Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kæreste til Danmark og giftes

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har snakket med min kone
    hun oplyser mig om, at vi skal lave en fly reservation via. Ambesaden i Manila og ikke købe en billet før end visumet er godkendt
    Jeg får dette ikke at hænge sammen, hvorfor skal jeg det igennem en dansk ambassade?

Comment

Oprindeligt indsendt af Raggi Se indlæg
      Jeg har snakket med min kone
      hun oplyser mig om, at vi skal lave en fly reservation via. Ambesaden i Manila og ikke købe en billet før end visumet er godkendt
      Jeg får dette ikke at hænge sammen, hvorfor skal jeg det igennem en dansk ambassade?
      Det skal du heller ikke.
      Hvis hun først har fået visum, kan hun købe en flybillet og Schengen rejseforsikring og så kan hun komme. Når først hun har visum, er ambassaden ligeglade med resten.
      Har hun fået visum?1

Comment

Tak for svar
        nej vi søger når hun har fået ændret efternavnet i hendes pas, vi vil søge om et multi entré VISUM og så tænkte jeg at vi ville rejse skiftevis hver anden gang jeg er i land fra skibet (hver anden måned) mig til Filippinerne og hun til Danmark, og efter at have kendt hende i måske 1 år, søge om ophold i Danmark, siden jeg har en datter på 8 år med min ex i DK, så må vi bo her i landet, i hvertfald indtil hun kan klare sig selv og være ok med det... Eller hvad synes i ??

Comment

Kan man ligge cover letter, lønsedler osv. Op i den online invention?

Comment

Oprindeligt indsendt af Raggi Se indlæg
            Tak for svar
            nej vi søger når hun har fået ændret efternavnet i hendes pas, vi vil søge om et multi entré VISUM og så tænkte jeg at vi ville rejse skiftevis hver anden gang jeg er i land fra skibet (hver anden måned) mig til Filippinerne og hun til Danmark, og efter at have kendt hende i måske 1 år, søge om ophold i Danmark, siden jeg har en datter på 8 år med min ex i DK, så må vi bo her i landet, i hvertfald indtil hun kan klare sig selv og være ok med det... Eller hvad synes i ??
            Det kan være en lang proces med at hun får ændret sit efternavn i passet.

Hun sakl til en samtale på et kontor i Manila/Cebu det tager nogle timer, derefter får hun et dokument som så skal gives til paskontoret sammen med vielsesattest og evt. andre papirer, så det er ikke bare at gå til paskontoret for at ændre efternavn, men lad hende prøve, måske det lykkedes.
            Hilsen
            Mogens
            ------------------
            Gift med Filippiner, bor i General Santos

Comment

Førhen 2008 skulle man på et lille kursus , husker at det tog noget tid og derefter fik hun et lille stempel i passet hvor hendes nye efternavn stod i. Da vi rejste ind i EU via Amsterdam spurgte pas betjenten hvad det var for noget , han rystede på hovedet og vi fik passet igen
              Hvis du ikke bestiger bjerget får du aldrig den gode udsigt !

Comment

Hun har lige været på kursus i Manila hos CFO og fået et certifikat som hun skal bruge hvergang hun forlader Filippinerne, når hun har fået ændret navnet i passet, tager 10 dage, så skal hun på ambassaden i Manila for at få VISA, når hun har fået VISA skal hun forbi CFO for at få en anmærkning på VISAen i passet, som bevis sammen med certifikatet hun allerede har fået. Så ved er ikke helt kommet igennem møllen endnu

Comment

Vi fik også lavet et kørekort , men da i udleveringen så hendes nye efternavn , kosrtede det pludselig 5000,- pesos ekstra , eller ville det tage mindst en månede ,at få udleveret. Vi betalte og Wupti, så kom kortet op , på disken med det samme.
                  Hvis du ikke bestiger bjerget får du aldrig den gode udsigt !

Comment

Ok, hvad så, kan hun bruge det og køre bil her i daDanma?
                    hvis ja, hvad er der for et kørekort hun har fået??

Comment

Working...
                    X