Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Turistvisum - separeret

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Turistvisum - separeret

Hej Alle

Jeg vil gerne søge turistvisum til min kæreste fra Filippinerne.
    Min største udfordring lige nu er at hun reelt er gift stadig, hun er gift med en Amerikaner både i USA og i Filippinerne.
    Hun har ikke set sin "mand" i mere end 4 år, og han har ikke været i Filippinerne i mere end 4 år.
    Han vil ikke underskrive noget eller acceptere at blive skilt, det besværliggør skilsmissen noget.

Jeg kan jo ikke skrive i ansøgningen at hun er gift og samtidig at hun er min kæreste.
    Jeg hører flere steder at det er "ufarligt" at skrive separeret i ansøgningen, og der aldrig vil være nogen der tjekker det.
    Men samtidig hører jeg også at det er dumt at lyve, hvilket jeg helst heller ikke vil.

Omvendt tænker jeg at mine chancer for at få ja, vil være størst ved at skrive separeret.

Er der nogen der har erfaring på dette punkt, eller på anden måde har input?

På invitationen står der et "Alien no. or Alien-ID if applicable", jeg går ud fra at det skal stå blankt, eller?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Tak på forhånd for hjælp

Jeg ved ikke, om sådan noget bliver checket - men jeg kan ikke erindre, at vi til turistvisum blev bedt om at dokumentere civilstand. Det kom først ifbm. familiesammenføringen.

I så fald kan du jo bare "spille dum" og skrive "ugift", men der står muligvis noget andet i hendes pas?

Jeg ved godt, at det jeg skriver nu, er et "hul i osten" ift. kærligheden med din fillipinske kæreste, men hvis hun er gift i forvejen, og du mener noget seriøst med hende, skal du indstille dig på et længere tovtrækkeri med de filippinske myndigheder ift. en skilsmisse. Jeg kan ikke forestille mig, at de danske myndigheder vil acceptere et ægteskab med en allerede gift kvinde, og skilsmisser i Filippinerne er en "pain-in-the-ass", som de siger i Frankrig.

Hvis jeres forhold IKKE skal bygges på en familiesammenføring til Danmark (altså hvor hun i stedet rejser frem og tilbage hver 3. måned, og/eller hvor I vælger at leve "på polsk" i Filippinerne), er det ikke utænkeligt, at de danske myndigheder vil acceptere et turistvisum til en separeret kvinde. Men det må nok komme an på en prøve.

Comment

Oprindeligt indsendt af nwinther Se indlæg
      Jeg ved ikke, om sådan noget bliver checket - men jeg kan ikke erindre, at vi til turistvisum blev bedt om at dokumentere civilstand. Det kom først ifbm. familiesammenføringen.

I så fald kan du jo bare "spille dum" og skrive "ugift", men der står muligvis noget andet i hendes pas?

Jeg ved godt, at det jeg skriver nu, er et "hul i osten" ift. kærligheden med din fillipinske kæreste, men hvis hun er gift i forvejen, og du mener noget seriøst med hende, skal du indstille dig på et længere tovtrækkeri med de filippinske myndigheder ift. en skilsmisse. Jeg kan ikke forestille mig, at de danske myndigheder vil acceptere et ægteskab med en allerede gift kvinde, og skilsmisser i Filippinerne er en "pain-in-the-ass", som de siger i Frankrig.

Hvis jeres forhold IKKE skal bygges på en familiesammenføring til Danmark (altså hvor hun i stedet rejser frem og tilbage hver 3. måned, og/eller hvor I vælger at leve "på polsk" i Filippinerne), er det ikke utænkeligt, at de danske myndigheder vil acceptere et turistvisum til en separeret kvinde. Men det må nok komme an på en prøve.

Hej nwinther

Tak for dit svar.

Jeg er med på at det kan blive noget tovtrækkeri, men hvad pokker kan man gøre, nu er det jo hende jeg er faldet over? :-)
      Min tanke var egentlig at prøve med turistvisum, rejse frem og tilbage, og så tage det derfra, og arbejde på en skilsmisse.

Jeg tror jeg prøver at sende ansøgningen af sted, skriver separeret, og ser hvad der sker. :-)

Tak igen.

Comment

Hej igen

Nu er jeg i første omgang i gang med "invitationen"

2 punkter er jeg lidt i tvivl om.

1. punkt: "Alien no. or Alien-ID if applicable" - jeg går ud fra at det bare skal være blankt?

2. punkt: "Additional comments or information concerning the invitation or the visit" - er det smart at skrive noget her, og hvad?

Comment

Husk at det er ulovligt at være “sammen” med en gift kvinde på Filippinerne

k.o.m.

Comment

Oprindeligt indsendt af whorist#1 Se indlæg
            Husk at det er ulovligt at være “sammen” med en gift kvinde på Filippinerne

k.o.m.
            Ja, ved det. Tak.

Comment

Working...
            X