Annoncering

Collapse
No announcement yet.

ubehagelig oplevelse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ubehagelig oplevelse

Vil lige berette om en ubehagelig oplevelse jeg var ude for under vores sidste rejse til Filippinerne, hvor vi kom hjem fra d.28 juli efter 5 uger i varmen.
    De første 3 uger gik bare rigtig godt uden problemer, vi besøgte bla Cebu og Bohol og andre spændende steder på Filippinerne fik taget en masse gode billeder som desværre alle er væk idag, hvorfor kommer jeg til, og det er så den ubehagelige oplevelse.
    En morgen vågner konen ved 6 tiden og siger til mig, døren er åben og springer ud af sengen, ud på gangen og ser at døren ud mod en solterrasse vi har også er åben, endviderer står døren ind til vores pige som sover sammen med tjeneste pige også åben, hun kommer tilbage til soveværelset og vi konstaterer at spejlreflekskamera, ipad, vores mobiltelefoner, min pung er tømt for kontanter drejer sig om 40 k. , tjenestepigens mobil er stjålet og sølle 40 pesos hun havde i lommen er væk., min datters helt nye iphone havde de dog ikke fundet da den var til opladning på badeværelset, heldigt nok.
    Tyvene havde haft så god tid at de havde haft tid til at tage simkort ud af min kones mobil og smidt det ved siden af.
    Tyvene var kommet ind ved at kravle over muren vi har rundt om vores grund , derefter taget en stige og kravlet op på et sundeck vi har oppe i forbindelse med overetagen, åbnet en låst dør, derefter åbnet endnu en dør ind til vores soveværelse , og derefter samme vej ud igen.
    underetagen havde de slet ikke været nede i, selv om der både var computer, tv, gethoblaster og meget andet.da de åbenbart har vidst eller kunne hører alarmanlæget, da hele underetagen er alarmeret ( men det er overetagen også nu) vi havde altid forventet at de ville komme nede fra , derfor har vi altid en mand til at sove nedenunder med gevær.
    Kan bare ikke lade være med at tænke på at de har været i vores soveværelse mens vi sov, og ingen har observeret noget som helst, hvis de havde haft en kniv kunne de have skåren halsen over på os, uden vi havde opdaget det, ubehageligt at tænke på.
    Da politi kom spurgte jeg om hvordan er loven hvis der kommer nogen i mit hus om natten, og de svarede du kan roligt skyde dem , ingen har noget at gøre i dit hus om natten, loven er på din side. sagde også til politiet, det er lige meget at de stjæler vores ting, de kan erstattes, det er det at de har været i vores soveværelse mens vi sov og var ubeskyttet.
    Efter dette er sket har vi monteret ekstra springbolt på samtlige dører i bund og top, kæder på alle døre, og overvejer om det er nok, vil aldring komme ud for det igen.
    trods denne oplevelse er vi da klar igen til næste år, helt sikkert.
    Men det var min beretning er der nogen af i andre der har været ude for noget lignende ???

Ja, det er godt nok klamt når de kommer så tæt på. Håber i allesammen kommer godt videre. Selv ville jeg flytte :-) Ville ikke har nerver til at fortsætte med at bo sådan et sted. Virker jo næsten som om det må være nogen som kender jer.

Må man spørge hvad du laver til daglig hvis du har en vagt med et skarpladt våben i dit hus!! Virker meget voldsomt!

Comment

Dette er chancen man må tage når man bor i et 3. verdens land,hvis i var vågnet under indbruddet var det sidste i havde set nok været bladet på en kniv eller mundingen fra en pistol
      Helt sikkert et inside job,de har vidst lige præcis hvad de skulle gå efter og har udmærket vidst
      at der var en "vagt" i underetagen.Det er som regel vagten eller maiden som er dem som giver tippet til de kriminelle.Det er jo fristende for en maid der måske tjener 1500-3000 pesos om måneden at huset er fyldt med ipads/iphones mm og kontanter.
      Og husk så lige at det er forbudt for udlændinge at bære våben på Filippinerne og det hurtigt kan være dig der er den sigtede

k.o.m.

Comment

Til marven99, vi er kommet videre allesamme, men det vender alligevel tilbage ind i mellem, hvis og hvis, vi forsøger bare at sikre bedre så det aldrig sker igen.
        til whorist, der gør snak om at de sprøjter noget ind igennem windows airconen så man bare sover fra det hele , endviderer siges det at de bruger små drenge til det, og politiet fandt også små fodspor, så hvem ved.
        mht. våbentilladelsen er den købt i min kones navn som er dansk statsborger idag, er selv før selv blevet tilbudt våben legal i våben butik , men kender ikke deres regler.

Comment

Hej Boyes,

hvor bor du?

Comment

Også os

Jo Vi har også været udsat for indbrud, Dog ikke når vi har været i huset.
            Sikkert Fordi vi så har været mange i Huset og at jeg går tit sent i seng (2-3 om natten),
            Svigerfar stå så op 0330-0400 så på det tidspunkt er der næsten nogen vågne hele døgnet rundt. Der er næsten altid nogen hjemme og altid 4-5 hunde til at holde vagt. Det er dog ikke nogle specielt farlige hunde, men de kan alarmere.

Første forsøg blev afsløret før de var kommet over muren, da sviger mor+far vågnede, der blev så fjernet et skur som de mente de havde brugt til at komme over muren, og troede det var godt med det.

Det var det så ikke, for nogle uger siden, under et forfærdeligt regnvejr/storm prøvede de igen
            de havde ikke fået tændt alt lys og det sammen med uvejret gav dem mod på at prøve.
            Det lykkes dem at komme over muren og over til terrassen, uden at hundene eller mennesker hørte noget, formentlig er de kommet ind af et vindue.

Da Svigerfar stod op ca 0330 og gik rundt i huset kunne han se at nogle havde været der
            og rodet i skuffer osv. Mystisk nok var der ikke nogen spor (eller vådt på gulvet)
            Måske røverne havde været venlige og vasket deres fødder inden de gik på arbejde.

Deres udbytte blev dog begrænset, en ældre brugt laptop (få tusinde P) og et Ældre digital cam (under 1000 P).

Nu bliver der gjort mere ved sikring af Huset. Nato Pigtråd på toppen af muren hele vejen rundt. Projektører med Sensor. Samt Gitter på alle Vinduer.

Der kommer dog ingen bevæbnede vagter og vi har ej heller indkøbt nogle skydevåben
            (Bestefar skulle vist nok have en revolver fra Krigens tid, men om den virker hmmm dont know og tror heller ikke jeg vil prøve>)

P
            Gift med Filippinsk Kvinde, 2 Børn,5 gange på besøg i Filippinerne

Comment

til marven99, hvis du mener hvor i filippinerne vi bor, er det digos på mindanao

Comment

skal dog lige nævne at grunden til vi har indkøbt et våben , det var ønske fra den mand der passer vores hus , således at han kunne forsvare sig mod uindbudte gæster, endviderer har vi også købt en schæferhund til at beskytte ham.
                talte med en advokat dernede, som sagde til mig, det at du er udlænding, er i sig selv nok til at du er et target, de regner med at der er masser at stjæle hos jer.
                læste iøvrigt også i avisen at der var en anden dansker der var blevet slået ihjel under et indbrud andet sted på filippinerne mens vi var væk

Comment

det var ham her der ikke var så heldig
                  http://www.bt.dk/udland/dansker-draebt-i-filippinerne

Comment

Oprindeligt indsendt af boyes Se indlæg
                    det var ham her der ikke var så heldig
                    http://www.bt.dk/udland/dansker-draebt-i-filippinerne
                    Der ligger nu lidt mere bag lige med den fyr end hvad øjnene skuer.

Men selvfølgelig forekommer der mere ekstreme tilfælde.

Comment

Jeg forstår slet ikke hvordan man vil bo et sted, hvor man er så udsat at det er nødvendigt med vagt, pigtråd, advancerede alarm systemer etc.
                      Men det er nok bare mig :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af marven99 Se indlæg
                        Jeg forstår slet ikke hvordan man vil bo et sted, hvor man er så udsat at det er nødvendigt med vagt, pigtråd, advancerede alarm systemer etc.
                        Uden at generalisere så er det meste af Mindanao vel osse lidt mere "brutal" end resten af PH.
                        Til eksempel var der et umanerligt brutalt røveri af Robinson mall her i Cebu et lille år tilbage, og det var ikke udført af lokale cebuanos, men af folk nede fra Butuan området.
                        i'm not short tempered i just have a quick reaction to bullshit

Comment

super

hørt marven99

Comment

Danmark ?

Oprindeligt indsendt af marven99 Se indlæg
                            Sådan er det jo efterhånden også i Danmark :-)

men ja jeg ville da også have det mærkeligt hvis der skulle være bevæbnede vagter om natten, men derfor kan man jo godt sikre sig så godt man nu kan

Vores hus er en ret så stor og markant bygning, så det er klart at det vækker en vis interesse / misundelse

Jeg vil ikke have nogen problemer med at bo der, Det er/var helt sikkert et indbrud for lejligheden til at gøre det opstod. (ikke tændt lys,Storm / kraftigt regnvejr, næsten tomt hus, beboerne sover) = klar bane

P
                            Gift med Filippinsk Kvinde, 2 Børn,5 gange på besøg i Filippinerne

Comment

Det skulle vel heller ikke være nødvendig at sikre sig i hoved og røv, men når jeg som jeg har rejst i filippinerne gennem de sidste 25 år, så er det vel den måde det fungerer på.
                              hvis vi overnatter på hotel, har alle hoteller bevæbnet vagt
                              de fleste større butikker og banker har alle bevæbnet vagter
                              i private hjem er der næsten vindues grill på alle vinduer for at beskytte mod indbrud
                              de fleste pænere hjem har indhegnet deres grund med mur og hegn vel også på grund af sikkerhed
                              de fleste har hund, for at beskytte mod indbrud
                              jeg har også altid fået at vide når jeg er på filippinerne, du går ingen steder alene når det er mørkt, der skal altid nogen med, også på grund af sikkerhed
                              tror da nok at hvis vi havde et gammelt hus som ingen intereserede sig for, havde vi ikke behøvet gøre noget, men når vi har valgt at bygge nyt som vækker opsigt, ja så er det nødvendigt ellers er jeg sikker på at komme ned til et tomt hus næste gang

Comment

Working...
                              X