Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kæreste til Danmark

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kæreste til Danmark

Hejsa

Kan godt se der er lignende emner, men vil nu lige hører lidt nærmere for at være helt sikker

Jeg har mødt en sød pige fra filipinerne, hvor vi nu har talt en del sammen. Planen er at jeg tager ned til hende et par uger i begyndelsen af 2020. Hvis alt så går som vi håber på, så vil jeg efterfølgende gerne have hende herop på kæreste visum, og på sigt få hende til Danmark på permanent sigt.
    I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med

VU form visum:
    Punkt 3 angående kæreste/forlovet. Her skal jeg gerne vedlægge dokumentation for dette. Vil det være tilstrækkeligt bare med flybillet til filipinerne samt eventuelt et par billeder? Eller bør andet være vedlagt?

Ansøgning om ophold i Danmark.
    Planen er at få hende herop i 3 måneder, så hun kan se om hun kan lide Danmark, herefter tager hun så tilbage til Filipinerne.
    Er vi stadig glade for hinanden, så vil jeg gerne have hende til Danmark og gifte os for så at søge familiesammenføring. Det er så her mine næste spørgsmål kommer:
    Vil det være ok at gifte sig og søge om familiesammenføring, allerede på hendes andet visum ophold i Danmark?
    Derudover er der aldersforskellen, hun vil være 24 og jeg vil være 39 år. Ingen af os har været gift før, så det vil være første gang. Jeg kan se de vil kigge på aldersforskel, og spørgsmålet er om dette kan være en hindring?
    Ud over dette så opfylder vi egentligt alle andre krav.

Håber på jeres hjælp, og tager gerne imod andre råd også

Hej Krang.

Vedr. pkt. 3, så kan et par kvitteringer fra hotelophold mv. også være gavnligt. Behold i det mindste kvitteringer, såfremt ambassaden/Udlændingestyrelsen spørger efter dem. Det kan i princippet også være betalte hotelophold, hvor du har kvitteringsmail (så er der datostempel osv. på).

Vedr. giftemål: Det burde ikke være et problem at gifte jer, på 2. visumophold.
    Jeg er i februar 2019 blevet gift med en 23½-årig filippiner. Jeg var også 39. Jeg har ikke oplevet problemer i den forbindelse. Det KAN være, at det betyder noget, hvis I "strammer den" på andre parametre (som jeg ikke lige ved, hvad skulle være - men man hører så meget. Du skriver at I opfylder de øvrige krav, så jeg kan ikke se, at det er et problem).

Ift. giftemål skal I huske at hun skal medbringe "Autentificeret", legaliseret CENOMAR (civilstandsattest) og denne skal være "frisk", dvs. ikke halve år gammel.

Du er muligvis klar over det, men Cenomar får (køber) hun på det lokale kommunekontor i Filippinerne. Derpå skal dokumentet sendes til det Filippinske udenrigsministerium (DFA) for at blive legaliseret (det betyder, at udenrigsministeriet godkender, at personen fra kommunen har ret til at underskrive CENOMAR). Det skal muligvis forbi en notar først.
    Derpå skal dokumentet forbi den danske ambassade (Manila eller Cebu) for at blive "authenticated" - dvs. at den danske ambassade verificerer, at det Filippinske UM har gjort deres arbejde rigtigt.

Alle disse trin koster et eller andet.

Det er vigtigt at i "timer" dette rigtigt, fordi CENOMAR ikke må være mere end X måneder gammel, når den indsendes til statsforvaltningen, som afgør (prøver) jeres ægteskabsansøgning.

Jeg kan i det hele taget ikke understrege nok, hvor vigtigt det er, at I er korrekte og rettidige i jeres ansøgninger/papirer. Den mindste uoverensstemmelse, og der bliver bøvl.

Derfor skal I også sørge for, at 2. gang hun kommer, og I søger ægteskab og senere familiesammenføring, at hun medbringer ALLE sine papirer - helst i original. Dvs. skolepapirer, eksamensbeviser (af alle slags), fødselsattest osv. I skal bruge en del af det til visumansøgningen, og I skal bruge endnu mere til familiesammenføringen.

Et tip: Lav et dokument, hvor du anfører, hvornår du har været i Filippinerne og tilsvarende for din kæreste (fra den dato til den dato og igen fra den dato til den dato). I vil blive bedt om at skrive det i ansøgningen til familiesammenføring. Jeg mødte min kone, da hun var 19 og hun rejste frem og tilbage til Danmark 6 gange, inden vi blev gift. Det var noget af et puslespil at finde ud af, hvornår hun havde været i Danmark og ikke i Danmark, 4 år senere.

Comment

Hej Nwinter

Mange tak for uddybbende svar, lyder godt det ikke skulle være helt umuligt.
      Angående CENOMAR og ægteskabsansøgning, hvordan er rækkefølgen her, skal vi giftes først og så indsender vi det hele til prøvning, eller skal det prøves først og herefter kan man gifte sig?

På nuværende tidspunkt taler vi meget godt sammen, og jeg håber det fortsætter efter besøg dernede samt her i Danmark. Hvis du vil ud med dette, og jeg ved det afhænger meget af personen, men hvordan har du haft det med aldersforskellen på de 15år?

Comment

CENOMAR og legalisering mv. heraf skal foregå FØR I indgår ægteskab. Det er en forudsætning for, at statsforvaltningen overhovedet vil prøve jeres ægteskabsansøgning, at der foreligger en ret frisk, legaliseret, authentificeret CENOMAR. Så det skal du have på plads inden du inviterer hende til DK for 2. gang.
        Du kan også gifte dig i Filippinerne, men papirarbejdet dér er endnu mere omfangsrigt.

Ift. aldersforskellen går det meget godt. Men det er klart, at min kone befandt - og til delt befinder - sig på et mere ungdommeligt niveau, ift. f.eks. natklubbesøg og fester mv. Her har jeg måttet skuffe hende, fordi jeg ikke orker den slags længere. Jeg har tilbudt hende, at hun kan gå i byen selv med nogle veninder, men hun har til gode at besøge et dansk diskotek.

Comment

Lazada Online sælger nu CENÒMAR legalisering... Ægteskabs licenser etc...

Comment

Hej Krang
            Som det før er blevet tydeliggjort er det 120% vigtigt at i har check på dokumenterne allerede ved visa ansøgning. Vi søgte turistvisa og havde faktisk en checkliste at gå efter. Hvis du er interesseret og jeg kan finde den igen, vil jeg gerne sende den til dig.
            Med hensyn til aldersforskel - er det vist meget individuelt om det får betydning eller ej. Vi har 34 års forskel, og det betyder absolut ikke noget for os.
            Fester - ja, jeg tager med en gang imellem. Men accepterer til fulde at min kone synes det er vigtigt at feste med vennerne af og til.
            Held og lykke med det hele, jeg ønsker jer begge alt det bedste.

Comment

Hej Niels og Jessica
              Tak for svaret, er netop kommet hjem efter en skøn tid, og vi havde det godt sammen. Vi vil netop forsøge at få hende herop på visa, så hun kan se Danmark. I må meget gerne sende mig en kopi af den liste?
              På forhånd tak

Comment

Oprindeligt indsendt af Niels og Jessica Se indlæg
                Hej Krang
                Som det før er blevet tydeliggjort er det 120% vigtigt at i har check på dokumenterne allerede ved visa ansøgning. Vi søgte turistvisa og havde faktisk en checkliste at gå efter. Hvis du er interesseret og jeg kan finde den igen, vil jeg gerne sende den til dig.
                Med hensyn til aldersforskel - er det vist meget individuelt om det får betydning eller ej. Vi har 34 års forskel, og det betyder absolut ikke noget for os.
                Fester - ja, jeg tager med en gang imellem. Men accepterer til fulde at min kone synes det er vigtigt at feste med vennerne af og til.
                Hej.jeg vil lige høre dig,om du måske er så flink at sende den checkliste til mig?

Comment

Hejsa nu har hun været på ambassaden i dag og ansøgt om VISA herop til, så nu krydser vi fingre for at det går igennem
                  En lille ting som måske har ændret sig nu, så selvom det kun er på kæreste/forlovede visa, så skulle hun stadig aflevere CENOMAR. Det er nok til ambassaden at det bare er hvad hun kan få på det lokale kommune kontor, tænker det kunne være rart for andre også at vide

Comment

Hej krang, gik visummet igennem?

Comment

Hej Ravedome

Udover Cenomar så fik vi at vide hun også skulle kunne fremvise at have 350dkk/pr dag hun skulle være i DK, dette selvom jeg stod inde for hende, efter vi fik det overført til hendes konto, og hun fik lavet en kontoudskrift, så vi fik vi Visa et par dage efter
                      Desværre nåede hun aldrig at komme afsted eftersom Covid-19 lukkede alt ned, så nu må vi se hvordan det forholder sig når det hele åbner op igen. Af hvad jeg kan se så skal vi igennem Visa processen igen, imens jeg dog har forstået at andre lande automatisk vil forny Visa.
                      Lad mig vide hvis du har nogen sprøgsmål

Comment

Oprindeligt indsendt af Niels og Jessica Se indlæg
                        Hej Krang
                        Hvor gammel er du og hende så?

Comment

15års forskel, jeg er 38 og hun er 23år. Skal ærligt tilstå jeg var lidt bekymret for aldersforskellen i starten, men både da vi indledningsvis snakkede sammen, og da vi så senere mødtes da virker hun meget moden.

Comment

Oprindeligt indsendt af krang Se indlæg
                            15års forskel, jeg er 38 og hun er 23år. Skal ærligt tilstå jeg var lidt bekymret for aldersforskellen i starten, men både da vi indledningsvis snakkede sammen, og da vi så senere mødtes da virker hun meget moden.
                            Ja man kan ikke sammenligne en dansk sen teenager pige, med en voksen kvinde fra Fillipinerne. De filipinske kvinder har fået en hel anden opdragelse. Hvor familien kommer først og så en bagefter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Claus_per Se indlæg

Ja man kan ikke sammenligne en dansk sen teenager pige, med en voksen kvinde fra Fillipinerne. De filipinske kvinder har fået en hel anden opdragelse. Hvor familien kommer først og så en bagefter.
                              Det er rigtigt, syntes hun har en god blanding af humor og meget let tilgang til tingene, men samtidigt også er meget ansvarlig og moden når tingene gælder, så det passer mig meget godt. Nu håber jeg bare på at hun snart må rejse ud af Philippinerne, men det ser desværre ud til at gå noget tid endnu.

Comment

Working...
                              X