Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Donsol

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Donsol

den årlige tur til Filippinerne (feb-marts) er så småt ved at blive planlagt og jeg har tænkt mig at tage en afstikker til Donsol for at svømme/snorkle med hvalhajer,er der nogen herinde der har prøvet at tage turen dertil,hvor skal man bo,hvor er det bedst at henvende sig når man skal på tur,transport dertil,do's and dont's ??

mvh tap

Hej Tab,

Gør det - det er den vildeste oplevelse. Omend man kan risikere at skulle dele den med mange andre. :-)

Det kan betale sig at booke forud, hvis du er afsted i Marts, så du ikke risikerer at alle både er ude. Der er kun et sted at henvende sig, og det er på deres "Whale shark center" - her betaler man båden, guides og lokale gebyrer.

Der jeepney og mini busser fra legaspi til Donsol. Tager ca. 90 minutter.

Hvis du gerne vil betale lidt, så bo på Elysia - de har en lille pool, laver ok mad, og resortet er roligt. Alternativt er der Vitton, Dancalan og et par andre steder. Specielt Dancalan er fin, hvis du rejser budget. (Ikke noget særligt).

Uanet kvaliteten så køb et undervands kamera. Jeg har været der nogle gange, og jeg glemmer det gang på gang! :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af marven99 Se indlæg
      Hej Tab,

Gør det - det er den vildeste oplevelse. Omend man kan risikere at skulle dele den med mange andre. :-)

Det kan betale sig at booke forud, hvis du er afsted i Marts, så du ikke risikerer at alle både er ude. Der er kun et sted at henvende sig, og det er på deres "Whale shark center" - her betaler man båden, guides og lokale gebyrer.

Der jeepney og mini busser fra legaspi til Donsol. Tager ca. 90 minutter.

Hvis du gerne vil betale lidt, så bo på Elysia - de har en lille pool, laver ok mad, og resortet er roligt. Alternativt er der Vitton, Dancalan og et par andre steder. Specielt Dancalan er fin, hvis du rejser budget. (Ikke noget særligt).

Uanet kvaliteten så køb et undervands kamera. Jeg har været der nogle gange, og jeg glemmer det gang på gang! :-)
      Så nærmer tiden sig til at vi skal til donsol.
      Da jeg bookede hotellet (elysia) i sin tid, skrev de at det ikke var nødvendigt at booke en båd.....men du skriver noget andet.....?

Er der nogen der har nogle input. Behøver vi at booke eller ej ? Vi er en gruppe på 8 mand. 4 voksne, og 4 børn (3,6,8 og 9år). Jeg håber på, at vi kan leje en båd, os alene, plus guide mm naturligvis.
      Hvordan gør vi i praksis ? Vi ankommer mandag den 18. marts, og overnatter 3 nætter. Dvs. vi har tirsdag og onsdag (19. og 20. marts) til at se hvalhajer.

En googling på whale shark center giver dette: http://whalesharkdonsolcenter.com/
      Er det det officielle sted ?

Comment

Hej Torzen,

Hvis i har 2 formiddage til at komme ud. Så ville jeg ikke nødvendigvis være så nervøs.

Men marts og april er den absolutte højsæson og i denne periode ER ALLE både ude. Så regn ikke med at komme ud den første dag, men book så eventuelt til dag to!

Rigtig god tur

Comment

Rigtig mange tak.
          Jeg tror at jeg vil booke til begge dage.
          Ved du om kontaktinfo var til det rigtige sted ?
          (http://whalesharkdonsolcenter.com)
          På forhånd tak

Comment

Jeg kender ikke denne side desværre.

Comment

Er netop vendt hjem fra Filippinerne og Donsol bla.
              Boede også på Elysia som er klart det bedste resort uden at være noget specielt med en lille pool og ok dyr restaurant
              rene men meget spartanske små værelser til en ganske høj pris,daglig rengøring skal der selv anmodes om,stranden er ikke noget at skrive hjem om faktisk den værste jeg endnu har set på Filippinerne.
              Der er rimelige strenge krav til bådene der sejler ud:Max 6 personer pr båd,max 1 båd pr hvalhaj og max 10 minutters interaktion pr hvalhaj. samt afstand,ingen blitz mm.
              Man tilmelder sig på det lokale hvalcenter (5min gåafstand fra Elysia) dette kan gøres fra 06 om morgenen,de første både sejler ud kl 07 og en tur varer 3 timer og koster ca 1000 pesos inkl udstyr.Der bliver først sejlet når en båd er fyldt op med 6 personer med mindre man vil betale mere eks 3 pers = 2000pesos.
              Jeg var ude 3 dage i træk og så intet,det samme gjaldt for de 10-12 andre både der var ude
              så alt i alt en dyr fornøjelse,ellers er der ikke så meget andet at lave i området

mvh tap

Comment

glemte lige at skrive at 1000pesos er per person dvs vil man alene ud er prisen 6000pesos

mvh tap

Comment

Oprindeligt indsendt af tap Se indlæg
                  Jeg var ude 3 dage i træk og så intet,det samme gjaldt for de 10-12 andre både der var ude
                  så alt i alt en dyr fornøjelse,ellers er der ikke så meget andet at lave i området
                  Forstår jeg dig rigtigt - var I ude i 3 dage i træk uden at se en eneste hvalhaj?

Oprindeligt indsendt af tap Se indlæg
                  Der er rimelige strenge krav til bådene der sejler ud:Max 6 personer pr båd,max 1 båd pr hvalhaj og max 10 minutters interaktion pr hvalhaj. samt afstand,ingen blitz mm.
                  Godt! På tide de tænker på at have en indkomst også i morgen selv om maven allerede er fuld af ris i dag. Hvis bare det da ikke allerede er for sent.

Comment

korrekt! var ude 3 dage i træk på forskellige tidspunkter morgen,middag og eftermiddag
                    og så desværre intet hørte heller ikke om andre der så noget,det er rimeligt nemt at holde øje med de andre både og når de "spotter" noget følger alle de andre trop.Men desværre så vi intet udover et par delfiner der hoppede i horisonten

mvh tap

Comment

De fortalte os derude at mange delfiner, tit skræmmer hvalhajerne væk. Så i kan have været uheldige.

Min fornemmelse af Donsol, var at der har en masse regler, men den eneste der egentlig bliver overholdt er den her med antal "officielle" både der må tage ud.

Det her med 10 minutter per hvalhaj - ikke røre, ikke svømme foran dem mv. bliver desværre hverken overholdt af tursiter eller de lokale guides, som i forsøget på flere drikkepenge tit bryder disse regler.

Tap så har du en undskyldning for at tage afsted igen næste gang :-)Det handler om at se så positivt på det som overhovedet muligt :-)

Comment

Working...
                      X