Annoncering

Collapse
No announcement yet.

From hell to heaven

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

JA, hele den misaere med de 62k er jo meget sjov, for de skal egentligt daekke eventuelle udgifter til dagpenge, etc., som din kone maatte faa udbetalt.
    MEN, ifoelge dansk lovgivning har du pligt til at forsoerge din aegtefaelle, uanset dennes statsborgerskab, hvorfor man ikke KAN faa bevilget kontanthjaelp til sin kone med mindre BEGGE er arbejdsloese...
    Saa jeg maa indroemme, at jeg aldrig har kunnet se pointen med den garanti - udover at straffe folk endnu mere for at formaste sig til at forelske sig i en udlaending *gys* :-(

Comment

Thailand vs Fillipinerne

[QUOTE=cax;15768]Rimini:

Jeg skal lige sige jeg kender ikke særlig meget til Filippinerne eller deres befolkning, jeg kender kun nogle få som er sammen/gift med en filippiner. Men hvad jeg kender til er Thailand og deres golddiggers. I og med at jeg igennem nu 10 år har været gift med en thai. Det skal lige siges inden jeg går igang, at jeg holder utroligt meget af Thailand og deres befolkning, dog har jeg det lidt svært ved den "alternative" form for måde de skaffer deres penge på. Men den er åbenbart ikke meget forskelligt fra måden på Fillippinerne :-)
      Men hvad jeg kan læse ud fra de forskellige indlæg, så er der næsten ingen forskel. Det som vores ven her har været udsat for kunne sagtens være foregået ude i Thailand UDEN PROBLEMER... Hvis der er noget Thai elsker er det penge og penge til "family"...
      Der er golddigers alle steder... I Thailand er det meget normalt at golddigerne spiller på "flere heste", så de får det som de gerne vil have. Om det så er på den ene måde eller den anden er ligegyldigt, bare de får det de går efter. Jeg kunne komme på jeg ved ikke hvor mange forskellige eksempler på hvordan de skaffer penge til sig selv eller deres familly. Men den mest kendte er at pigen har en bankbog i Thailand og siger hun sender penge hjem til family, så hun ikke skal betale så meget til husholdningen, og det der så sker er hun giver et lille beløb til family, og resten bliver på hendes bankbog.. Det er en meget normalt golddiger form. Ellers os skal manden lige sende penge hjem fordi en i family er blevet syg og skal på hopitalet, og når man så næste gang man kommer derud spørger ind til hvordan det gik og de er blevet rask så øøøøh hvad for noget, den har jeg set før :-)
      De mangler altid penge til noget derude, og hvis du som farang (udlænding) ikke hjælper så skal pigerne nok skaffe pengene på en anden måde ved enten at låne, spille chair (en spil hvor deres lånes penge fra en pulje, og der efter betales tilbage med renter), pengene skal nok komme...Der er os Sin Sod (med gift metoden), pigen bliver munkegift med en farang, der bliver betalt med gift til pigens forældre, og bagefter smutter pigen og finderen en ny mand og seancen starter forfra... som jeg ser det er der ikke den store forskel fra Thailand til Fillippinerne, som de siger i Thailand Same Same, but different ;-)

Comment

Henrik - helt enig, der er en taber og det er den dumme udlændinge.
        Personligt har jeg ikke ondt af "den hvide mand". Jeg skammer mig nærmere over hvor dum man har lov at være!

Comment

Marven99, du har fuldstændig ret :-) Det har aldrig været forbudt at bruge sin sunde fornuft og eller den indvendige side af hovedet :-) Som jeg har sagt til min kone masser af gange, fordi jeg er gift med en Thai behøves jeg ikke at give afkald på mit danske, og alt skal ikke kun være "Thai style"... Jeg ved ikke hvordan det er med fillippinerne, men med thaierne går det med penge som reelt kun EN vej og det er til dem og sjælden tilbage til farangen (udlændingen)... Og nej jeg har heller ikke ondt af Den Hvide Mand som kvajer sig, man ligger som man har redt, hvis man ikke kan tænke :-)

Comment

Hvis den "hvide mand" syntes det er fint at betale for kærligheden er det jo godt.

Men gudskelov er det ikke alle Thai'er og Filippinerne som snyder. Og gudskelov for det.

Comment

Jeg maa sige det var noget af en historie, Jeg har boet paa Filipinerne i 6 Aar, er gift og har en soed datter jeg fandt den rette efter 3 piger, dog var der kun en af pigerne der misbrugte mig og mine penge , jeg er glad og lykkelig i dag for mit valg og bestemt intet jeg ville goere om her...

Comment

Working...
              X