![]() |
|
|||||||
| Bo i Danmark Indlæg om det at leve eller opholde sig i Danmark |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visningsmåde |
|
|
||||
|
||||
|
Hej med jer.
Jeg kom lige til at tænke på noget. Hvis nu - gud forbyde det - min kone bliver syg og dårlig, hvordan gør man så lige hvis man får brug lægehjælp her i landet? Hun ankom sidste søndag, og det er bare fantastisk, men ville lige høre hvis nu.... |
|
|
|||
|
|||
|
du (hun) har jo tegnet en rejse forsikring på op til 30.000€ så den dækker jo udgifterne til læge/hospital hjælp.
du har jeg aldrig prøvet at skulle bruge hverken min eller hendes rejseforsikring, men tror det er noget nemmere i dk end på ph... :-)
|
||||
|
||||
|
Nu vil jeg lidt skadefro sige som min filippinske kone, gud bedre hun bliver syg efter kl.16.00 så skal du ringe til vagtlægen og diskutere dig til en tid senere på dagen hvorefter han udlevere dig to panodiler når du møder op ,, og siger betil hos din egen læge.. det gør du så næste morgen.. ringer til sekretæren ,som siger de har en tid i næste uge !! VELKOMMEN TIL DANMARK:::. :-)
|
|||
|
|||
|
Kan hun ikke fremvise den forsikring, som bse4792 henviser til, er der kontant betaling ved kasse 1. Så husk altid at have forsikringspapirerne på jer, så I kan vise dem til sundhedspersonalet.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Det bliver nok aktuelt, da hun startede med noget slem hoste i går, og det er kun blevet værre i dag. Kan jeg bestille en tid hos min egen læge, og skal jeg så bare tage forsikringspapirer med? Og hvis den nu ikke dækker almen lægebesøg, så kan jeg "bare" betale selv?? |
|
|
|||
|
|||
|
din læge gider sikkert ikke bøvle med fosikringspapirer så hvis det bare er en gang hoste/halsbetændelse kører han det nok over dit sygesikringskort.det er det nemmeste for begge parter
skadestue/hospital er en anden sag,her et det betaling ved kasse et k.o.m. |
|
|
|||
|
|||
|
På min kones forsikring var der en selvrisiko på 50-100 EUR pr. hændelse. Endvidere er det ofte sådan, at man selv skal lægge ud og derefter få refunderet beløbet. Ved en decideret indlæggelse kan man bede forsikringsselskabet klare det med sygehuset uden patientens indblanding. Men tag at læs alt med småt i betingelserne. Der er masser af det. Gud forbyde man faktisk skulle kunne bruge "Schengen-forsikringen" til noget.
|
||||
|
||||
|
Så fandt jeg ud af det.
Besøgte min gamle læge i min fødeby ( har ikke den store tillid til min nuværende ) og der var ingen problemer der. De sagde at vi kunne få betalingen refunderet af forsikringen når hun vender tilbage til Filippinerne. Dog håber vi jo på en familiesammenføring, så det at skulle tilbage, bare for at få refunderet en lægeregning, satser vi nok ikke lige på. ![]() Men jeg slap med 250,- og det inkluderede konsultation, samt blodprøve osv. Og vi fik udskrevet noget medicin som så skulle hjælpe. ![]() Alt i alt en positiv oplevelse. Hvilket i disse dage med udfordringer på hvert hjørne, var et frisk pust. |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|
|
Lignende emner
|
||||
| Emne | Startet af | Forum | Svar | Nyeste indlæg |
| Turistvisum | JacobMarquez | Kærligheden | 2 | 28-04-10 11:17 |
| Turistvisum | martin | Kærligheden | 26 | 07-09-09 11:53 |
| Turistvisum | Jyden | Kærligheden | 9 | 28-07-08 12:59 |