Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jul og nytår på Filippinerne

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jul og nytår på Filippinerne

Hej med jer.

Min kæreste og jeg (28 og 30 år) skal ud på en tre måneders rejse, hvor vi ender med at være halvanden måned på Filippinerne fra 15. december til 27. januar. Det er første gang vi skal besøge Filippinerne. Vi regner med at være en dag eller to i Manila, hvorefter vi tager nordpå og ser risterrasserne en lille uge. Midt i januar skal vi med Tao Philippines på en femdags bådtur fra Coron til El Nido.

Det vi rigtig godt kunne bruge jeres hjælp til, er forslag til et godt sted at holde jul og nytår (det behøver ikke at være det samme sted). Stedet må gerne opfylde følgende:
    - smuk strand
    - god dykning (vi har begge OW certifikat til 18m)
    - hyggelige omgivelser
    - god mad
    - mulighed for at fejre jul/nytår med andre
    - ikke for turistet (har på fornemmelsen at Boracay ikke er stedet)
    - helst ikke mere end 150-200 kr pr pers pr nat (det meste af perioden vil vi bo billigere, men når nu det er jul, kan man jo godt flotte sig lidt :-))

Vi har bl.a. kigget på Pandan Island Resort og Coco Beach. Kunne det være noget?

Vi glæder os til at læse jeres svar!

De beste julehilsner
    Katrine og Simon

jul + nytår

på Coco Beach vil i møde danskere og julen vil få et dansk strejf. Der er flere rigtig gode strande i området, men ikke på selve Coco Beach resort, dykningen i området, skulle efter sigende være rigtig god. ( dykker desværre ikke selv) værelser fra standard til suite.
    Book værelserne gennem CC Travel hjemmefra, det giver en prisfordel. Men gør det hurtigst muligt for at få plads.
    link: cctravel.dk
    Hold jer fra de større byer til nytår, det Filippinske fyrværkeri er livsfarligt og der er ekstremt meget af det i de større byer.
    Filipinsk ægtefælle siden 1993

Comment

Mulighederne er jo store med 7107 øer, så der kan komme mange gode forslag.

Mit forslag er at tage til Dauin på Negros Island ca. 15km syd for Dumaguete.
      Her ligger flere resorter i forskellige prisklasser.
      Jeg kan anbefale El Dorado Beach Resort. De opfylder stort set de ønsker I har. Dog kan man ikke fremvise den hvide sandstrand, da sandet er en del mørkere, men husk på øens navn

Der er er masser af dykkermuligheder og Apo Island lige i baghaven.

Vi holdt nytårsaften der 2008/09, og havde en dejlig aften med masser af god mad og drikke.

Med hensyn til værelsespriser, så betaler man pr. værelse og ikke pr. person.
      Jeg anbefaler at bestille med morgenmad. Buffen er slet ikke dårlig.

http://www.eldoradobeachresort.com.

Med venlig hilsen

PNO

Comment

Nytår er herligt. Jeg plejede at sprænge min nabo's blomsterbed i luften hvert år til hans kone store irritation. Han sprængte så mine bonsai træer til himmels nu og da. Alt sammen meget sjovt og ingen kom jo til skade ha-ha!
        Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

Pandan Island over jul er ikke noget - der er fuldt booket! ;-)
          Coco Beach over jul er ligeledes optaget så spar energien - Sory Harly :-)

Hvis jeres budget er 150 - 200 kr. Så kan i ikke kigge på turistområderne, fordi der vil det jeres budget ikke række. Vil i deltage i en decideret fejring af nytåret eler julen koster maden alene 150 kr. minimum.

Vil i ligeledes bookes alt lokalt så hav tålmodighed og hold jer i nogle områder med massere af turister hvor mulighederne for et sted at bo ligeledes er til at løse.

Min anbefaling er at i booker noget - måske igennem C&C som en anbefaler ellers også dirkete til et resort. (tænker også at i kan risikere alt er booket i banaue omkring jul)

God vind, og held og lykke med jeres tur. Det er stærkt at i har så lang tid, det bliver en kæmpe oplevelse for jer.

Comment

Tusind tak for jeres svar!

Vi har haft kontakt til Pandan Island, og der var ganske rigtigt fuldt booket over julen. Ærgerligt da det ellers ser rigtig godt ud. Det kan være vi tager derhen i starten af Januar i stedet.

Efter at have læst mere om Philippinerne, er vi blevet ret vilde meget området omkring Puerto Galera. Det virker som om, at der er en god blanding af lækre strande med god dykning og gode muligheder for at tage på nogle flotte vandreture. Vi har bl.a. kigget på Encenada Beach Resort, Blue Ribbon Diveresort og El Galleon. Er der nogen der har erfaringer med disse steder, eller måske kan anbefale nogle andre steder i Puerto Galera området? (Som kunne være ledige i julen :-))

Vi sætter stor pris på jeres hjælp!

Mvh Katrine og Simon

Comment

Hej Katrine og Simon

Hvis i vælger at tage til Sabang/Puerto Galara, vil jeg helt klart anbefale "Blue Ribbon Dive Resort"

Det er lækkert sted med direkte adgang til det åbne hav fra restauranten, og det ligger ikke for tæt på "The Red Distict" hver aften har stedet buffet og hver aften skifter temaet på maden..

Jeg har selv boet der 4 gange, og personalet er super venlig. Et par stykker kan oven i købet lidt dansk.. :-)

Kig evt. mere her :

http://blueribbondivers.com/

Comment

Working...
              X