Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ophold i DK

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ophold i DK

Hej Alle

Jeg har en kæreste fra Filippinerne, som jeg har besøgt nogle gange, nu vil vi gerne videre, og hun vil til DK og være sammen med mig.

Vi har kendt hinanden siden juli 2018, og reelt været kærester siden januar 2019.
    Jeg har besøgt hende i juli 2018 (2 uger, vi var ikke kærester på det tidspunkt) og februar 2019 (3 uger), samt marts 2019 (1 måned) og har masser af Facebookopslag og et hav af billeder osv.

Vores tanke er at jeg besøger hende igen til juni i 6 uger, og igen til oktober i en 1-1,5 måned igen.
    I oktober var vores tanke så at blive gift i Filippinerne, hun skulle så tage med mig hjem til DK, først på et turistvisum, hvis alt så stadig er godt, ville vi så blive gift på Rådhuset herhjemme og søge om permanent ophold.

Hun har 3 børn, som skal blive i Filippinerne hos familien.
    Hun er nyuddannet sygeplejerske, men har kun arbejdet ganske kort.
    Hun har været Amerikansk gift, men skilsmissen med ham skulle være i orden.
    Hun har en søster der bor i Sverige.

Hvordan griber jeg det bedst an?
    Er det en god plan?
    Er der en bedre måde at gøre det på?
    Er det svært at få turistvisa, og hvordan?
    Jeg synes at have læst at man ikke kan søge turistvisa, hvis man er gift, er det rigtigt?
    Er det "smartere" at søge permanent ophold med det samme?
    Hun har Amerikansk pas, og har boet 6 måneder i Californien, er det en fordel?

Spørg endelig om mere.

På forhånd tak.

"Hun har Amerikansk pas, og har boet 6 måneder i Californien, er det en fordel?"

Det betyder alt, og gør det langt lettere. Så er hun amerikansk statsborger, og behøver IKKE turistvisa til Schengen/Danmark. Hun kan rejse lige ind.

Hilsen
    PNO

Comment

Oprindeligt indsendt af PNO Se indlæg
      "Hun har Amerikansk pas, og har boet 6 måneder i Californien, er det en fordel?"

Det betyder alt, og gør det langt lettere. Så er hun amerikansk statsborger, og behøver IKKE turistvisa til Schengen/Danmark. Hun kan rejse lige ind.

Hilsen
      PNO
      Hej PNO

1000 tak for svar.

Virkelig, kan det være så nemt? Ville en Amerikaner ikke skulle søge?
      Er hun pr. automatik at betragte som Amerikansk statsborger, fordi hun har et Amerikansk pas?
      Hun rejser jo ikke ud fra USA, men fra Filippinerne, det er mindst 4 år siden hun har været i USA.
      Børnene har også Amerikansk pas, jeg ved ikke om det gør nogen forskel?
      Hvad med det permanente ophold, det skal der stadig søges om?

Hilsen
      Venlig Katok

Comment

Du må ikke gifte dig på fillipinerne, så er det ikke muligt at blive skilt. Hvis i vil gifte jer, så gift jer i Danmark. Og ja, man får jo kun amerikansk pas, hvis man er amerikansk statsborger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Claus_per Se indlæg
          Du må ikke gifte dig på fillipinerne, så er det ikke muligt at blive skilt. Hvis i vil gifte jer, så gift jer i Danmark. Og ja, man får jo kun amerikansk pas, hvis man er amerikansk statsborger.
          Tak for svar. :-)

Comment

Working...
          X