Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Manila airport en rodebutik

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Manila airport en rodebutik

Hej
    Sidst jeg var på Fils er ca 4 år siden - da skulle man betale nogel usd. trro jeg det var ? for at kome ind smat udfylde en formular - skal man stadig det ?
    plus at vi udfyldte en formular iflyet..
    derudover så skulle vi udfylde ne før vi forlod landet- det fik vi intet at vide om -først da vi stod i paskontrollen og en arrrige betejnt afviste os. vi måtte ikke gå ud igen . så hvordan fik vi fat iden formular ? en venlig ansat hentede den til os
    Det virker til at være en hæslig rode butik..
    vil bare vide hvad proceduren er nu ? den samme ? noget nyt ?
    Har været i England, Irland,Thailand,Filippinerne,Vietnam,Polen,Tyskland,Norge.Letland,Litauen.

Eller også er du bare et rodehoved! ;-)

1. du udfylder en formular i flyet (som man gør når man rejser til mange andre lande også)

2. når du ankommer tager paskontrollen og tolden det de skal bruge af formularen resten gemmer du i passet til udrejse.

3. Du betaler 750pesos i lufthavnafgift inden udrejse,hvis din kæreste rejser med ud skal hun yderligere betale 1620pesos i travel tax

4. der skal ikke betales noget for at komme ind i landet

k.o.m.

Comment

Tak for det

Hej
      Tak for det
      er det stadig Clark airport ?
      Hvem er det bedst at rejse med derud ?
      Tager man Philippine airlies fra Bangkok vil de have over 28.000 BAHT ! til Gensantos . WOW !
      Jeg købte engang en billig billet med mytravel fra cph til manila. det var thai
      men siden de er blevet forbrødret med Spies - er der ikken ogen fly dertil med dem længere - ikke engang til bangkok kun phuket og de er blevet noget dyrere..
      hvem tager man så med ?
      er det bedst at booke herfra DK ?
      Der er ikke mange der flyver til Phils længere - og det ser ikke ud til at være så ligetil..
      ret kompliceret og dyrt..
      Har været i England, Irland,Thailand,Filippinerne,Vietnam,Polen,Tyskland,Norge.Letland,Litauen.

Comment

jeg har svaret på dit andet indlæg, men søg Cph. - Manila på momondo .com så kommer alle tilbudene
        Hilsen
        Mogens
        ------------------
        Gift med Filippiner, bor i General Santos

Comment

Ja eller søg på Google og skriv "billige flybilletter" så kan du bruge et par timer på at finde nogle der, der er masser af muligheder at vælge imellem.
          Clark airport !!! så er det ikke Manila du har været i den hedder Ninoy Aquino international airport også forkortet til " NAIA "
          Undskyld men det virker som om du har været ret forvirret sidst du har været der :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af Gringo Se indlæg
            Hej
            Sidst jeg var på Fils er ca 4 år siden - da skulle man betale nogel usd. trro jeg det var ? for at kome ind smat udfylde en formular - skal man stadig det ?
            plus at vi udfyldte en formular iflyet..
            derudover så skulle vi udfylde ne før vi forlod landet- det fik vi intet at vide om -først da vi stod i paskontrollen og en arrrige betejnt afviste os. vi måtte ikke gå ud igen . så hvordan fik vi fat iden formular ? en venlig ansat hentede den til os
            Det virker til at være en hæslig rode butik..
            vil bare vide hvad proceduren er nu ? den samme ? noget nyt ?
            Gringo,
            Reglerne har ikke ændret sig i meget lang tid. Når man rejser ind til Filippinerne, uanset hvilket lufthavn man indrejser til, skal man udfylde et indrejse og told kort. Indrejse kortet er til immigration som bliver beholdt, når du får dit stempel i dit pas i Immigration, og told kortet skal vises, når du går igennem Customs. Derefter bliver told kortet afleveret, når du forlader ankomst hallen.
            Man skal ikke betale noget for at rejse ind i Filippinerne.
            Når man rejser ud, skal man udfylde et udrejsekort, som man kan samle op ved indtjekningen, der skal afleveres til Immigration på vej ud. Udover dette, skal man betale en terminal afgift, der i Manila er på 750 Peso (NAIA).
            Hvis en Filippiner rejser ud, skal der betales en rejseskat på 1620 Peso plus terminal afgiften.
            Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Gringo Se indlæg
              Hej
              Tak for det
              er det stadig Clark airport ?
              Hvem er det bedst at rejse med derud ?
              Tager man Philippine airlies fra Bangkok vil de have over 28.000 BAHT ! til Gensantos . WOW !
              Jeg købte engang en billig billet med mytravel fra cph til manila. det var thai
              men siden de er blevet forbrødret med Spies - er der ikken ogen fly dertil med dem længere - ikke engang til bangkok kun phuket og de er blevet noget dyrere..
              hvem tager man så med ?
              er det bedst at booke herfra DK ?
              Der er ikke mange der flyver til Phils længere - og det ser ikke ud til at være så ligetil..
              ret kompliceret og dyrt..
              Hvis du rejser fra Danmark er Qatar Airways en ok løsning for det meste, hvis du skal til Manila (NAIA). Skal du til Clark, kan du enten rejse via Bangkok og tage Cebu Pacific derfra eller via Singapore og tage Tiger Airways eller Cebu Pacific derfra.

Comment

Hej
                Jeg husker ike navnet på den lufthavn jeg var i Manila kun atr den var gammel og at alt virkede forvirrende og rodet - inge hjælp at hente nognet stder et kuturchok når man er vant til Bangkok - eller alt muligt andet-
                Jeg har søgt på Monondo men det var hæsligt dyrt - og søger man CPH Manila er det sævrt at fidnen oget der hænger sammen hvis man skal videre Cebu air er de biligste men det forgår om natten . tak spids det er ikke mig.
                måske bedre at tage en overnatning i Bangkok.Så viedere næste dag- intet er nemt til eller i Filippinerne - sørgeligt at der ingen udvikiling er

Comment

De 1.620 peso kan man spare, hvis man køber et certifikat der dokumenterer, at man ikke skal betale skatten (det er jo Phils, hehe) og iøvrigt opfylder kravene. Sidst vi var i Clark havde jeg nær fortrudt, at vi brugte en halv dag på at få dette certifikat. Det skal ikke ære for nemt. Måske betaler folk bare gebyret, hvem ved. Jeg overvejer da det denne gang.

Kravet er bl.a. at man har som filippinsk statsborger har været væk i minimum 1 år (BB).
                  Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jyden Se indlæg
                    De 1.620 peso kan man spare, hvis man køber et certifikat der dokumenterer, at man ikke skal betale skatten (det er jo Phils, hehe) og iøvrigt opfylder kravene. Sidst vi var i Clark havde jeg nær fortrudt, at vi brugte en halv dag på at få dette certifikat. Det skal ikke ære for nemt. Måske betaler folk bare gebyret, hvem ved. Jeg overvejer da det denne gang.

Kravet er bl.a. at man har som filippinsk statsborger har været væk i minimum 1 år (BB).
                    Interessant,hvorhenne køber man sådan et certifikat?? jeg mener også der var en herinde der skrev at når man udfyldte den lap papir i flyet samt inden udrejse så skriver man ved feltet
                    occupation(job) at man er unemployed = ingen penge til at betale skat med (travelTAX)

k.o.m.

Comment

ja, interessant hvis det er muligt. I Clark skal man på ca. en times tur rundt i Jeepney i Special Economic Zone. Det er flot, så helt spildt er tiden ikke. Staff er venlige og hurtige.

Så måske brugte vi ikke en halv dag, det føltes måske sådan, idet vi ikke vidste hvad og hvor vi skulle.

Iøvrigt fortrudte jeg, at vi viste min søns filippinske pas sidste gang. Så skulle der jo også laves certifikat til ham. Vi har ikke vist det denne gang, kun det danske pas. Der er ingen fordele ved at have et filippinske pas til ham. Vi brugte en hel dag i KBH. Men så har han det kan man sige, hvis nogensidne han skulle få brug for det.

Iøvrigt skal jeg ha fundet ud af, hvor man gør det i Cebu. Hvis der er nogen, der ved det må de gerne gi' en melding. Nogen steder er det i lufthavnen. Hernede kan man spørge 10 mennesker og få 10 forskellige svar.
                      Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Comment

Clark ?

Hej
                        Jeg skrev i et andet indlæg at jeg for en 4 år siden var landet i Clark lufthavn - men så fik jeg at vide at det er Aquino . og havde jeg været i Clark lufthavn så var det ihvertfaldd ikke i Manila.
                        Undskyld - men jeg er bare totalt forvirret ?
                        Er clark lufthavn ikke i Manila ?
                        er der to lufthavne ?

Comment

clark

Clark er den gamle Amerikanske Clark Airbase, der ligger i Angels et par timers kørsel nord for Manila.
                          Filipinsk ægtefælle siden 1993

Comment

og nåe man snakker med folk der bor i angeles findes den skam stadig clark airbase

Comment

Alle kalder den tidligere Clark Airbase og nu lufthavn for Clark. Det rigtige navn for lufthavnen Diosdado Macapagal International Airport (DMIA) har aldrig rigtigt slået an.
                              Lufthavnen er opkaldt efter faderen til den tidligere Præsident Gloria Macapagal Arroyo.

Comment

Working...
                              X