Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fortrudt Ægteskab med en filippinsk kvinde

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

sociale lag

Marven: Nu nævner du sociale lag, hvilke skal man så være varsom med, at finde en potentiel kone fra??

Og David Frank, hvilke små ting skændtes i over??

Comment

Oprindeligt indsendt af Claus_per Se indlæg
      Marven: Nu nævner du sociale lag, hvilke skal man så være varsom med, at finde en potentiel kone fra??

Og David Frank, hvilke små ting skændtes i over??
      Hej Claus,

Det skal jeg ikke kunne sige. Og skal ikke jokke nogle over tæerne.
      Men ofte kommer udenlandske mænd til asien, finder sig en kone - og det er jo ikke altid helt tilfældigt hvem man ender op med.

De fleste mænd møder jo ikke deres koner på biblioteket ;-) (Dermed ikke sagt at de findes i baren).

Jeg tror ikke på at filippinske U-uddannede piger som "forsørges" af en rig udlændige er mere barnlige end danske U-uddannede piger som "forsørges" af en rig mand!
      Jeg tror bare der er flere smukke U-uddannede piger på Filippinerne.

Giver det mening :-)

Nu skal jeg nok få slag for den mening :-D

Comment

Enig

Oprindeligt indsendt af davidfrank Se indlæg
        Jeg har fortrudt mit så meget, så det nærmest gør ondt, meget ondt.
        Jeg havde troet, at når en Filippiner kommer her fra det fattige liv i hjemmelandet, og gifter sig med en trofast familiemand her i Danmark, så vil hun lyse op og blomstre. Det viser sig at være en illusion. Jeg har også mødt mange af min kones filippinske veninder, der er gift med danske mænd. De er alle sammen ulykkelig, især manden. Der er generelt meget mere skænderi, med en filippinsk kvinde, oftest om meget småting. Jeg havde slet ikke oplevet det her med mine tidligere danske kærester, i hvert fald ikke i den grad. Og jeg tror ikke, at det alene skylde kulturforskellen, men også, at filippinske kvinder er meget mere umodne og barnlige.
        personligt har jeg ikke de store problemer. Jeg fandt min kone, da hun var 17 og har fået rettet hende ind (altså lært hende hvad er væsentligt og hvad er ikke). vi har fundet en måde at leve lykkeligt på, og det var virkeligt ikke nemt, men det ville det nok heller ikke være med en ung dansk pige.

jeg vil sige, at halvdelen af de filippinsk/danske par vi kender har problemer. store problemer. mændende læsser tit deres frustationer af på mig. de er målløse over deres hustruers måder at være på, deres umodenhed, deres alt for store loyalitet til deres familie mv. det handler i bund og grund om at manden har troet kærligheden klarer alt og konen, at mandens penge klarer alt :-)

det er begge parters skyld. tit kender de jo ikke hinanden før de gifter sig. deres syn forskellige syn på børneopdragelse, små/store problemer, penge, etc.etc. hvis man virkelig skal være lykkelig med en pinay, skal man lære at slappe af og ikke være alt for alvorlig. lad hende dog være barnlig, sende lidt penge til familien, men vær stadig en mand. sæt dig i respekt. det forventer de. de gider sgu da ikke ha' en dansk vatpik, men en mand med holdninger. lad hende bestemme de førnævnte småting, men streg de store linier op. hvis du ikke kan det, skal du ikke have en pinay. også kommer der self. dem, som siger ar man ikke kan generalisere om et helt folk, jo det kan man godt.
        Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jyden Se indlæg
          personligt har jeg ikke de store problemer. Jeg fandt min kone, da hun var 17 og har fået rettet hende ind (altså lært hende hvad er væsentligt og hvad er ikke). vi har fundet en måde at leve lykkeligt på, og det var virkeligt ikke nemt, men det ville det nok heller ikke være med en ung dansk pige.

jeg vil sige, at halvdelen af de filippinsk/danske par vi kender har problemer. store problemer. mændende læsser tit deres frustationer af på mig. de er målløse over deres hustruers måder at være på, deres umodenhed, deres alt for store loyalitet til deres familie mv. det handler i bund og grund om at manden har troet kærligheden klarer alt og konen, at mandens penge klarer alt :-)

det er begge parters skyld. tit kender de jo ikke hinanden før de gifter sig. deres syn forskellige syn på børneopdragelse, små/store problemer, penge, etc.etc. hvis man virkelig skal være lykkelig med en pinay, skal man lære at slappe af og ikke være alt for alvorlig. lad hende dog være barnlig, sende lidt penge til familien, men vær stadig en mand. sæt dig i respekt. det forventer de. de gider sgu da ikke ha' en dansk vatpik, men en mand med holdninger. lad hende bestemme de førnævnte småting, men streg de store linier op. hvis du ikke kan det, skal du ikke have en pinay. også kommer der self. dem, som siger ar man ikke kan generalisere om et helt folk, jo det kan man godt.
          Gifter man sig fattigt så har du 110% ret i alt hvad du skriver :-)

Comment

har fortrudt mit ægteskab med min filippiske kone og har søgt separation

Jeg genkender al det David Frank skriver. Jeg blev gift sidste år med en filippiner, har brugt over 100000 DKK på brylluppet, rejsen, forsørge konen mens hun ventede, hendes rejse til Danmark osv…Har brugt oceaner af tid på at forberede brylluppet, får hendes pas og andre papir på filippinerne og får visum og får hende til Danmark og får opholdstilladelse osv….Nu blot efter 10 måneders ægteskab har jeg søgt separation, da hun gjorde mit liv til et helvede. Jeg har mange erfaringer med kvinder, men aldrig nogle sinde har jeg skændtes så meget med en kvinde. Aldrig nogle sinde har en kvinde drevet mig så meget til vanvid. Det var som om hun ikke kunne leve uden at lave problemer og drama og Min familie har også været vidner til hendes barnlige, dumme og utilregnelige opførsel. Nu skal jeg igen bruge penge og tid på at blive skilt. Jeg ville ønske, at jeg aldrig havde taget til Filippinerne. jeg ved ikke om thai pigerne er anderledes, men min advarsel til alle danske mænd derude, er: Tænk dig godt om før du gifter dig med en pinoy. I det mindste lav en ægtepagt (som jeg gjorde) inden du gifter dig. Lad være med at tænke med din .... Lad være med at tro på, når hun siger "I love you" efter blot en dag. Lad være med at falde for hendes charme. Det ændrer sig meget hurtigt først når hun er blevet gift... Tænk dig godt om...

Comment

Naivt. :-(

Comment

DBA hvor fandt ud hende henne?

Nu er jeg jo nysgerrig, hvordan du dette pragt eksemplar af en kvinde?

Comment

Ja, desværre kommer sådan et tilfælde ikke som den store overraskelse.
                  Jeg har før udtalt, at jeg nok er kynisk (ja, det er jeg jo), men jeg har fået det til at virke ved igennem længere tid at vise min frues familie at der ikke lander penge på bordet bare fordi de har fået en Joe i familien.
                  Der skal ydes noget og min tolerance er ret lille. Vi har den fordel, at min frue er den ældste med en forskel på 11 år ned til den næste og så to år imellem de næste 4.
                  Det betyder, at de alle var børn da jeg mødte deres søster.
                  Alle knægtene ville selvfølgelig være det samme som mig og det tog mig et år at overbevise dem om, at de ikke skulle jage det med mindre de havde evnerne.
                  Jeg har været heldig, da min hustru er meget praktisk anlagt. Hun sætter selv begrænsninger på hendes familie som er hårdere end selv dem jeg først foreslog.
                  Hun har f.eks fuldstændig slået hånden af hendes fars familie, da det troede jeg var en omvandrende ATM maskine.
                  I dag er vores prioritet (styret af fruen):
                  Vores børn.
                  Os to.
                  Hendes brødre, søstre og mor.
                  Vores arbejdere og deres børn.

Det meste vedrørende vores arbejdere, deres børn samt min frues familie hviler lidt i sig selv, da langt de fleste af pengene til den del kommer fra vores kokosnødder.

Børnene af vores arbejdere tager vi os af (uddannelse) da de ellers kunne risikere at ende som børnearbejdere, og det er netop et krav fra mig, at det ihvertfald ikke er tilladt.

Jeg har igennem årene set snesevise af udlændinge der er endt med håret i gyngen som i det beskrevede tilfælde, og jeg er helt på det rene med, at jeg vil se mange flere.
                  Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Hej allesammen.

Det var mig der stillede spørgsmålet for næste 5 år. Jeg lod mig ikke skræmme så idag er jeg gift med en filippinsk kvinde, og har været det næste i 2,5 år. Vi har et meget lykkelig ægteskab. Jeg har ikke stødt på alle de problemer med at hun skulle være barnlig og umoden eller jeg konstant skændes med hende. Vi er begge enig at livet er forkort til skænderier. Vi løser vores problemerne på en stille måde. Jeg har valgt ikke at bringe hende med til DK og hun ønsker det hellere ikke, kun at tage på ferie i DK. Selv ønsker jeg også at bo på Filippinerne.
                    Min kone og hendes familie er fornuftigt uddannet og måske derfor har de aldrig bedt mig om penge, næsten tværtimod.
                    Jeg fandt min kone på en dating side. Før hende havde jeg skrevet med andre, men hver gang følte jeg at der var noget mærkelig ved det, men da jeg begyndte at skrive sammen med min kone, så følte det rigtig og en uge efter mødte jeg hende, da jeg allerede havde bestilt en rejse til Filippinerne.

Nogle ting har jeg lært så som, man skal ikke tage sit danske egoisme med sig til Filippinerne for så bliver man hurtig uvenner med de lokale og man skal have meget tålmodighed når man venter et sted eller på et eller andet, for tingene går langsommere end i DK.
                    Jeg savner ikke DK og danskerne. Jeg er glad for at bor på Filippinerne.

Comment

Stort tillykke med det. Hvordan får du så det økonomiske til at hænge sammen???

Comment

Hej chr1978

Jeg kan give dig ret i det meste af det du skriver, Min kone og jeg har et lykkeligt ægteskab uden skænderi og vi har nu været gift i 6 år og boet på Filippinerne i 6 år. Jeg mødte min kone i DK face to face så jeg vidste lidt mere om hvad jeg gik ind til. Min kone gjorde mig fra starten opmærksom på at hun ville tilbage til Filippinerne når hendes kontrakt udløb, for som hun sagde jeg elsker mit land på godt og ondt, men på Fillippinerne kan jeg finde et arbejde så jeg kan tjene penge. Efter 6 mdr. havde hun startet sit eget firma med en lille indtægt som efterhånden voksede så vi har ikke problemer med penge.
                        Min kones forældre og øvrige familie troede fejlagtigt at hun havde giftet sig med en ATM, hvilket bevirkede at vi afviste familien og ikke ønskede dem i vores hus, efter næsten 3 år havde de fundet ud af ikke at spørge om penge og min kone har derfor accepteret sine forældre kontakter hende, hvis de ikke spørger om penge, de har jo klaret sig uden os tidligere og sådan skal det være.

Jeg har selvfølgelig også set mange uheldige udlændinge som giftede sig med eller var kæreste med en golddigger, men igen brug forstanden og hjertet

Jeg savner heller ikke DK og danskerne, dog er der enkelte danske jeg har kontakt med her og nogle fra DK, men det er kun positive mennesker, de negative har ikke min interesse.
                        Jeg er også glad for at bo på Filippinerne, og jeg bor i den by alle advarede mig om, nemlig General Santos på øen Mindanao, uha uha det var jo med livet som indsats.
                        Disse advarsler kom fra folk som aldrig havde været her, så heldigvis jeg ikke lyttede.

Nu kommer alle de sure opstød nok, men det er ok, for jeg/vi har et godt liv og det er det vigtigste.
                        Hilsen
                        Mogens
                        ------------------
                        Gift med Filippiner, bor i General Santos

Comment

Hej allesammen.

Claus_per jeg sejler som styrmand og det gør det meget lettere for mig at bo på Filippinerne, men selvfølgelig er jeg ikke hjemme ialt 6 måneder om året. Derudover har min kone et rigtig godt job og tjener godt.

Mogens min kone kommer nede fra øen Mindanao 2 timer kørsel fra General Santos. Jeg har besøgt hendes familie 3 gange nu og vi blev gift i General Santos og jeg har hellere ikke oplevet noget dårlig dernede. Til daglig bor mig og min kone i Manila.
                          De få penge eller ting min kone sender hjem til familien, tjener hun selv til, men hun spørg mig om det er i orden at hun gør det, men vi modtager også penge eller ting fra hendes familien, så det går begge veje.

Comment

ja klart har jeg fortrudt det.......at jeg ikke fandt hende før .....at være gift med en filippinsk kvinde ...er en stor mundfuld...man kan være uheldig at møde en golddigger.....og man kan som jeg være heldig at møde den bedste kvinde i sit liv.....ja de passer på en og de gør alt for en ....selv stryger tøjet ...som jeg ikke kan li da jeg altid går i shorts og tshirts ...men for dem er det vigtigt at manden ser velplejet ud...men de er der for en ..... men de kan delme osse være stædige...men igen man har valgt det og ja jeg elsker min kone og hun acceptere at jeg kan li en øl i ny og næ ....fordi hun ved at jeg altid vil være der for hende og jeg ved det omvendt .....nok en grund til jeg solgte alt i dk og flyttede herned til Davao ....men pas på ...har de først luret at du har penge ...så skal hele familien nok være der.....men igen jeg har været heldig....hun ved jeg ikke gider at arbejde mere....så hun arbejder ...og jeg støtter hende ...og det er der faktisk mange der er overrasket over at hun har været så heldig at finde en udlænding med den holdning ...jeg har set mange udlændinge hernede ikke for at nævne nogen ...men australier, amerikaner, norske , osv sov ..behandle deres kæreste/kone som om de er bare en tjener for en og gør dit og dat....den slags mennesker bryder jeg mig ikke om...desvære er der for mange af dem hernede ...respektere de filippinske kvinder og de vil gøre alt for dig

Comment

Oprindeligt indsendt af Hansidrengen Se indlæg
                              ja klart har jeg fortrudt det.......at jeg ikke fandt hende før .....at være gift med en filippinsk kvinde ...er en stor mundfuld...man kan være uheldig at møde en golddigger.....og man kan som jeg være heldig at møde den bedste kvinde i sit liv.....ja de passer på en og de gør alt for en ....selv stryger tøjet ...som jeg ikke kan li da jeg altid går i shorts og tshirts ...men for dem er det vigtigt at manden ser velplejet ud...men de er der for en ..... men de kan delme osse være stædige...men igen man har valgt det og ja jeg elsker min kone og hun acceptere at jeg kan li en øl i ny og næ ....fordi hun ved at jeg altid vil være der for hende og jeg ved det omvendt .....nok en grund til jeg solgte alt i dk og flyttede herned til Davao ....men pas på ...har de først luret at du har penge ...så skal hele familien nok være der.....men igen jeg har været heldig....hun ved jeg ikke gider at arbejde mere....så hun arbejder ...og jeg støtter hende ...og det er der faktisk mange der er overrasket over at hun har været så heldig at finde en udlænding med den holdning ...jeg har set mange udlændinge hernede ikke for at nævne nogen ...men australier, amerikaner, norske , osv sov ..behandle deres kæreste/kone som om de er bare en tjener for en og gør dit og dat....den slags mennesker bryder jeg mig ikke om...desvære er der for mange af dem hernede ...respektere de filippinske kvinder og de vil gøre alt for dig
                              Hvordan fandt du hende??

Comment

Working...
                              X