Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kæreste til Danmark og giftes

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kæreste til Danmark og giftes

Hej
    Kan man få kæresten til Danmark og så gifte sig med hendes her i Danmark?
    Hvis ja, hvordan gør man og hvad skal vi bruge af papirer?
    Hvis alt går godt, hvor længe tager det så, at få familiesammenføring, efter hun er taget tilbage til Filippinerne?

Har i mødt hinanden? Omkring giftemål osv vil jeg foreslå et kig på denne hjemmeside: http://www.aegteskabudengraenser.dk/hvem-er-vi

Comment

I skal have mødt hinanden og dokumentere det osv. ift. at få visum.

Hvis I skal giftes i Danmark skal I, udover turistvisum, bruge et LEGALISERET CENOMAR.

CENOMAR er en civilstandsattest som kan fås på det lokale kommunekontor i Filippinerne (tager en uges tid).

Men det er vigtigt at det LEGALISERES. Dvs. at du skal have CENOMAR sendt til det filippinske udenrigsministerium, som så foretager en vurdering, om personen som har udstedt CENOMAR, har lov til at gøre det.

Derefter skal CENOMAR sendes til den danske ambassade i Manila eller Cebu (køres via VFS), som så skal erklære, at det filippinske udenrigsministerium har gjort det rigtigt (!). Derpå får hun CENOMAR tilbage med "Red Ribbon" (et fysisk rødt bånd som er påsat CENOMAR).

Dette medbringer hun så til Danmark, og I henvender jer på kommunekontoret medbringende pas, visum, og CENOMAR. Den danske kommune kan være længe om at give jer prøvelse (jeg kan se, at Roskilde kommune har en sagsbehandlingstid på 6 uger).

Og så er det vigtigt, at dokumenterne IKKE ER ÆLDRE END 4 MÅNEDER!

For mit eget vedkommende er jeg endnu ikke blevet gift med min kæreste, fordi jeg ikke var klar over, at CENOMAR skulle være legaliseret. Det fremgik ingen steder i ansøgningsmaterialet, og da vi så gik på rådhuset, kunne vi gå slukøret tilbage og begynde forfra. Nu bliver det formentlig januar i stedet.

Hvis der er andre, som ved "forhindringer" må I gerne skrive det her

Comment

Hej
        nu er vi så blevet gift ude på Filippinerne
        Nu mit næste spørgsmål
        Hvordan får jeg min kone til Danmark
        Er det virkeligt rigtigt, at hun skal være der ude i op til 10 mdr. imens sagen kører eller kan hun være her sammen med mig imens vi venter??
        Det er rigtigt, vi har ikke kendt hinanden mere end 5 måneder, men dette er ikke et proforma ægteskab, vi ville hellere bo ude på Filippinerne, men siden jeg har et barn i Danmark på 8 år sammen med min tidligere kone, så vil vi gerne være her indtil hun kan klare sig selv
        Mvh
        Raggi

Comment

Jeg ville søge et visum til dk først og så efterfølgene søge familiesammenføring . Hvis det kan lade sig gøre.
          Hvis du ikke bestiger bjerget får du aldrig den gode udsigt !

Comment

Enig med Kenneth. Få hende herop på turistvisum og så søg familiesammenføring derefter.
            Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt I kan få turistvisum, når I er gift. Det fremgår formentlig indirekte af ansøgningsskemaet.

Hvis det lykkes at få hende hertil, skulle I ved ansøgning gerne opnå processuelt ophold. Det er dét, jeg satser på. (fingers crossed).

Comment

Hej Kenneth og tusind tak for svar

mener du det VISUM som gælder i 3 mdr.?
              Vil vi da ikke bryde, VISUM reglerne...?
              Hvis vi gør det, så må hun vel søge nede fra Filippinerne??
              Jeg skal der ned igen i Januar, så kunne jeg søge sammen med hende derfor, eller hvordan gør man??
              Mvh
              Raggi

Comment

Jeg har læst, at man skal have kendt hinanden i 1,5 - 2 år, før de kan godkende det, er det rigtigt?

Comment

Mit råd: Ansøg om visa til din kone, fordelen er at hun kan se Danmark og opleve en fælles dagligdag, beslutter i så at i vil blive i dk, ansøger i om familiesammenføring. Fordelen er at hun så må blive i dk indtil sagen er behandlet. Og har du børn fra tidligere ægteskab behøver hun ikke en danskprøve. Som jeg læser det. Men gå ind på hjemmesiden som en anden har foreslået eller læs om kravene på ny i Danmark., Nej selvfølgelig er det ikke ulovligt at få sin kone op på visa og efterfølgene søge om fs hvis hun kan lide livet i dk. Et godt råd,,man skriver selvfølgelig ikke at i vil ansøge om fs, og det syntes jeg selv vil være mærkeligt såfremt hun ikke lige har set dk. .. husk at forberede hendes evt. Ansøgning alle offentlige papirer skal være verificeret,og et andet godt råf er at huske at gemme billeder fra dine besøg evt udskrift at korrespondance. For at underbygge jeres kærlighed sammen.
                  Last edited by kenneth; 29-11-18, 08:25.

Comment

Tak Kenneth
                    altså verificeret; her mener du vel kun med ægteskab certifikatet, der skulle ikke være flere papirer nu vel?
                    Der står ellers i informationerne vedr VISUM at misbruger man det til at opnå et længerevarende ophold så kan man risikere at få karantæne på op til 3-5 år??

Comment

Ja misbrug et et proforma ægteskab, du invitere en udlænding til dk, gifter dig for at hun/ han kan arbejde på en massageklinik. Det er selvfølgelig ikke misbrug at en kone besøger dk, for at se om , den danske kultur er noget for hende. Og at man så evt.beslutter sig for en familie sammenføring senere . I har begge en interesse i at hun kommer op først, og omvendt er det jo heller ikke iorden at du beslutter at i skal ansøge om fs i dk, inden hun har set dk,hvad nu hvis hun ikke trives så er jeres 10 månedersansøgning spildt.

Med hensyn til papirer er det certificeret cenomar, birthcertifikate,contract of marriage. Er ikke inde i de nye regler om man herhjemme forlanger red Ribbon. Men ring evt det filippinske konsulat i Herlev, og spørg om de ved om udlændinge service forlanger det ved fs. Husk når i søger skal de have oplysninger om hele hendes familie , så bed hende om at samle oplysninger med adresser.

Husk at evt.at hun ansøger om internationalt kørekort, så kan hun også køre bil i dk, de første 3 måneder
                      Last edited by kenneth; 30-11-18, 10:21.

Comment

Ok, nu forstår jeg hvad du mener med

vi har planer om, at hun kommer til DK for at om hun kunne trives i marts eller der omkring, og hvis hun gør, så vil vi have næste danske besøg lige før kommende sommer, hvor vi vil søge om familiesammenføring, (lyder det som en dårlig idé?)
                        Og indtil da, vil jeg rejser ud til hende

Men vedrørende misbruger, så mener myndighedern at hvis man prøver at få et længerevarende ophold så som familiesammenføring, imens hun er i Danmark, så er det misbrug og ikke som du mener

Comment

Det er klart at hvis en person planlægger at blive gift for at få ophold i EU, ja så er det ulovligt ifølge lovgivningen , en del golddiggers og dragonladyes er ude på det, det er også det samme med aupair piger der planlægger et sådan ophold...men er det kærlighed er det noget andet ....god vind

Last edited by kenneth; 30-11-18, 14:40.

Comment

selt om det er kærlighed, så vil det jo være at misbruge VISUM reglerne hvis man bruger disse til at søge om ophold i Danmark når man er kommet til Danmark og ikke gå gør det nede fra Filippinerne.... sådan læser jeg det, men det kan jo være at jeg læser det fejl, og det ville jo være godt.......:, i love måde god vind...

Comment

Ja du har delvis ret , hvis du har til hensigt at din kone 100% skal familiesammenføres, så kan man muligvis blive afvist for et visa, men som jeg skriver, vælger de fleste nok at hun lige skal se dk først, jeg vil tro at hun muligvis også er i farezonen for afslag på fs, hvis hun ikke har set dk. .. men afgørelsen er selvfølgelig jeres , og det er ikke altid nemt desværre ..

Comment

Working...
                              X