![]() |
|
|||||||
| Kærligheden Indlæg omkring kærligheden, herunder turistvisa, bryllup, familiesammenføring m.m. - ingen formidling |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visningsmåde |
|
|
|||
|
|||
|
Hej forum.
nu er jeg snart kommet så langt at jeg ikke kan undvære min i længere periode af året og kun se hinanden 2 gange om året, så jeg har undersøgt mulighederne for at vi kan starte et "sikkert/smertefrit" liv i dk. jeg læste rigtig meget om fs efter danske regler i marts, da der kom nye regler/krav, og syntes egentligt at det så fornuftigt ud, mange muligheder for at få de 100 point og gode tiltag, men nu har jeg så fundet ud af hvor svært det vil blive at få de 100 point de kræver. min pige vil heller end gerne bidrage til det danske samfund og lærer dansk på livet løs, jeg skriver næsten kun dansk til hende nu efter 1,5år forhold og hun svare mange gange på dansk, selvom hun har problemer med grammatikken, men hvem har ikke det :-) jeg tror ikke hun vil så nogen problemer med at klare sig her, men at det bliver stillet krav om at man skal være aktiv i foreningslivet for at få OT, hvor mange danskere er aktiv??? 15-40% (min opfattelse) det kan jo gå hen og blive rent udlændinge der er med i alle foreninger... jeg føler mig sku lidt flov ved at kalde mig dansker med de regler, hvorfor skal det være så svært for en pære dansk der tilfældigvis falder for en ikke eu borger at komme til at bo sammen med sig udkårende, uden det kommer til at koste en bondegård... 62k til sikkerhed, som måske ikke kan indfries, hvis man ikke kan få 100 point hvis der søges fra hjemland flybillet til dansk prøve samt gebyr for FS ansøgning (ved ikke om de så må blive i dk efter bestået prøve til afklaringen på ansøgningen) dansk undervisning for at kunne bestå danskprøve 3k til dansk prøve pr prøve sikkert en masse andet. og så hører vi så meget om regeringen gerne vil have udlændinge i arbejde og fastholde dem på arbejdsmarked, og importere læger ect fra asien. men hvis en sølle lille dansker finder en uden for eu så er det et kæmpe problem lige pludseligt. ja undskyld mit sure opstød, men er sku flov!!!!!!
|
|||
|
|||
|
hej bse de 100 point du snakker om har ikke noget at gøre med fs men derimod i fbm ansøgning om permanent ophold dvs efter mindst 4 års midlertidigt ophold i danmark
min kone har nu været her i over 7 år og jeg har netop fået min bankgaranti tilbage(iøvrigt en helvedes ballade med dette,da jobcentrene har overtaget denne funtion,og intet kendte til min situation,jeg måtte selv fremskaffe beviser for dette!) vi skulle til at søge om permanent ophold her om en måned,men min kone kan desværre ikke nå de 100 point,da hun ikke er med i en forening!(der kommer så en medborgerskabsprøve der kan erstatte de 15 point som medlemsskab af en forening giver,men hvornår?) samt ikke har haft arbejde i de sidste 2,5 år hun har godt nok arbejdet de sidste 6,5 år men blev fyret i januar 2009 og er blevet genansat siden,men det skal være uafbrudt arbejde de sidste 2,5 år,åndsvag regel da man ikke selv er herre over at man kan risikere at blive fyret. egentlig gør det ikke så meget,der er jo ikke den store forskel på midlertidig og permanent ophold,det eneste er "balladen" hvert 2. år der skal søges om midlertidigt ophold. mvh tap |
|
|
|||
|
|||
|
Har I et link til en oversigt over de 100 point? - Ved at Danmark bruger samme 100-point-system, når det drejer sig om Greencard, men det er ikke sikkert at områderne er de samme, da Greencard-ordningen slår meget på uddannelse og ikke så meget på danske sprogfærdigheder.
|
|
|
|||
|
|||
|
bse,
I forhold til den dansk-prøve, som skal bestås ved FS, så vil jeg vove at påstå, at niveauet er så lavt, at hvis din kone/kæreste allerede nu kan læse dit dansk og svare tilbage, ja så er hendes ordforråd sandsynligvis stort nok. Så er spørgsmålet bare, om hun også forstår/snakker talt dansk :-) |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/permanent-ophold/ mvh tap |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Citer:
Citer:
Citer:
generelt er jeg for de stramninger der kommer, hvis det blev lavet lidt mere fair, men syntes nu at reglerne er strammet så meget at det næsten er umuligt at få permanent ophold, hvilket vil kunne sikre min kæreste i tilfælde af jeg dør meget før tid (er jo kun 28 :-)) før var reglerne mere ens mellem nationale og eu, for der nu er kæmpe forskel, hvilket regering også er klar over, eftersom de har indført gratis dansk for fs efter eu, så de må jo være forberedt på at flere bruger eu reglerne ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
|
|||
|
|||
|
Ja, jeg må også indrømme, at jeg er ganske harm over det faktum, at andre eu-borgere har flere rettigheder end danskere i danmark - når det gælder ægtefæller, som oprinder udenfor EU :-(
|
|
|
|||
|
|||
|
Håber ikke DF får dette forslag igennem:
http://politiken.dk/politik/article1023077.ece Det er simpelthen for sygt - undskyld udtrykket! Jeg er godt nok glad for, at vi for et par år siden valgte UK/London og de europæiske regler fremfor at vente indtil vi begge var fyldt 24 år, og stadig skulle opfylde alverdens krav og muligvis stadig ville blive afvist. Håber dog ikke regeringen ligger sig ned igen for at please DF, så de ikke laver for meget balade.. Mvh. JanH |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|
|
Lignende emner
|
||||
| Emne | Startet af | Forum | Svar | Nyeste indlæg |
| skilsmisse og familie sammenføring | sprog | Kærligheden | 9 | 13-12-09 08:29 |
| med norwegian til filippinerne?(næsten) | tap | Transport | 2 | 24-11-09 08:45 |
| Kan næsten ikke vente! | Samarjan | Cafeen | 5 | 18-02-08 15:18 |