Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Manila airport en rodebutik

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Gringo Se indlæg
    Hej
    Jeg skrev i et andet indlæg at jeg for en 4 år siden var landet i Clark lufthavn - men så fik jeg at vide at det er Aquino . og havde jeg været i Clark lufthavn så var det ihvertfaldd ikke i Manila.
    Undskyld - men jeg er bare totalt forvirret ?
    Er clark lufthavn ikke i Manila ?
    er der to lufthavne ?
    For at starte med det sidste først - JA det er to vidt forskellige lufthavne.
    Dernæst - du starter selv tråden med en overskrift der lyder " Manila airport en rodebutik " derefter begynder du at skrive om Clark og om hvordan der var der !!!
    Du forvirrer både dig selv og også os andre !!! for hvad mener du egentlig !!!

Comment

Nu er det jo som sådan ikke det tråden går på, og heller ikke specielt relevant for forfatteren!

Men det her med de 1620 Peso - for en Filippiner der forlader landet er enten ikke obligatorisk eller også er reglerne ændret, for min kæreste har aldrig betalt den!
      Hun har altid bare betalt 750 Peso.

Måske vi har været heldige - måske har vi rejst sammen hver gang og derfor ikke blevet opkrævet den, eller noget helt tredje!

Comment

Man kan faktisk blive fritaget fra at betale travel tax som Filippiner, hvis man er gift med en udlænding og har opholdstilladelse i et andet land.
        Før udrejse skal den Filippinske ægtefælle henvende sig hos det nærmeste kontor af Philippine Tourism Authority medbringende sit pas med det fremmede lands opholdstilladelse sticker samt sin flybillet og med vanlig Filippinsk omhu skal vedkommende betale 200 Peso, hvorefter en undtagelse af travel tax bliver udstedt.
        Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Ja, jeg har lige fundet ud af, at vi sandsynligvis skal ned til en park ved Pier 1 i Cebu, hvor nævnte tourist autoritet ligger. Det skal ikke være for nemt. Iøvrigt så jeg lige i TV Patrol, at fra 1. februar bliver terminalafgiften sænket fra 750 til 550 i NAIA. Et skridt på vejen.
          Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Comment

Travel tax for filippinere

Man behøver ikke rende så meget rundt. Filipinos kan betale både travel tax og travel tax exemption fee på 200 peso i lufthavnen. Men afsæt minimum 20 min til det.

Til Marven:
            Hvis din kæreste ikke har opholdstilladelse i et andet land eller har opholdt sig udenfor Phils i over et år, så betales filipinsk travel tax som regel ved købet af billetten. Men nok ikke ved online køb, i det tilfælde burde hun som alle andre blive afkrævet den i lufthavnen.
            Men hvem ved, måske kan man betale en 'bøde' på 750 peso til en driftig immigration officer i stedet. Men mon ikke du forveksler det med Airport Tax, som jo netop er 750 in Manila. (og 550 i Cebu).

Til SamarJan, dog i en anden tråd:
            'Den Filippinske befolkning har ikke meget at takke deres politikere for', siger du.
            Et gl dansk ordsprog siger: Et folk har de ledere de fortjener.
            De fortjener dog klart at have nogle bedre rollemodeller, men når man sælger sin stemme for 40 peso, så er man ikke uden skyld.

Comment

Til Kurt,
              Ja, et folk har de ledere de fortjener, ligesom i Danmark. I Filippinerne er problemet bare, at de fleste Filippinere ikke interesserer sig for politik, hvilket er meget typisk, når man ser hvordan total naive skuespillere kan blive valgt ind til kongres og senat. De fleste Filippinere er meget mere interesseret i skuespillere og modeller end i at få fundet de rigtige mennesker til deres kongres og senat.
              Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Oprindeligt indsendt af marven99 Se indlæg
                Nu er det jo som sådan ikke det tråden går på, og heller ikke specielt relevant for forfatteren!
                NÅ !!!
                I hans spørgsmål #3 skriver han følgende:
                " Hej
                Tak for det
                er det stadig Clark airport ? "

Men ligemeget med det, han har nok forstået at det er to forskellige lufthavne, så det gider jeg ikke bruge mere tid på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Samarjan Se indlæg
                  Til Kurt,
                  Ja, et folk har de ledere de fortjener, ligesom i Danmark. I Filippinerne er problemet bare, at de fleste Filippinere ikke interesserer sig for politik, hvilket er meget typisk, når man ser hvordan total naive skuespillere kan blive valgt ind til kongres og senat. De fleste Filippinere er meget mere interesseret i skuespillere og modeller end i at få fundet de rigtige mennesker til deres kongres og senat.
                  Hej
                  ja du har uden tvivl ret, det lyder næsten ligesom i Thailand..
                  Men jeg fornemmer dog en forskel i mentaliteten idet filippinere er intereserede i at vide noget om andre lande og er åbne overfor andre - det er thaierne absolut ikke. . de er kun interesserede i deres eget land - og dine penge..i helt ekstremt grad..
                  Har været i England, Irland,Thailand,Filippinerne,Vietnam,Polen,Tyskland,Norge.Letland,Litauen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Gringo Se indlæg
                    Hej
                    ja du har uden tvivl ret, det lyder næsten ligesom i Thailand..
                    Men jeg fornemmer dog en forskel i mentaliteten idet filippinere er intereserede i at vide noget om andre lande og er åbne overfor andre - det er thaierne absolut ikke. . de er kun interesserede i deres eget land - og dine penge..i helt ekstremt grad..
                    hehe .... filippinere er kun interesseret i andre lande p.g.a. deres penge - anden viden har ingen interesse. Til gengæld er de supergode til at indordne sig under andre landes kultur og regler.

Comment

Oprindeligt indsendt af whorist#1 Se indlæg
                      Eller også er du bare et rodehoved! ;-)

1. du udfylder en formular i flyet (som man gør når man rejser til mange andre lande også)

2. når du ankommer tager paskontrollen og tolden det de skal bruge af formularen resten gemmer du i passet til udrejse.

3. Du betaler 750pesos i lufthavnafgift inden udrejse,hvis din kæreste rejser med ud skal hun yderligere betale 1620pesos i travel tax

4. der skal ikke betales noget for at komme ind i landet

k.o.m.
                      Lufthavnsafgiften er blevet sat ned til 550peso i MIAA.. - Lyder utroligt, men det er sandt nok..

Comment

Working...
                      X