Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Forløb i groft omrids

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Forløb i groft omrids

Jeg er begyndt at skrive sammen med en rigtig sød filipinsk pige. Og så er jeg begyndt at tænke lidt over det videre forløb. Jeg er med på det er noget med ferie begge steder. Men derefter. Er der så kun ægteskab? hun har jo et arbejde idag, så længere orlov er ikke muligt uden hun alligevel "tager springet". så hvis det nu skulle komme dertil, så kan jeg ikke helt bliver klog på fremgangsmetoden.. jeg har prøvet at læse indlæg herinde osv. og jeg har læst mig til de 6 kriterier og sikkerhedsstilelsen.

Er der nogen der kan fremlægge forløbet, hvis vi antager vi vil giftes? hvad søger man om først. visum, opholdtiladelse, arbejdstilladelse, ægteskab???

Er der nogen som kan opridse. hvilken rækkefølge det hele foregår i. og hvilken tidslinje der er på det hele. hvor lang tid går der før hun tidligst kan få arbejdstilladelse, og arbejde. hvor lang tid skal man forvente der går før hun kan dansk nok til at starte på en uddannelse af en eller anden art? Og jeg skal forsøge hende 100% indtil hun må arbejde korrekt`? ingen former for støtte, for så udsætter det bare alle ansøgninger korrekt?

Af info om nødvendige. Så er hun 29, snakker exeptionelt godt engelsk. kun kort videregående uddannelse, som nok ikke tæller her.

Start med at besøge Din kommune og få et ægteskabs dokument der viser at Du ikke er gift...
    Så til Udenrigsministeriet på Christianshavn og få dokumentet stemplet...
    Så til den Filippinske embassy på Østerbro... og bestil et Visum... Husk lønseddel... Pas foto... skriv på ansøgningen at ærindet i Philippinerne er ægteskab...

Besøg den Danske Ambassade i Manila... de checker Dokumentet og Pas...
    Tag til Den udkårnes hjemstavn og gå på det lokale Muncipality (Kommune kontor).. Kontorchefen tager en sludder med Dig for at checke om Du kan blive acepteret...
    Du blir afhørt vedr. Din opførsel overfor kvinder... og I får et 2 timers lang foredrag om Ægteskabets glæder og modgang...

Så får I nogen papirer som skal godkendes og stemples...

Så er det til det lokale dommerkontor... samme afhøring og forhåbentligt godkendelse...

Så står brylluppet... og igen skal vielsesattesten stemples så Borgerservice kan se at det er en "Rigtig Autoriseret" dommer der har viet Jer...

Kvinden skal nogenlunde det samme bare den anden vej...

Husk at tage en masse billeder på Philippinerne hvor I er sammen og har det sjovt... Dem vil den Danske Ambasade i Manila gerne se når i nu alligevel
    skal søge Visum til Hende...

FUCK: Jeg/Vi har lige været det samme igennem... Gift d 28/6, det har taqet 2 år idet Borgerservice havde lavet fejl i papirene...

Og problemet er at Vi/Fruen bor i Abucay... Bataan.... dvs... til Manila... derfra en færge til Orion i Bataan... derefter en Taxi til hjemmet....*
    Tilbage til Manila og ambassaden et par gange, det tager en hel dag hver gang... og Vores stempler og godkendelse foregår i Olongapo City... 50-60km
    i en modbydelig Taxi...

Gab.... det er træls... mvh Michael

Comment

Hvornår er det blevet et krav at ha visa med hjemmefra, når man skal til Phils? Kan man ikke få i lufthavnen mere?

Comment

Og aldrig aldrig blive gift derovre. Man kan nemlig ikke blive skilt på Phils.

Comment

Working...
        X