Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Her skal man IKKE bo i Manila

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Her skal man IKKE bo i Manila

Hermed et indlæg om, hvor man IKKE skal bo i Manila, med mindre man har nogle helt særlige behov og ønsker :-)

På vej "hjem" fra Dumaguete til København skulle jeg tilbringe 14 timer i Manila fra kl. 10.00 til 24.00, et tidsrum der ikke rigtig kunne kortes af uden at løbe en alvorlig risiko for at miste min internationale flybillet, hvis Cebu Pacific af en eller anden grund blev nødt til at aflyse mit indenrigsfly.

Da 14 timer er meget lang tid at rende rundt i en storby med alt sin bagage, og da det efter min opfattelse ikke er særlig optimalt at starte en 19 timer lang flyrejse uden at have været i bad og skiftet tøj, valgte jeg at give mig den "luksus" at booke et hotel, så jeg havde et sted at anbringe min bagage, tage et bad, skifte tøj og slappe lidt af inden rejsen.

Da værelset kun skulle bruges til det, valgte jeg selvfølgelig et billigt et. Og da jeg jo skulle videre med fly, var det selvfølgelig oplagt at vælge et, der lå tæt på lufthavnen. Søgning blev foretaget via Hotels.com, og valgte faldt på "Isabella Garden and Suites" i Paranaque kun cirka 1½ km fra lufthavnen til 1350 peso for en "nat".

Tilsyneladende et perfekt valg set i forhold til mine behov. Og det startede da også meget godt. Den gule lufthavnstaxi kørte mig derud, og det viste sig, at hotellet ligger SYD for lufthavnen. Faktisk kører man et langt stykke langs hegnet omkring landingsbanerne for at komme derud. Det er så ikke lige et rigmandskvarter, tværtimod kommer man gennem et ret stort squatters area langs lufthavnen, men ok hotellet ligger inde i en gård med vagt, så whatever. Værelset var også ok til formålet, så så langt så godt.

Nu var det bare sådan, at selvom jeg skulle bruge værelset til at hvile mig, så gad jeg ikke sidde der hele dagen, og jeg havde også et praktisk ærinde inde i byen. Så efter et hurtigt bad tog jeg en taxi ind til Manila Bay, hvorfor jeg transportmæssigt set lige så godt kunne have valgt et hotel i centrum.

Værre blev det, da jeg efter frokost ville tilbage til hotellet igen for at hvile mig. For her viste det sig, at stort set ingen taxichauffører i Manila kender hverken hotellet eller området. Hverken hotellets eller vejens navn fik klokkerne til at ringe hos nogen af dem, og først da jeg kapitulerede og købte et vejkort på en tankstation og selv fandt stedet på kortet, så jeg kunne pege på kortet og sige "kør mig her hen", lykkedes det for en taxichauffør at få mig frem til hotellet efter at have stoppet 3 gange undervejs for at spørge om vej.

På det tidspunkt havde jeg kørt med 5 forskellige taxaer, hvoraf de 3 blev betalt, 1 nægtede at slå taxameteret til, hvilket selvfølgelig førte til, at jeg bad ham stoppe og sætte mig af, og en var så komplet lost, selvom han fik oplyst adressen, at jeg med det samme bad ham stoppe og sætte mig af. Samlet set tog forløbet over 2 timer.

Moralen er denne: Med mindre man har en særlig grund til andet, skal man i Manila vælge et hotel, der ligger i et af de "sædvanlige" kvarterer i centrum dvs. Ermita, Malate, Makati mm, alene af den grund, at det ellers er stort set umuligt at finde en taxi til at køre en "hjem". Og vil man absolut have et hotel tæt på lufthavnen, så skal det være NORD for lufthavnen dvs. i retning mod centrum og ikke omme bag ved landingsbanerne i Paranaque.

Så lærte jeg det, og erfaringen er hermed givet videre, så andre ikke behøver gøre den også :-)
    Filippinsk gift. Er kommet i landet siden 2004 med base i Dumaguete.

Mangler der ikke lige noget?
    Filipinsk ægtefælle siden 1993

Comment

ville være sjovt at vide hvad han mener med sit indlæg, som jo er en kopi af begyndelsen på et andet!
      Hilsen
      Mogens
      ------------------
      Gift med Filippiner, bor i General Santos

Comment

Working...
      X