Viser resultater 1 til 11 af 11

Emne: Filippinsk 'samfund' i DK

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Filippinsk 'samfund' i DK

Hej med jer

Er der nogen der ved om der findes en venskabsforening eller lignende som holder lidt arrangementer i Danmark. Ligeledes Findes der forretninger der sælger filippinske 'goodies' eller er man henvist til thaiforretninger ? Jeg spørger da jeg stærkt overvejer at prøve at få min kæreste hertil i 3 måneder, så hun kan se hvad det er for noget mærkeligt noget. Da jeg jo ikke kan holde ferie i 3 måneder ville det jo være herligt hvis hun kunne møde nogen og få en ordentlig jak jak med på modersmålet.

Bedste hilsner
    Niels

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Bataan

Standard Re: Filippinsk 'samfund' i DK

Hej Niels,

Bor du i Kbh eller? Jeg plejer at købe filippinske varer i en forretning bagved hovedbanegården. Den hedder afgansk store men sælger mest filippinske varer eller på Istedgade 49 (pinoy food). Der er også en i Århus, philasiamart.netfirms.com

Vedr. venskabsforening, jeg er ikke medlem af nogen og havde ikke kontakt til mange filippinere da jeg kom til Dk for 5 år siden men har fundet filippinske veninder gennem nettet. Der er den her forening www.babaylan.dk , jeg kender dem ikke selv men i kan måske se om det er noget for hende. Eller groups.yahoo.com/group/flip_in_dk , hvor jeg er selv medlem.

Du kan sende mig en mail hvis det vil hjælpe...

loida

Registreringsdato
    Jan 2006

Kære Loida

Tusind tak for dit meget brugbare svar. Jeg vil tage et kig på forretningerne bag hovedbanen og har meldt mig ind i Yahoo gruppen.

Bedste hilsner

Niels

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Niels

Jeg vil blot supplere med lidt.

Mht. indkøb så kommer det jo an på, hvor i landet du bor. Men du har fået et par muligheder.

Og mht. at møde andre filippinere, så kender jeg ikke nogen store formelle netværk, men filippinerne er utrolig gode til, at etablere kontakt. Næste alle steder i landet, hvor vi kommer rundt, så møder vi filippinere og de kontakter hinanden. Min kone har kontakter over hele landet, men kender dog flest i Jylland, da vi bor her. Så du/I er velkommen til at maile og få et telefonnummer, hvis og når din kæreste vil tale med nogen.

hilsen
    Jens

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Jens,

kender noget til filippiner i Esbjerg, vi vil gerne have en au pair, men kun hvis der findes andre filippiner i Esbjerg ellers synes vi det er synd for hende at hun ikke har nogen landsmænd at dele fritiden med.

Ser frem til at hører fra dig.

Michael

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Michael

Jo, der er mange filippinere i Esbjerg.

Jeg tør snart ikke sætte tal på - da jeg har efterhånden opgivet :-) at tælle det antal filippinere som min kone kender såvel i byen som ude omkring i oplandet. Jeg kender da de fleste, heraf nogen rigtig godt, da de og deres mænd er blevet tætte venner og andre mindre godt. Hvis jeg siger 50 i selve Esbjerg, så tror jeg faktisk det er noget mere, men jeg er godt nok langt fra sikker.

Så du beder hende blot mail os eller du kan gøre det - og så kan hun tale med min kone, hvis hun får lyst.

Sjovt nok, så er de utrolig gode til at "spotte" hinanden ud, når de handler ind i byen. Når de så passere forbi hinanden spørger de "Pinoy?" og får hurtig svar, hvis det er en Filipiner. Og har de første mødt én, så går det forholdsvis stærkt.

Hilsen
    Jens

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Niels.

Jeg kender så mange filippinske damer eller piger her på lolland, og jeg kommer også fra filippinerne, og blev gift med en danske mand for 3 år siden.. her på lolland falster har vi en filippinsk forening, som vi holder julfrokost og sommerfest hver år. Der er en filippinsk butik i Estagade
    og i frederikssund...

Hilsen Rizza

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Rizza,

Kan du ikke fortælle mere om den filippinske forening på Lolland? Jeg er selv fra Lolland/Falster, men bor i Manila, hvorfor det kunne være sjovt at skabe nogle kontakter, de gange hvor jeg er hjemme.

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Xim,

En filippinske forening hvor vi møde alle filippineske og deres mand og kone, børnene .. jeg tror det koster 100 kr. pr. år hvis man er mellem. Men jeg er ikke mellem det er kun min søster..
    Vi holder julefrokost hver år hvor man kan møde alle filippinske og dansker mænd. Og man må godt tager gæster med. Men man skal tage selv mad og betalt på en gang. Det er rigtig sjovt.
    Du kan ringe til formand : Shirly Mogens Allerup på 54 43 60 48.

vi har en klub her i jylland.
    medlem: kun filipina

besøg vores hjemmeside www.pinayexclusive.com

filippinsk klub i Danmark

Registreringsdato
    Jan 2006

HEJ
    Jeg mener nu at der er en del filipinere
    i næstved
    er det ikke korrekt??