Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Travel insurence (rejse helbreds forsikring)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Travel insurence (rejse helbreds forsikring)

Hej med jer, fedt at der findes et forum der kan hjælpe nogle som os der har været så heldige at finde en filippinsk kæreste
    og på forhånd tak for jeres hjælp..

Min historie kort:
    Mit firma har udliciteret en del af virksomheden og i den forbindelse skulle jeg ned og lære de kære filippiner op i vores processer. der var bare en der var ekstra kær og vi er faldet for hinanden.

Vi har nu kendt hinanden i 6 måneder og vi er enige i at vi er nød til at finde ud af om dette er kærlighed der holder i længden også her i det kolde nord...

vi har boet sammen på hotel i første omgang i 2 måneder 2 gange i 14 dage og jeg skal derned igen feb/marts i 14 dag eller en måned alt efter om det er egen betaling eller firmaet har brug for mig dernede igen.

Nårrr.... til mit spørgsmål

jeg har læst at hun skal have travel insurence der dækker hele perioden på 90 dage, men jeg kan ikke rigtig finde nogen steder hvor hun kan købe det??

er der en af jer der ved noget om det, -hvor kan man købe sådan en forsikring og er der nogen fald grupper jeg skal være opmærksom på? og hvad er prisen typisk?

Rigtig godt nytår til dig og den du har kær.

RobDj

konen har før brugt denne og den var fin og blandt de billigste. ellers tjek ambasadens hjemeside for listen over godkendte "shengen travel insurrance"

http://www.axa-schengen.com/

Comment

og det er selvfølgelig kun nødvendigt at hun er forsikret i den faktiske periode hun opholder sig i shengen, ankomst og afrejsedato inkluderet

Comment

Tak for hjælpen Peter.

Har i været ude for at i skulle benytte jer af forsikringen?/læge hjælp i DK?

hvis ja, hvordan? hos egen læge, på hospitalet? skulle i selv ligge ud og fik det derefter dækket?
        og hvordan var sags behandlingen?

kan se at http://www.manila-embassy.com/
        Reklamere for www.worldnomads.com de er noget dyere men har også en højre dækning

Oprindeligt indsendt af Peter_cph Se indlæg
        konen har før brugt denne og den var fin og blandt de billigste. ellers tjek ambasadens hjemeside for listen over godkendte "shengen travel insurrance"

http://www.axa-schengen.com/

Comment

hej

Jeg bruger Malayan Insurance.. It is located in Cubao Quezon City.

5700peso for 105 dage.

Comment

vi har aldrig haft brug for at benytte forsikringen til lægebesøg eller lign. så det ved jeg ikke hvordan fungerer.

Comment

Tak Maria! Ja den var billig.

Tak for hjælpen også til dig Peter

Oprindeligt indsendt af MARIA2010 Se indlæg
              Jeg bruger Malayan Insurance.. It is located in Cubao Quezon City.

5700peso for 105 dage.

Comment

Man skal altid følge dette gode råd. En forsikring skal gælde fra man forlader sin hoveddør indtil man træder ind ad samme hoveddør igen.
                Medbring alle forsikringspapirer og vær sikker på, at i ved hvordan i har det internationale kontaktnummer på jer, så et hospital etc. kan kontakte forsikringsselskabet for at få bekræftet, at i rent faktisk er forsikret.
                Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Sørg for at en kopi af alle dokumenter ligger hos et familiemedlem eller en god bekendt.

Det er tidligere sket at en dansker er kommet alvorlig tilskade i udlandet med en rejseforsikring, men ingen kunne finde hans papirer. Forsikringselskabet melder sig ikke frivilligt.

Hilsen

PNO

Comment

bankboks

Hvis man rejser væk i længere tid af gangen, kunne en bankboks vel være en ide.

Comment

Hvad skal en bankboks hjælpe hvis du ligger i koma på et hospital 7 tidszoner fra DK, og ingen ved at du er forsikret? Din familie kan officielt først åbne denne bankboks når du er erklæret død, og skifteretten har givet sin tilladelse.
                      Når jeg rejste sammen med min gode ven Niels, havde vi altid sammen med billetterne et stykke papir, hvor på vi havde makkerens forsikringsoplysninger samt telefonnummer til familien. Samtidig havde jeg lagt de samme oplysninger hos min egen familie. På den måde er der altid minimum en person der kan aktivere forsikringen, hvis det skulle blive nødvendig.

Hilsen

PNO

Comment

Working...
                      X