Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Danskprøve A1 og A2

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Danskprøve A1 og A2

Hej.

Min kone og jeg er under familiesammenføring. I ventetiden går hun til danskundervisning, og er blevet ret god.

Vi har drøftet muligheden for, at hun ikke behøver at tage Danskprøve A1, men skal forsøge at gå direkte til den mere avancerede prøve A2.

Men vi har hørt, at det er vigtigt, at man tager BEGGE prøver, selvom der på nyidanmark.dk står, at man efter 6 måneder skal bestå danskprøve A1 eller højere.

Det var noget med en thai som var blevet udvist, selvom hun havde bestået A2, men fordi hun ikke havde bestået A1 først, mistede hun sin opholdstilladelse.
    Jeg har en mistanke om, at der kan være andet i denne thais sag, som gør hun bliver udvist (hvis hun overhovedet findes), men på den anden side sker der så meget åndssvagt, at det heller ikke skulle komme bag på mig, hvis man lavede sådan en afgørelse.

Er der nogen som har erfaringer med f.eks. at gå direkte efter A2?

I kan godt nøjes med A2 og herved spare et gebyr men skal så bestås inden for 6 mdr. - husk at i kan øve jer via [url]http://uim.dk/arbejdsomrader/danskundervisning-og-prover-for-udlaendinge/danskprove-a1-og-danskprove-a2-for-aegtefaellesammenforte[/url] - bemærk dog at siden ikke er rettet til med de nye regler.

Comment

Tak for meldingen. Jeg kunne heller ikke forstå, at det skulle være et problem - men man hører jo så meget.

Comment

Working...
      X