PDA

Se fuld version : uddannelsesniveau for au pair ?

Claus
14-12-07, 11:03
Hej
Jeg vil gerne høre om der er nogen her der har erfaringer med hensyn til uddanelsesniveau for au pair.

Jeg planlægger at få min kæreste til Danmark som au pair (fordi hun kun er 20 år) Jeg har læst på nyidanmark.dk at det kræves at ansøgeren har et uddannelsesniveau svarende til 9. klasse.
Min kæreste har kun grundskole, og bliver færdig med første år af highschool i marts 2008.
Er der nogen der har erfaringer med dette, kan det blive et problem ??
m.v.h.
Claus

Samarjan
14-12-07, 13:05
Nu skriver du, at din kæreste bliver færdig med første år af High School, men det svarer til 7. klasse i Danmark, så hun vil altså skulle igennem yderligere to års High School i Filippinerne, og så ville det jo være tosset, hvis hun ikke gør High School færdig (der er 4 års High School).

På det tidspunkt er hun så tæt på de 24 år, og hvis i stadig er et par til den tid, ville det hjælpe jer at blive gift og derefter tage til Dk, efter hun er fyldt 24.

Du kan også prøve at få yderligere oplysninger hos
www.aegteskabudengraenser.dk
De vil måske kunne svare mere detaljeret på dine spørgsmål.

Indtil din kæreste kan opfylde alle kravene, er jeres bedste chance desværre nok enten et 90 dages Schengen visa to gange om året eller flytte til Sverige eller Nordtyskland, hvor i skulle kunne bosætte jer sammen hele året.

Jan

tap
14-12-07, 15:36
hej claus, jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at det er ulovligt at rejse ud af filippinerne som aupair hvis man er pige.
denne lov er blevet lavet for at beskytte de mange unge piger som hvert år forsvinder,bliver misbrugt eller ender i prostitution.
for ca.6mdr siden blev reglerne indskærpet af presidenten selv,hvor alle immigrationsofficerne i lufthavnene nu ikke har faste vagter og kan blive rokeret rundt når og hvor som helst,for at eliminere de mange bestikkelser af immigrationofficererne.
min kones 2 søstre er i danmark pt som aupair og de har begge bestukket folk i lufthavnen for at komme forbi paskontrollen(i filippinerne)
ser du der er intet ulovligt i at være aupair i Danmark,problemet ligger i at den danske ambassade(norske) sætter et sticker i hendes pas der indikerer
at hun skal til danmark som aupair og så er det fælden klapper i lufthavnen når de skal rejse ud af filippinerne,medmindre man har en kontakt i luthavnen som kan ekskortere en forbi immigration(mod betaling)
tro mig mange piger er gået knuste og grædefærdige ud af lufthavnen efter de er blevet nægtet udrejse og mange har selv lagt ud for billetten.
et godt tip er at rejse ud på en søndag,da er der ikke så mange immigrationsofficer på arbejde
held og lykke
mv tap

LarsKyhnau
14-12-07, 17:29
En anden mulighed er, at hun rejser til et 3. land, f.eks. Thailand, og søger sit danske au-pair visa der. Det kræver så bare et par måneders ophold i det pågældende land, medens sagen behandles af de danske myndigheder. Men det kunne selvfølgelig i dette tilfælde måske være en anledning til at holde en god lang ferie sammen på "neutral grund"?

Stadig lyder det jo til, at hun ikke opfylder de formelle danske krav til at blive au-pair, og så stopper sagen vel ligesom der? Herefter er der jo så kun de løsninger tilbage, som Samarjan allerede har angivet. Foruden selvfølgelig den mulighed, at parret kan tilbringe mere tid sammen på Filippinerne, hvor Claus jo ingen som helst problemer har med hverken indrejse eller ophold.