![]() |
|
|||||||
| Rejsetips og -planlægning Indlæg med rejsetips, herunder rejseplanlægning i filippinerne |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visningsmåde |
|
|
|||
|
|||
|
Ja så har vi fundet ud af at det skal være Filippinerne, som turen går til næste gang.
Vi rejser 3 uger jan 2011. Vi er et par på 44 og 47 år og er ikke sportsmennesker. Jeg er bange for alt som skal klatres på og hoppes over :-) Vi regner med at rejse rundt og bo 4 til 5 steder. Der skla ikke være for turistet , men heller ikke helt ensomt. Er der nogle som har et forslag eller tips hørert vi det gerne. Jeg har købt "turen går til filippinerne" men hvor skal man lige starte. Manila har ingen intereesse |
|
|
|||
|
|||
|
Mit første råd til dig, er at smide den bog ud - Politikens forlag er ikke gode til at lave rejsebøger....
Invester istedetfor i Lonely Planet eller Rough Guide - de er dyrere, men absolut det værd. |
|
|
|||
|
|||
|
Husk for det første, at planlægning vedr. Filippinerne, har det med at flyde lidt. Giv jeg god tid hvert sted så I kan få tid til at få jer "en på opleveren".
Man bliver nødt til at yde lidt fysisk for at få noget ud af turen, men ved godt mod og ikke for mange kilo i overvægt kan det sagtens gå de fleste steder. Endnu har jeg selv, med en komplet stiv ryg kunne klare det hele, bare jeg har taget den tid, der skulle bruges på projektet. Det vil være en dårlig ide, helt at droppe Manila på den første tur til Ph. Jeg vil anbefale, ar I slutter af 2 dage i Manila, for at opleve denne helt specielle storby. Risterrasserne ved Banaue er et most, men for at opleve dem rigtigt, kræver det lidt fysisk udfoldelse. Bade og afslapningsdelen på Boracay, med en af verdens bedste badestrande, er også et most, dog lidt turistet, men absolut nogle dage værd. Den optimale Filippinske naturskønhed finder man bedst ved Palawan. Hold jer til den nordligst halvdel, Cebu og nordover for en sikkerheds skyld. Men Filippinerne har så mange skønne steder, at det er svært at vælge, og vi har alle, her i dette forum, vores favoritsteder. Filippinerne har det også med at være vanedannende, hvis man eller selv vil møde befolkningen med et åbent sind og med respekt. Står den mest på afslapning, så er der også Coco Beach, men der er ikke så meget andet der at lave end afslapning, det er samtidig nok det sted, hvor der er flest Danskere.
|
|||
|
|||
|
" Filippinske naturskønhed finder man bedst ved Palawan. Hold jer til den nordligst halvdel, Cebu og nordover for en sikkerheds skyld."
Jeg går ud fra at ovenstående skrevet af Harly er forkert og der menes fra Puerto Princesa og nordover. Iøvrigt mener jeg godt man kan bruge Politikens bog " turen går til PH..." til den første inspiration og til af finde ud af hvad man gerne vil se," og så er de på Dansk ", men rigtigt nok er de andre bøger mere detaljeret og bedre at bruge når man rejser rundt derude. Mit forslag til jer er at bruge en uge på Palawan, læs evt. mit indlæg om El-Nido andetsteds her i forum. |
|
|
|||
|
|||
|
tak for svarene. Der er da lidt at kigge på. Vi har rejst rundt i Thailand og sydafrika, så jeg ved godt at uden "fysisk udfoldelse" kommer man ingen vegne. Jeg mente også mest trekking , vandsport, dykning og lign.
Vedr. rejsebøger, har jeg købt Lonely planets fra Sydafrika og det var en detaljeret bog, men følte ikke vores engelseke gav det fulde udbytte af den. |
|
|
|||
|
|||
|
Vi har efterhånden rejst en del på filippinerne, ja man bliver meget afhængig, marts 2010 var vi for første gang på Palawan, og rejste fra Puerto Princesa - havde her en enkelt
overnatning, tog med bil til Sabbang, hvor især den underjordiske flod var utrolig flot, vi tag afsted tidligt om morgenen, og ankom som nogle af de første. Efter et par dage tog vi videre til Port Buton - her var vi så heldige med vejret, at vi sejlede dertil, derefter tog vi videre til El-Nido stadig sejlende, det er utroligt flot farvand at bevæge sig rundt i - så bla. mange flyvefisk, I El-nido boede vi på Rosannas et rigtig dejligt sted. Især i Port Buton og El-nido er der rigtig mange gode bade muligheder. Jeg kan helt klart anbefale Palawan, med hensyn til Manilla er det en storby man næsten 1 gang skal opleve. God tur hilsen Gol |
|
|
|||
|
|||
|
" Filippinske naturskønhed finder man bedst ved Palawan. Hold jer til den nordligst halvdel, Cebu og nordover for en sikkerheds skyld."
Jeg går ud fra at ovenstående skrevet af Harly er forkert og der menes fra Puerto Princesa og nordover. Beklager, der skulle have været et linieskift, og have stået" Hold jer til den nordligste del af Filippinerne, Cebu og nordover ........... .
|
|||
|
|||
|
Hvis i har mod til at tygge jer igennem lidt på Engelsk eller Tysk så prøv at kig lidt på dette link:
http://www.travelphil.com/internet_eng/index.html Hilsen, Jan
|
|||
|
|||
|
Jeg har nu været på Filippinerne 4 gange. Og har besøgt mange dejlige steder og mange knap så dejlige steder.
Jeg vil give contrynen ret i at Manila kan man sagtens springe over. Der er stort set intet der for almindelige turister. Manila har slet ikke den samme charme eller kultur tilbud som f. eks. Bangkok har. Manila er mest for de som vil på bar eller som bare skal den vej igennem for at komme til andre steder. Palawan er da meget godt, men det kræver man er parat til lange afstande på dårlige veje. Mit forslag er at i vælger Cebu øen. Derfra kan man tage rundt til flere dejlige steder. Camotes er udemærket for et par dage og det store resort der er måske lidt dyrt, men et godt udgangspunkt. Min egen helt personlige favorit er øen Malapascua hvor biler er forbudt. Der er en herlig stemning og flinke og rare beboere. Udvalget af spisesteder er simpelthen helt utroligt. En masse udlændinge har startet restauranter på Malapascua og kvaliteten er helt i top. Samtidigt er det utroligt billigt. Jeg var der sidste gang i januar og boede dengang hos White Sand. Det er helt nybygget. Det er en herlig dansk mand og hans søde lokale kone som driver det. Dejlig hvid strand lige uden for døren, en god og rummelig hyggelig hytte med maser af plads og et flot badeværelse. Kokospalmer og blomster. De arrangerede også nogle gode bådture til andre øer som var 1 eller 3 timer væk. Så fik man grillet fisk eller kylling og kunne snorkle. Det er nok det sted jeg vil anbefale. Alt kan man komme nemt til bare ved at spadsere måske op til 15 minutter. Jeg gemte deres visitkort for jeg skal helt sikkert tilbage dertil igen. Deres hjemmeside hedder www.whitesand.dk. Mens jeg var der hørte jeg fra andre at de også arrangerer transport fra lufthavnen eller Cebu by, det havde fungeret helt som det skulle. Et engelsk par som boede der rejse vider til Masbate og derfra til Legaspi hvor man kunne se vulkaner og hvalhajer i nærheden. Det var ejeren som arrangerede det. Bogen Turen går til Filippinerne er såmænd da meget god til at få lidt at vide om landet og de muligheder der er. Men jeg har hørt at den tidligere forfatter var en gammel mand som ikke var journalist. Han gad ikke rejse så meget rundt og havde den uskik at han kun skrev om de steder som enten gav ham gratis værelse eller mad. Hvis man kan læse engelsk så er Jens Peters bog den folk snakker om eller Lonely Planet. Jeg ønsker jer en rigtig god tur, jeg ved i får nogle store oplevelser. Glem nu ikke White Sand på Malapascua det er et af de allerbedste steder jeg har været. |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg glemte at sige at man godt kan flyve direkte til Cebu fra København, man behøver ikke at flyve til Manila overhovedet. Da jeg gjorde det i år kostede det det samme som til Manila. Ca 6200 kr retur til København. Man skulle mellemlande i Hong Kong.
Rigtig god tur. |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
|
|
|
|||
|
|||
|
Er du nu ikke langt ude med peditesserne, mon ikke du mangler lidt viden selv, Siquijor ligger nordligere end sydspidsen af Cebu, Carmiguin kun lidt sydligere, og dele af Mindenao er ikke sikre områder. Dette var et råd til en førstegangsrejsende, så sikkerhed frem for alt andet når man ikke er vant til at færdes i Filippinerne. En skillelinie ved Cebu, er sikreste, hvis man skal komme med en anbefaling.
|
|||
|
|||
|
Som ZeeDee skriver:
Hvad er galt med Bohol, Siquijor, Camiguin og Mindanao, jeg vil tilføje Samal? Jo jeg har også læst i historiebøgerne om hvad der er sket på Mindanao og alle andre steder på Filippinerne. Måske har vore landsmænd lavet noget forkert på Mindanao siden de er så negativt indstillet, eller også har de aldrig været der. OK for 9 mdr siden skete der en frygtelig masakre, den var politisk og et opgør mellem 2 muslimske klaner, men hvis man følger med i hvad der sker på Filippinerne, så er det Manila/Luzon der er det farlige sted at være. Men hold jer endelig til Cebu og nordover, så undgår i alt det smukke der er at opleve på Camiguin, Samal og Mindanao, her er alt og så er det hele meget billigere end nordpå, HALV PRIS, og så er der ingen tyfoner, orkaner og de store regnskyl med efterfølgende oversvømmelser. Bliv væk for en sikkerheds skyld, så undgår i også at få lyst til et genvisit.
|
|||
|
|||
|
Citer:
Her er masser af kultur og historie; gamle bydele fra kolonitiden,Intramurous,kirker,lokale markeder,chinatown,den kinesiske og amerikanske kirkegård og filippinerne inkl. Manila er et must for interesserede af 2. verdenskrig bla. corregidor island. Bangkok er mindst ligeså meget for dem der vil på bar eller bare skal den vej for at komme andre steder bare min mening mvh tap |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
Det er ihvertfald forkert at fraråde førstegangs rejsende i Filippinerne, at man skal holde sig fra f.eks Bohol.. |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|
|
Lignende emner
|
||||
| Emne | Startet af | Forum | Svar | Nyeste indlæg |
| Hjælp til planlægning | Rikke J | Rejsetips og -planlægning | 15 | 04-04-08 22:20 |
| Planlægning af tur til Fillippinerne | Karina | Rejsetips og -planlægning | 8 | 28-07-06 17:48 |