Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fornyelse af pas på ny ambassade

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fornyelse af pas på ny ambassade

Nogen der har erfaring med at forny konens pas på ambassaden i KBH?

Så vidt jeg kan se tilbyder de ikke at sende passet til os, når det er klar til afhentning.

Men man kan vist benytte en kurér. Nogen der ved hvilke man kan bruge? Altså jeg tænkte, hvis man lavede et anbefalet brev hos Post Nord ville det være fint, men jeg ved det ikke.

Håber nogen har noget erfaring hermed.
    Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Der var i hvert fald en fra Finland, som ville få sendt sit pas, og så vidt vi husker, så er det en service vi blev tilbudt.

Comment

Pasfornyelse kræver personlig fremmøde, når du får det lavet. Men Ambassaden tilbyder at sende det til jer. Det har jeg set på en facebook-post ambassaden lavede i efteråret. Det betyder at du skal efterlade en frankeret svarkuvert og dit pas (som skal annulleres i samme omgang). Der er muligvis også et mindre gebyr, men det var noget jeg rigtig godt kunne have brugt, da vi fornyede konens i sommer.

Comment

Tak for svarene. Nu har vi været afsted. Vi efterlod en frankeret svarkuvert med omkring 90 kr (rekommenderet post). Vi fik en stregkode på posthuset vi kunne sætte på. Det var ambassadens folk fint tilfredse med. Jeg ringede til Post DK og spurgte om vi kunne bruge online porto, men det holder kun 6 dage og passet tager ca. 2 månder, så frimærker var det vi endte med at bruge. I øvrigt er de meget imødekommende og hjælpsomme i den ny ambassade. Meget mere end dem i Oslo. De er ikke meget værd.
        Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Comment

Working...
        X