Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lystfiskeri i Cebu

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lystfiskeri i Cebu

Hej
    Er der ngole der ved noget om fiskerie enten big game fra cebu elelr omkringlæggende ?
    Evt. kan man fiske fra kysten ?
    hvor kan man købe fiske udstyr ?
    evt. noget om priser.. men ellers generelt om sportsfiskeri fra Filippinerne,
    alt er velkomment,,
    fiskarter etc.. grej - madding. båd ?
    venligst
    Gringo
    Bs
    Herning
    Har været i England, Irland,Thailand,Filippinerne,Vietnam,Polen,Tyskland,Norge.Letland,Litauen.

Jeg elsker og fiske også,men den eneste gang jeg combinerede min snorle tur på sabang med lidt fiskeri..hehehe blev jeg sku overrasket efter at have betalt min skipper 100 peso til mading dagen før kom han med nogle rigtig små dillis og så stod den på biggame efter lapu lapu har aldrig set så glad en skipper med en snøre i hånden eftersom alt hvad vi fangede gav jeg selvføldelig til ham en fin frisk fyr som oven ikøbet sejlede mig direkte til floating bar efter en lang da på havet...hehehe.
    Ps.Skal også lige sige at jeg så et par drenge om aften der havde dykket med kun et par briller og en hjemme lavet harpun og de havde fanget rigtig mange fisk i smukke farver på en str på omkring 2kg,så alt kan vel lade sig gøre med det rigtige udstyr.Bring heller dit ejet udstyr med.

Henrik

Comment

Tak Henrik

Hej Henrik
      Nå det lyder rigtig godt.
      Jeg har fisket fra Phuket et par gange vi fange en del tun -- meget andet er der ikke
      Det er ødelagt i Thailand.
      Jeg har også hørt det er langt bedre på Phils især omkring MIndanao.
      Je tager et multi hjul med. ambassadeur 7000 og fireline. der skal vel wire til
      Vil gerne prøve efter Barracuda, sailfish og andet
      Ja det med en lokakl båd er også det jeg kunen tænke mig
      Hvor meget kan man leje sådan en til tror du ?
      Ja problemet med eget udstyr er stangen .den er ikke til at have med -
      vil gerne prøve fra kysten om aftenen - med kaste pirk evt.
      Nå det bliver sprændende - og nu er det snart forår og hornfiskenes tur her i Danmark,,
      glæder mig lige meget hvert år
      Kender du den med silketråden til hornfisk ?
      venligst
      Bruno
      Har været i England, Irland,Thailand,Filippinerne,Vietnam,Polen,Tyskland,Norge.Letland,Litauen.

Comment

Hej Bruno
        Der er helt sikkert masser af steder man kan fiske i filippinerne eftersom hele landet har ca 7100 øer Vedr mindanao Jeg har været der men kun i davao city,og der er mange steder stadig i mindanao især syd på omkring zulu islands der klart frarådes at turister besøger.Så jeg håber du kan oplyse lidt mere om hvor precis i mindanao du påtænker at besøge.Jeg var en tur til alaska kodiak island på fiske tur i 3uger efter king salmon,hvor jeg havde 4 fiske stænger pakket ind i et plastik-rør,som kan købes i alle grej forretninger herhjemme.En anden mulighed kunne også være at medbringe en såkaldt teleskop stang da den ikke fylder ret meget og kan nemt medbringes på dine ture rundt omkring i filippinerne.Ang båd leje er der forskellige priser alt efter hvor du befinder dig,men i gennem snit plejer jeg at betale 1000-1500 peso for 4 til 6 timer hvor jeg både kan snorle i et par timer og se div små øer og avslutte med fiskeri,men du kan altid arrangere med din båd mand hvad du ønsker.
        Ps.Et godt råd ta altid lidt godt med at spise samt kolde drikke også til skipper og giv ham de fisk du ikke selv kan spise så har du en ven forever....

Silketråden til hornfisk fortæl gerne.
        Hilsen Henrik

Comment

Silketråden

Hej Henrik
          Tak for dit indlæg
          Jeg er lige kommet hjem fra Filipinerne uden at få fisket
          Jeg kunne ikke opløbe en fiskestang til mit medbragte grej
          Men bedre held næste gang og planlægning
          Silketråd til Hornfisk:
          Kan købes på nettet..
          Det en en løkke af fint silke.. sæt den foran blinket eller bag i stedet for krogen
          of du mister næsten ingen hornfisk,, de tager snoren - geren i orange
          og de bliver der !
          Jeg har stået ved Oddesund - og fanget honrfisk når ingen andre har
          Jeg skriver mere senere
          Min drøm er fiskeri i Canada...kender en Canadier i Manila
          Men vil gerne prøve stor tun og barracuda næste gang
          mangler en udstyret båd også -- ingen kunne hjælpe mig med råd dernede -ret skuffende
          Elsker at fiske.. også herhjemme - helst ved havet
          Har fanget tun fra Phuket
          Jeg skal nok læse hele dit indlæg men jet laget plager mig stadig..
          venligst
          Bruno

Comment

Working...
          X