Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvor surfer man i Filippinerne?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor surfer man i Filippinerne?

Hej

Min kæreste og jeg skal på vores første "backpacker" ferie næste år.

Vi er så småt ved at planlægge hvor turen går hen og valget er bl.a. faldet på Filippinerne i en måned ca.

Derfor vil jeg gerne spørge i dette fremragende forum, hvor surfer man i Filippinerne?

Vi har ikke fastlagt hvor vi skal hen, så i må meget gerne foreslå nogle steder hvor der kan surfes.

Det skal lige siges jeg aldrig har prøvet og surfe, så det skal være et sted hvor man kan hyre en instruktør :-)

Håber der er nogle der kan dele surfer-erfaringer fra Filippinerne.

På forhånd tak!

Surf

Hej CBJ

Jeg er heller ikke surfer selv, men jeg tror I skal vende næsen mod Surigao og især
    Siargao Island ved Mindanao. Det skulle være 'surfers paradise' på de kanter.
    Jeg har selv været i Surigao, men kan ikke sige så meget mere.

Bedste hilsner

Niels

Comment

surf

Ved et hurtig søgning, philippines surf, fik jeg bl.a. dette frem:
      http://www.globalsurfers.com/country_details.cfm?land=Philippines
      Filipinsk ægtefælle siden 1993

Comment

i

Tak for indlæggene...

Det er nu ikke fordi jeg ikke har søgt på google osv., jeg søger måske mere erfaringer fra andre her på forummet (undskuld det ikke var præciseret i mit første indlæg :-)

I følge Google er der mange steder man kan surfe, men det er svært at finde ud af hvor de er "begynder-venlige".

- så hvis i har erfaringer med surfing i Filippinerne, så skriv endelig :-)

Comment

Hej med jer

fedt at i skal en tur til Filippinerne. Surfing på Filippinerne er dog bare ikke "begyndervenligt" punktum!

Jeg ved at i kan surfe på Leyte.. Og jeg ved at der er Kitesurf parker.. Har selv været på et 2 dages kursus i Naga... Det sparker røv! :-)

Hvilken måned vil i være på Filippinerne?

Comment

..

Pudsigt, jeg sad lige og læste en af de mange gode tråde her på forummet, da der blev svaret i min tråd :-)

Vi regner med det bliver marts 2012 vi skal til Filippinerne... Lidt afhængig af hvordan planlægningen ender. Vi skal være 1 måned i Thailand og 1 måned i Filippinerne, så det kommer lidt an på hvilken rækkefølge vi tager. Så enten bliver det marts eller april.
            Indtil videre vil vi gerne besøge Cebu, Bohol, Malapascua, Banaue (+ området omkring) og muligvis Palawan/El Nido.

- Så jeg er ved at læse om "must-see" osv i Filippinerne her på forummet :-)

Det kan være jeg skal vente med at prøve at surfe til vi kommer til Thailand? :-)

Comment

fra en surfer

Hej med jer

Min kone og jeg flyttede fra danmark og til filippinerne for et års tid siden, vi har kommet herude gennem de sidste 4 år og har surfede de sidste 2 år

Jeg er longboarder og min kone er boogie boarder og filippinerne er et rigtigt godt begynder sted. Du kan få billig undervisning, billig mad og folk er flinke i the line up.

Da vi bor i Manila tager vi oftes til enten La Union (5-6timer nord vest) eller til Baler på østkysten (5-6 timer). begge steder har beach break og reef break.

problemet herude er som mange andre steder at man ikke altid kan forvente bølger.
              Så sørg for at der er alternative ting i kan lave eller vær mere spontanske

I skal være velkommen til at kontakte os for mere info

Mvh Svanen

skriv evt til foto@nicolaisvane.dk

Comment

Siagao!!

>Du skal helt sikkert tage ud til Siagao .
                Der ligger Cloud 9 surfers paradice . der er både tube waves og et begynder reff.
                Har været der et par gange og er aldrig blevet skuffet.
                http://siargaophilippines.com/
                god fornøjelse..
                15 år på Filippinerne ...

Comment

SIargao

Vi er en familie der skal til Filippinerne i fem uger med to børn på 7 mdr og en på 4 år. Er Siargao også et sted for børn. Eller er stranden slet ikke børnevenlig?

Vh Tarding

Comment

@CBJ

glem alt om at surfe i Thailand. Der kan måske nogle gange surfes på østkysten af Thailand men det kan ikke sammenlignes med pacific ocean!

Hvis ikke i får surfet i Filippinerne så tag evt til øerne nede ved Bali. psst det er osse meget sjovere at rejse der end i thailand

Comment

flot, der fik jeg svaret på et to år gammelt indlæg, det var dog stadig nær toppen hehe

Comment

Working...
                      X