Filippinerne Forum  

Gå tilbage   Filippinerne Forum > Filippinerne Forum > Cafeen

Cafeen Mødestedet til løst og fast

Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 10-04-10, 22:22
Gingx2 Gingx2 er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Jan 2010
Lokation: Davao City
Standard Ring til mobil på filippinerne til lokal takst

Der er som bekendt mange måder at holde kontakten til Filippinerne. Men det er jo ikke altid man har en computer/bredbånd på Filippinerne - men de har jo næsten allesammen en Mobil.

Jeg har netop købet SMART Plug N' Talk.

Denne løsning er en Voip som så mange andre - men den virker rigtigt godt og er billig.

Det er en løsning - hvor man har et USB stik med et filippinsk SIM kort. Man indsætter bare dette USB stik i PC'en - og så kan man ringe (og SMS) til alle mobiler og fastnet telefoner til lokal takst.

Man får altså et Filippinsk SIM kort med et normalt Filippinsk mobilnummer - så derfor ringer man til (næsten) lokal takst.

Og når man ikke bruger dette SIM kort til PC'en - så sætter man det i en mobil - og så kan man modtage SMS til 1 Peso.

Det er lidt ligesom Skype/Yahoo - men det er bare billigere.

Via internettet kan man foretage Load til det SIM kort som man har.

Når man så skal rejse på ferie/besøg til Filippinerne - ja så tager man bare SIM kortet med - så behøver man ikke at købe et nyt i Filippinerne.

Man kan læse om løsningen på: http://smartpinoy.net.ph/SmartPinoy

På Youtube kan man se en reklame for dette produkt: http://www.youtube.com/watch?v=PRqmFCnXmcg

Hilsen
Ging

Gift og et barn.
Kommer fra Davao
Besvar med citat
Gammel 12-04-10, 13:12
Brother Lars Brother Lars er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Jun 2008
Standard Spændende mulighed men .....

Det lyder som en supersmart mulighed som Smart har lavet - den tiltaler i hvertfald mig men.. som almindelig kuriput (eller hvordan det nu staves), regnede jeg lige på priserne.

Voipcheap
SMS Mobil/min.
Kr. 0,2233 Kr. 0,6327

SMART Plug N’ Talk
SMS Smart SMS andre Mobil Smart Mobil andre
Kr. 0,1222 Kr. 0,3055 Kr. 0,9165 Kr. 1,0387

Der er brugt følgende valutakurser EUR 100 = kr. 744,32
PHP 100 = kr. 12,22

I de fleste tilfælde er Voipcheap billigere og det virker iøvrigt fint.
Til SMS bruger fruen iøvrigt Chikka som er gratis.

Alligevel takker jeg for informationen om Plug N' Talk det skal da prøves ved lejlighed.
Brother Lars
Besvar med citat
Gammel 13-04-10, 16:28
Caspar Caspar er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Dec 2005
Send en besked til Caspar via MSN
Standard Gingx2

Lyder spændende ! =)

Men hvor har du købt det ? i filippinerne eller ?
Og hvad med e-load ?

Kan se det kan købes i UK. men der koster det også omkring 400,-
Hvor det lokalt koster 990 php.
Gammel 13-04-10, 17:57
bse4792 bse4792 er offline
Medlem

Registreringsdato: Jul 2009
Standard

køb usben på filippinerne eller på ebay...

og køb load på Aryty.com, det er billigst 500p load til 12$ og 1000p til 24$

men det er ikke den bedste telefonforbindelse man har gennem denne, men det er ok.
Gammel 13-04-10, 20:03
Gingx2 Gingx2 er offline
Junior Medlem

Lokation: Davao City
Standard Lidt om pris og load

Hej,

Vi har købt vores på http://www.plugandtalk.co.uk - hvor prisen er 34,99 pund. Til denne pris er både USB ( med 1 mb flash - hvis man har brug for det) samt 2000 Peso load.

Med fragt (34.99 + 5.99) er det cirka 345 danske kroner - heraf er der load for cirka 260 kroner.

Load kan foretages direkte fra det program som er på USB'en - via PLDT, som er det telefonselskab som ejer SMART.

Man kan omgå få en i Filippinerne til at foretage load - ligesom man selv kan overfører load til en anden SMART telefon i Filippinerne.

Vores erfaringer med lyd kvaliteten er meget gode - meget bedre en Skype samt diverse telefonskrabekort som vi har prøvet.

/Ging :-)
Besvar med citat
Gammel 14-04-10, 07:55
bse4792 bse4792 er offline
Medlem

Registreringsdato: Jul 2009
Standard

@Gingx2 det er noget lettere og billigere load gennem Aryty, men som du skriver er det billigst at få fra filippinerne. jeg købte min på ebay i usa før man kunne så den i england.
Gammel 29-04-10, 11:13
JacobMarquez JacobMarquez er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Mar 2010
Standard

Hej
I skriver en masser ting jeg ikke kan forstå, det skal lige siges jeg er ikke skarp til teknologi, det siger mig ikke noget... Hvad koster det for jer pr. minut at ringe til Filippinerne, med alt det der usb telefon ting? Jeg giver selv 1,38 kr til mobil og 0,88 til fastnet, med et helt almindeligt simkort fra one mobile. Det skal så lige nævnes at når man køber for 100kr load så får man 150kr, hvilket jeg finder ret billigt.. Ang sms til filippinerne, så har jeg udstyret min forlovede med et simkort fra Telmore (mit hverdags mobil selskab) og sender derfor sms til dansk takst til hende... Hun bliver ikke opkrævet ekstra, da hun ikke kan vælge og modtage sms´en, og jeg bliver ikke opkrævet mere, da jeg i teorien ikke kan vide at hun er på Filippinerne.. Hun kan så ikke skrive billigt tilbage til mig, det koster de der 15 pesos for hende..

Hehe 28 timer til jeg rejser der ud.... Skal blive så godt!!!
Gammel 10-07-10, 22:05
lindhardt lindhardt er offline
Junior Medlem

Standard

jeg bruger et taletidskort der hedder call2mama, før de satte priserne op kunne jeg ringe lidt over 2 timer til mobil og 3 timer til fastnet, for 85 kr
nu er det ca 15 min mindre. derudover kommer så almindelig telefon takst, men da jeg har fri tale på min mobil er det ikke et problem.
sms'er der bruger jeg et program på pc'en der hedder voip buster, det koster 0.03€ at sende en sms ned til hende.
Besvar med citat
Gammel 14-07-10, 09:12
Kim P. Nyberg Kim P. Nyberg er offline
Senior Medlem

Send en besked til Kim P. Nyberg via MSN
Standard

Her i huset bruger vi primært Chikka, når vi sms'er derud. Men det er godt nok noget af en skønsang, når man siger, at Chikka er gratis. For det er kun en halv sandhed.

Det er korrekt, at for den, der sender en sms til Filippinerne via computerprogrammet, er det gratis både at sende og modtage sms. Men det er det ikke for den, der står med mobilen i hånden på filippinerne. Han/hun skal betale en mindre overpris i forhold til "almindelig" sms (indenrigs), både for at sende og modtage beskeder.

Det gode ved Chikka, er for vores del, at sms'en ikke tager fem år og en kop kaffe om at nå frem. Fra jeg trykker på Enter på min computer og til den ligger i indbakken på den filippinske telefon, går der 2-3 sekunder.

Hvis man sms'er meget derud, er Chikka måske ikke den mest ideelle løsning. Både på grund af den filippinske overtaksering for modtagelse og afsendelse af beskeder. Men også fordi der er låg på, hvor mange sms'er man kan sende, før kontakten på Filippinerne SKAL besvarer, såfremt man har tænkt sig at fortsætte skriveriet. Man kan nemlig maksimalt skrive 3 beskeder om dagen fra computeren pr. kontakt. Hvis vedkommende kontakt svarer, er der straks åbent for tre nye beskeder. Og så fremdeles.

Årsagen til begrænsningen er (i hvert fald officielt) for at undgå spam.

Når vi ringer derud, bruger vi SkypeOut. Kan dog ikke lige på stående fod huske prisen.
Besvar med citat
Gammel 14-07-10, 09:17
Kim P. Nyberg Kim P. Nyberg er offline
Senior Medlem

Send en besked til Kim P. Nyberg via MSN
Standard Til Jacob Marquez

En måde at undgå, at hun skal betale så meget for en sms til dig (fra filippinsk mobil til dansk mobil) er, at I ude på Filippinerne køber et såkaldt roamingcard. Det er et ganske almindeligt sim-kort til mobilen fra en filippinsk udbyder, men kortet kan kun bruges udenfor Filippinerne. Du sætter roamingkortet i din mobil, og så kan hun sms'e til dig til normal filippinsk indenrigstakst.
Besvar med citat
Gammel 27-07-10, 20:27
lovebuine lovebuine er offline
Medlem

Registreringsdato: Sep 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Kim P. Nyberg Se indlæg
En måde at undgå, at hun skal betale så meget for en sms til dig (fra filippinsk mobil til dansk mobil) er, at I ude på Filippinerne køber et såkaldt roamingcard. Det er et ganske almindeligt sim-kort til mobilen fra en filippinsk udbyder, men kortet kan kun bruges udenfor Filippinerne. Du sætter roamingkortet i din mobil, og så kan hun sms'e til dig til normal filippinsk indenrigstakst.
det er ikke noget specielt Roaming card. det er bare smart eller Globe og 24 timer før du rejser hjem, så sender man en sms til 333 og roam on, mere er der ikke i det og du kan bruge din smart i Danmark, har selv haft det i flere år.
der skal bare være over 100pesos på dit smart, før du aktivere roam on.
i øvrigt er 24 timer hvis Globe, jeg har smart og jeg gjorde det i lufthavnen, ca et par timer før jeg tog hjem.

du skriver også det er et ganske alm simkort, men alle Globe og smart du køber dér kan man aktivere til Roaming.
Besvar med citat
Gammel 28-07-10, 14:01
kalus kalus er offline
Junior Medlem

Registreringsdato: Jul 2010
Lokation: Castillejos, Zambales
Send en besked til kalus via Yahoo
Standard telefonkort

Hej !
Jeg har benyttet "smart" med de samme gode resultater, bare husk at tanke rigeligt med piso ( 500 eller 1000 ) i kortet, så vil det virke i rigtig lang tid. selve aktveringen af rooming foretages vis Smart menuen der er på sim-kortet.

klaus
Besvar med citat
Gammel 28-07-10, 14:04
lovebuine lovebuine er offline
Medlem

Registreringsdato: Sep 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af kalus Se indlæg
Hej !
Jeg har benyttet "smart" med de samme gode resultater, bare husk at tanke rigeligt med piso ( 500 eller 1000 ) i kortet, så vil det virke i rigtig lang tid. selve aktveringen af rooming foretages vis Smart menuen der er på sim-kortet.

klaus
er du sikker på der skal være 500 eller 1000p?? jeg havde 120p, og mit simkort holdt i næsten et år og hvis man spørger smart, så siger de der bare skal være mindst 100p.
men det holder måske i flere år, hvis man tanker 500p?
Besvar med citat
Gammel 12-08-10, 10:16
cax cax er offline
Senior Medlem

Send en besked til cax via MSN
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Gingx2 Se indlæg
Der er som bekendt mange måder at holde kontakten til Filippinerne. Men det er jo ikke altid man har en computer/bredbånd på Filippinerne - men de har jo næsten allesammen en Mobil.

Jeg har netop købet SMART Plug N' Talk.

Denne løsning er en Voip som så mange andre - men den virker rigtigt godt og er billig.

Det er en løsning - hvor man har et USB stik med et filippinsk SIM kort. Man indsætter bare dette USB stik i PC'en - og så kan man ringe (og SMS) til alle mobiler og fastnet telefoner til lokal takst.

Man får altså et Filippinsk SIM kort med et normalt Filippinsk mobilnummer - så derfor ringer man til (næsten) lokal takst.

Og når man ikke bruger dette SIM kort til PC'en - så sætter man det i en mobil - og så kan man modtage SMS til 1 Peso.

Det er lidt ligesom Skype/Yahoo - men det er bare billigere.

Via internettet kan man foretage Load til det SIM kort som man har.

Når man så skal rejse på ferie/besøg til Filippinerne - ja så tager man bare SIM kortet med - så behøver man ikke at købe et nyt i Filippinerne.

Man kan læse om løsningen på: http://smartpinoy.net.ph/SmartPinoy

På Youtube kan man se en reklame for dette produkt: http://www.youtube.com/watch?v=PRqmFCnXmcg

Hilsen
Ging

Gift og et barn.
Kommer fra Davao
GLOBE har faktisk noget lignende - Muzta hedder det og er et lille program man downloader fra deres hjemmeside, så hvis man i forvejen har et GLOBE sim kort behöver man bare softwaren som imodsätning til Smarts er gratis også load naturligvis
Besvar med citat
Svar

Tags
mobil, smart, voip

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg