swamp,then you'll find a muddy one. Please dont generalize Filipino women,open your eyes and mind, you're no longer living in the 50's ;-)
Loida
- its a waste of time, i should have just ignored you!
Ate Loida,
You have every right to be offended and hurt but unfortunately people like that do exist and will always some way or the other display their ignorance.
He seems, according to himself, to know exactly why we have married filipinas or why they have married us......what a clever chap!!!
As I wrote earlier this person's knowledge of the Philippines and filipinas in general seems to be limited to the red light districts.
His rantings makes me wonder if he has been taken to the "cleaners" by a "lady of the light brigade" at some time or other.
Since he only mentions Thai's and Filipinas I will assume that would be a good bet.
My wife was reading it and called him some not very nice things in both tagalog, waray and English. Basically she thinks he is an ignorant idiot.
Jan
Johnny0665
12-12-07, 17:21
Tror bare man skal ha ondt af mænd med den indstilling. Asiatiske kvinder har jo også smag. Synes det er lidt synd, at nogle mænd er nødt til at betale for at få noget. Håber sådan nogle en dag kan finde den eneste ene.
Evt. ved at ændre attitude, tage et bad eller få ordineret noget stærkere medicin. :)
Ja jeg har da ikke grint så meget længe
For at se så mange rygklappere.
Men det er da ok at i har købt jer en kone
Hun kommer måske en dag til at elske jer.
Det kan man da håbe på,Men ellers har i da haft det sjovt
imens det varede,inden hun løber skrigende fra jer,
Ha en god jul alle sammen,og husk det er godt at ha rygklappende venner
Jeg ved jo godt at i aldrig har købt en pige derude,i fandt jeres koner i det lokale supermarketHEHEHE ja det er da godt at man kan lyver for sig selv
Mon ikke, han der" turisten", skulle finde sig et hul at kravle ned i, for magen til stupiditet skal men da forhåbentlig lede længe efter.
"Rygklappere", manden er da noget af en idiot. Selvfølgelig forsvarer vi , ordentlige mennesker , da dem vi holder af og respekterer.
Med den indstilling er det da helt umuligt, selv for en mor, at respektere og holde af sådant et imbisilt krybdyr ( undskyld krybdyr ) Her er det da vist nok kun nazitilhængere og andre udskud der kan følge den tankegang.
Denne site er for mennesker, så der burde jo nok iværksættes en eller anden form for " berufsverbot" for udyr.
Ak ja kære turist. Du lader til kun at have erfaring med kvinder fra barerne ude i fjernøsten, fordi din viden er vist begrænset til den af en 4. klasses elev.
Jeg tror, du er blevet snydt godt og grundigt af disse piger på et eller andet tidspunkt, men den historie kan du jo fortælle os i et andet indlæg.
Nogen viden om forholdene herude har du ihvertfald ikke.
Du udtaler dig om noget, du helt klart ikke har meget begreb om.
Du skriver jo selv, at du kun tager herud for "at hygge dig". Jeg går ud fra, at den "hygge" er noget du må betale dig fra???
Siden du slår både Thai kvinder og Pinay's over en kam, falder den tanke mig ind, at enten du eller nogen du kender er blevet røvrendt af pigerne derude fra. Det har jo nok heller ikke været svært.
God jul
har næsten ondt af manden(turisten)han er en stakkel og lever et ensomt liv,er desuden analfabet og kan ikke stave(læs hans indlæg)
desuden må han jo være ekstrem grim eller tudsegammel siden han må betale sig til erotisk samvær med kvinder
han dukker op en gang imellem med nogle ligegyldige indlæg og hvis man gør det må man virkelig have et kedeligt og ensomt liv.
Men derfor god jul alligevel
tap
LarsKyhnau
13-12-07, 19:52
Ja det er jo ikke ligefrem generaliseringer eller fordomme, som mangler på dette felt, hvad enten de så går på "alle de fæle vestlige mænd, som udnytter de stakkels prostituerede" eller på "alle de udspekulerede og følelseskolde asiatiske kvinder, som kun er ude efter de vestlige mænds penge".
Virkeligheden er en del mere nuanceret end dette, men det er der tilsyneladende mange, som ikke kan rumme :-)
Gennem min og min forlovedes omgangskreds på Filippinerne har jeg da ganske vist kendskab til en pige eller to, som har et forhold til en vestlig mand udelukkende af økonomiske grunde, og uden at have nogen form for følelser for ham.
Til gengæld har jeg så også kendskab til 3-4 gange så mange Filippinske piger, der har forelsket sig i en udlænding, men desværre i den forkerte.
En af min forlovedes veninder har en "sød" udenlandsk kæreste, som sender hende 10.000 peso hver måned og iøvrigt jævnligt tæver hende p.g.a. jaulousi m.m. For nylig resulterede det i, at hun aborterede det foster, hun var gravid med. Hun kæmper stadig for at slippe væk fra ham, og vi ved efterhånden ikke rigtig, hvad vi skal gøre for at hjælpe hende.
En anden veninde har nu på 3. år et forhold til en amerikaner, som ikke bestiller andet end at fortælle hende, hvor syg han er, at han snart skal dø, og at hun vil arve en større sum penge efter ham, når det sker. Desværre er idioten stadig i live og virker heller ikke specielt syg, når man ser ham. Specielt rig er han næppe heller, for pigen arbejder stadig / igen som servitrice for en løn på nogle få tusinde peso om måneden, og hun/de bor i en ganske beskeden lejlighed. Til gengæld peger alt på, at han også har en veninde i Cebu.
Og så er der alle dem, som er blevet gravide med en udenlandsk eller Filippinsk mand, hvorefter han forlader dem, for det var han ikke lige klar til. Det er nærmest en standardhistorie, som man hører alle vegne. Samtidig er det en del af baggrunden for den relativt udbredte prostitution i landet, idet disse piger ofte ikke har anden mulighed for at forsørge deres barn.
I forhold til historier som ovenstående kan jeg ikke rigtig hidse mig så meget op over, hvis en vestlig mand bliver "snydt" af en pige, som han har mødt på en bikinibar eller lignende. Pigerne er som udgangspunkt den sårbare part i disse forhold, og med mindre man er så dum at overføre alle sine værdier i kærestens navn i forbindelse med start af firma e.l. er det svært at se, hvilken risiko en vestlig mand egentlig løber i disse forhold. Han kan jo altid bare tage tilbage til sit hjemland, finde et (nyt) arbejde og evt. også en ny kæreste. Det er pigen, som i den situation ofte står tilbage uden uddannelse i et land, hvor mindstelønnen for ufaglærte er nogle få dollars om dagen.
Når disse blandede forhold går galt skyldes det desuden som regel forkerte forventninger fra èn eller begge parter i forholdet. Pigerne i de ovenstående eksempler har måske begået den fejl, at de troede, at alle vestlige mænd er meget rige og/eller "prinsen på den hvide hest". Og det har de så lært på den hårde måde ikke er tilfældet.
Omvendt er det også en stor misforståelse, hvis vestlige mænd tror, at de ved at gifte sig med en Filipina får en underdanig kvinde, som ikke har andet mål i livet end at varte sin mand op. Filippinerne rangerer ifølge en international undersøgelse, hvis ophavskilde jeg ikke kan huske, som et af de lande i Verden, der har den højeste grad af ligestilling mellem kønnene. Faktisk rangerer landet endog højere på listen end Danmark gør.
Dette vil mange måske affeje som værende helt hen i vejret, men faktum er, at Filippinerne har en kvindelig præsident, og Danmark har aldrig nogensinde haft en kvindelig statsminister. Så det er måske ikke helt så langt ude som det umiddelbart lyder.
Et andet punkt, hvor mange vestlige mænd går galt i byen, er, at de ikke har sat sig tilstrækkelig ind i de kulturforskelle, som der naturligvis er. Det er således væsentligt at vide og forstå, at Filippinerne m.h.t. sexualmoral m.m. er et meget mere konservativt land end Danmark, hvilket i hovedsagen skyldes den katolske kirkes store indflydelse i landet.
Specielt i landområderne er det stadig et ideal, at en pige er jomfru, når hun bliver gift, og det er noget, som fædre, brødre og fætre vogter ret strengt over. I byomåder har de unge måske noget mere frihed, men selv her er der slet ikke den samme form for "ungdomskultur" med fester, druk og løse sexuelle forhold, som vi kender det fra Vesten.
Som hovedregel må man derfor regne med, at hvis man ønsker et seriøst forhold til en Filippino, så kan man ikke samtidig regne med at få hende med hjem i kassen efter nogle få dages eller timers bekendtskab. Den pige, som siger ja til det, vil i langt de fleste tilfælde vise sig at være et meget dårligt valg af kæreste i det lange løb (been there, done that, bought the T-shirt).
Hvad angår det med asiatiske kvinder, som gifter sig med vestlige mænd "udelukkende for pengenes skyld", så bør turisten m.fl. måske desuden overveje hvilken mand de tror har lettest ved at finde en smuk kæreste eller kone i Danmark, og herefter få forholdet til at holde: En alkoholiseret bistandklient eller en velfungerende mand med en god uddannelse og et godt job?
Når det kommer til stykket er danske kvinders kriterier for valg af kæreste / mand nok ikke så forfærdelig meget anderledes end de asiatiske.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.