Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opdaterede VISA regler til PH

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opdaterede VISA regler til PH

Her de seneste Visa regler, både som turist, gift med Filippiner eller Retirement.
    http://myphilippinelife.com/philippines-retirement-visa-srrv/
    Er lykkeligt samlevende med Filippiner
    Rejser årligt til PH, næste tur i 2015.
    Klaus

Hvad skete der lige med de 30 dages fri turist visum som de længe har snakket om??????

Comment

Opdaterede??

Artiklen er fra 15 marts skrevet af en privat person, så ikke helt nyt og ikke fra officiel kilde..

Comment

Oprindeligt indsendt af JanHansen Se indlæg
        Artiklen er fra 15 marts skrevet af en privat person, så ikke helt nyt og ikke fra officiel kilde..
        Nej, men læser man og følger diverse henvisninges som f.eks " http://immigration.gov.ph/ " så er man på rette spor. Stadig en god, letlæselig og reel oversigt over diverse muligheder.
        Klaus

Comment

Oprindeligt indsendt af FrankA Se indlæg
          Hvad skete der lige med de 30 dages fri turist visum som de længe har snakket om??????
          Det var en midlertidig "promotion" som ikke er relevant længere, så tilbage til de 21 dage ( kedeligt men sandt )
          Klaus

Comment

De 30 dage til turister kommer måske en dag, men alt tager jo tid i Filippinerne, og nu er det offentlige system i Filippinerne ikke ligefrem tynget af intelligens, så bare vent yderligere 1-10 år.

De omkringliggende lande, hvor Filipiinere rejser til for at arbejde er beegyndt at stramme op, så f.eks i Singapore er det blevet meget sværere at komme ind som Filippiner.

Som turist og senere ægtefælle til en Filippiner har jeg aldrig haft et problem med de 21 dage. Man forlnger bare sit visa herude. Man skal godt nok have en show ticket, men hvis man har råd til at rejse halvvejs rundt om jorden, så kan man sikkert også finde lidt penge til det.

Nu skal man også forstå, at i Filippinerne kan love og regler laves om ret hurtigt, hvilket de nogle gange bliver.

De 30 dage blev bragt op, fordi alle andre lande i regionen bruger 30 dage som visa ved indrejse. At Filippinerne ikke har fundet ud af at indføre de 30 dage, så de er ligestillet med hensyn til mulighederne for at tiltrække turister er deres egen skyld, men de beviser jo blot igen, at realisme og fantasi i Filippinerne kun eksisterer når man skal have penge ud af mennesker.

Jeg rejste ind Torsdag og tager tilbage til Singapore mandag. Da fruen ikke allerede var her, fik jeg bare de sædvanlige 21 dage.
            Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Hejsa
              Når de siger 21 dage betyder det så 21 overnatninger ?
              Håber der er nogen der ved det

Comment

20 overnatninger

21 dage er incl. indrejsedagen og udrejsedagen, så det giver kun 20 overnatninger.
                Filipinsk ægtefælle siden 1993

Comment

Tjahh. Det ville nok have været nemmere at administrere, hvis det havde været overnatninger, men skal tingene i Filippinerne jo helst ikke blive alt for logiske
                  Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Rejser man ud af Filippinerne på samme ugedag som man ankom tre uger tidligere er man på rette vej.
                    Har brugt den formel i flere år uden at der har været problemer.

Hilsen

PNO

Comment

Hvordan virker det med indrejse, visa og gyldig billet ud af landet? Helt konkret, skal den billet man har være indenfor de nævnte 21 dage eller kan den række udover det?

Comment

Hej Stig,

Rækker din udrejse billet udover de 21 dage, så skal du jo naturligvis have visum! For så er du jo i landet i over 21 dage!!

Comment

Det jeg mente er, at jeg læste der stod man ikke kan rejse ind hvis man ikke har gyldig returbillet.

Så hvis jeg f.x. har planer om at være der 3 måneder og køber en billet til det, men uden endnu at have søgt visa, vil jeg så komme ind eller blive afvist. Altså, om den påkrævede returbillet skal være indenfor de 21 dage uden visa.

Håber jeg gør mig selv klart

Comment

Jamen Stig, jeg er ikke med! Hvis du skal være der i 3 måneder så er det jo mere end 21 dage - ergo, du skal søge visum!

Har du ikke søgt visum til et ophold udover 21 dage - ja, så overholder du ikke reglerne, og kan blive afvist, hvis ellers immigration DK/PH gør deres arbejde korrekt/ordentligt.

9 ud af 10 flyselsaber som tilbyder 3, 6 eller 12 måneders billetter giver også mulighed for at ændre hjemrejsen - så hvis du personligt er meget imod at bruge 5 minutter på en visumansøgning, så kan du jo booke en billet med hjemrejse indenfor 21 dage, og så bruge en dag og en masse penge på at ændre datoen igen og søge visum i Filippinerne.

Comment

jeg er helt med på jeg skal have visa, men af hvad jeg havde læst troede jeg det var standard man tager ind i landet og så søger visa indenfor 21 dage. Det du mener er vel så at søge før.

Comment

Working...
                              X