Filippinerne Forum  

Gå tilbage   Filippinerne Forum > Filippinerne Forum > Bo i Filippinerne

Bo i Filippinerne Indlæg om det at leve eller opholde sig i længere tid på Filippinerne

Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 16-07-10, 19:41
Katla Katla er offline
Medlem

Registreringsdato: Jul 2008
Standard Forsikring?

Jeg efterlyser forslag til forsikring. Vi har været på Philippinerne i 7 mdr og skal snart afsted igen, det er dyrt med en dansk rejseforsikring, ca 800 pr mdr oveni årsrejseforsikringen, hvilken løsning brugers ellers, når man opholder sig gennem længere tid i landet?
Besvar med citat
Gammel 16-07-10, 20:39
JanHansen JanHansen er offline
Medlem

Registreringsdato: Dec 2005
Lokation: Caloocan - Manila
Standard

Jeg har tidligere været afsted to gange af to måneder. Sidste gang måtte jeg ty til World Nomades, da jeg ikke længere boede i Danmark. En hurtig søgning hos dem giver en pris (for sammenligning) på 729 Euro for 7 månder, så ca. det samme. Jeg havde dog ikke brug for dem, så ved ikke hvordan deres serviceniveau er, hvis der skulle ske noget.

Europæiske Rejseforsikring brugte jeg mens jeg boede i Danmark og en basisforsikring starter fra omkring 2700 kr. (hvis ens alder er 25) og 4700 kr. (hvis ens alder er 40). Begge priser total for 7 månder. Dem havde jeg til gengæld brug for, da jeg fik Denguefeber og måtte indlægges en uge. Her var serviceniveauet helt i top. Jeg havde en læge, som jeg kunne ringe til 24/7, hvis der var nogle problemer eller spørgsmål. Han kontaktede endda min familie og forklarede dem omkring sygdommen og på en god måde fik dem beroliget. Jeg blev endda opgraderet til eget rum på hospitalet. Efterfølgende gik der ca. en uge fra jeg gjorde krav på min kompensation (for udgifter jeg selv havde lagt ud for) før jeg havde de pengene på min konto. Skal lige siges, at jeg kun lagde ud fordi jeg ikke overskuede at kontakte forsikringsselskabet og få dem til at betale, så det hele gik lidt hurtigere.

Mvh.
JanH
Besvar med citat
Gammel 17-07-10, 08:45
Madsvp Madsvp er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Jun 2008
Lokation: Cebu + Davao
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af JanHansen Se indlæg
..... da jeg fik Denguefeber og måtte indlægges en uge. Her var serviceniveauet helt i top. Jeg havde en læge, som jeg kunne ringe til 24/7, hvis der var nogle problemer eller spørgsmål. Han kontaktede endda min familie og forklarede dem omkring sygdommen og på en god måde fik dem beroliget. Jeg blev endda opgraderet til eget rum på hospitalet..................
Hvilken behandling fik du derude for dengue - piller og observation ?

Mads
Besvar med citat
Gammel 17-07-10, 08:51
Katla Katla er offline
Medlem

Standard

Tak Jan.....vi har en lejlighed i Philippinerne, lejet for 1 år af gangen, og min datter arbejder lidt som model dernede, så jeg tænkte på om der fandtes en forsikringsform som bruges af andre delvist bosatte i Philippinerne, vi er der jo ikke længere som turister, men lever et helt almindeligt hverdagsliv.
Besvar med citat
Gammel 17-07-10, 09:58
Medlem

Standard

Ja, jeg har udelukkende brugt det til rejser på ca. 2 måneder, så det skal jeg desværre ikke kunne sige. Der er en del andre danskere, der bor/har boet på Filippinerne, som læser/skriver med, så der skal nok være andre der besvarer emnet.

@Mads - Ja, lige præcis. Observation, drop og en masse piller! En general god behandling og ville ikke være bekymret, hvis jeg en dag skulle få brug for et sygehus derude igen.

Mvh.
JanH
Besvar med citat
Gammel 17-07-10, 18:59
Madsvp Madsvp er offline
Junior Medlem

Standard

Citer:
@Mads - Ja, lige præcis. Observation, drop og en masse piller!...........
Undskyld, hvilket slags drop, sukkervand eller blod ?

Mads
Besvar med citat
Gammel 17-07-10, 21:06
Medlem

Standard

Det skulle måske have sin egen tråd, så hvis du har flere spørgsmål, så opret en tråd, så kan vi snakke videre om det der. Lidt synd for Katla, at hun ikke får svar på sit spørgsmål.

Men det var skam "kun" sukkervand. Sygdommen blev heldigvis opdaget på et tidligt stadie, dog røg mine blodværdier stadigvæk et stykke under den normale grænse og fik konstant taget blodprøver og holdt under opsyn.

Mvh.
Jan
Besvar med citat
Gammel 17-07-10, 21:31
Madsvp Madsvp er offline
Junior Medlem

Standard

Citer:
Det skulle måske have sin egen tråd, så hvis du har flere spørgsmål, så opret en tråd, så kan vi snakke videre om det der. Lidt synd for Katla, at hun ikke får svar på sit spørgsmål.
Det er vel ikke min skyld hun ikke får svar...?

Anyway, jeg fik da uddybet lidt af informationen fra dig, tak for det.
Besvar med citat
Gammel 18-07-10, 12:55
Madsvp Madsvp er offline
Junior Medlem

Standard

Katla, har du læste denne tidligere tråd om emnet?

http://www.filippinerne.dk/forum/showthread.php?t=1013
Besvar med citat
Gammel 19-07-10, 10:49
kalus kalus er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Jul 2010
Lokation: Castillejos, Zambales
Send en besked til kalus via Yahoo
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Katla Se indlæg
Jeg efterlyser forslag til forsikring. Vi har været på Philippinerne i 7 mdr og skal snart afsted igen, det er dyrt med en dansk rejseforsikring, ca 800 pr mdr oveni årsrejseforsikringen, hvilken løsning brugers ellers, når man opholder sig gennem længere tid i landet?
Hej Katja, så lige dit indlæg om forsikring. fandt link til vejlening ! :

http://expatinthephilippines.com/medical-insurance-medicare-health-insurance-in-the-philippines-for-expats/

Hilsen Kalus
Besvar med citat
Gammel 24-07-10, 16:53
Samarjan Samarjan er offline
Senior Medlem

Lokation: Samar
Send en besked til Samarjan via Yahoo
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Katla Se indlæg
Tak Jan.....vi har en lejlighed i Philippinerne, lejet for 1 år af gangen, og min datter arbejder lidt som model dernede, så jeg tænkte på om der fandtes en forsikringsform som bruges af andre delvist bosatte i Philippinerne, vi er der jo ikke længere som turister, men lever et helt almindeligt hverdagsliv.
Katla,
Med hensyn til forsikring er der mange muligheder. Jeg vil dog lige nævne, at hvis din datter bliver betalt af et firma for modelarbejde, skal hun have en arbejdstilladelse og vil så få et anderledes visa, der kan give hende adgang til en anden slags forsikring.
De fleste forsikringsselskaber tilbyder langtidsforsikringer, men man skal passe lidt på, da de tilbud der ser for gode ud til at være sande mange gange netop er det.
Jeg bruger AIA (AIG), men nu bor jeg jo i Singapore for tiden. De er dyrere, men der er ikke noget problem, hvis der sker noget.
Forsikringer er en jungle.
Gammel 25-07-10, 13:01
Katla Katla er offline
Medlem

Standard

Tak for alle svarene, jeg er nu igang med at undersøge mulighederne for en anden forsikringsform, men den med arbejdstilladelsen har jeg da misset for det er jo ikke noget fast job og min datter er under 18 år, hun har forskellige opgaver indenfor mode og reklame, men du har da ret Jan, hun får jo lidt penge for det. Hvor søger vi om tilladelsen?

Katla
Besvar med citat
Gammel 25-07-10, 17:42
whorist#1 whorist#1 er offline
Senior Medlem

Lokation: angeles city
Standard

det koster ca. 6-8000 pesos at få en arbejdstilladelse(working visa) gældene i 3 måneder
som jeg ikke engang er sikker på at unge under 18 kan få
følgene ting kræves:
Requirements

1. Notarized Letter-Request from the petitioner’s company who is responsible for the payment of the applicant’s tax/s at the Bureau of Internal Revenue (BIR)
2. Clear copy of the passport’s personal data and valid authorized period to stay
3. Clear copy of the SEC Registration, By-Laws and Articles of Incorporation of the company
4. Clear copy of the employment contract stating the applicant’s exact salary
5. Bureau of Immigration (BI) Clearance Certificate

Procedures

1. Submission of the application with the requirements
2. Verification of travel and derogatory records, assessment of fees and issuance of Order of Payment Slip
3. Payment to the collecting officer and issuance of the Official Receipt
4. Evaluation, updating of records and preparation of the Order
5. Approval of the Special Work Permit (SWP) by the Commissioner
6. Issuance of the SWP
7. Document archiving

du skriver at hun får lidt for det, "lidt" kan nemt opfattes som meget på filippinerne og pludselig får en ondt i røven(filippinerne er misundelsens højborg her på kloden)
og så står BI og banker på døren og så snakker vi bøde evt. bestikkelse eller fængsel samt deportion og indrejseforbud

k.o.m.
Besvar med citat
Gammel 28-07-10, 16:28
Katla Katla er offline
Medlem

Standard

Hmmm..... som jeg ser det bliver det en umulig opgave at søge arbejdstilladelse på den måde, hvis de oplistede krav skal opfyldes. Alle modeljobs er jo for forskellige firmaer og hun kender ikke salæret på forhånd, jeg mener ikke før hun accepterer opgaven i hvert fald
Besvar med citat
Svar

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg