Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Shopping mm

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Shopping mm

Hejsa
    Min familie og jeg har på een 3 ugers ferie til Filippinerne fra 11.12 til 3.1. Vi har 3 overnatningers i Manilla først på turen 2 overnatningers sidst på turen. Derudover skal vi bo i Puerto Galera hvor vi har lejet os ind i en villa igennem en dansk mand. Oprindeligt var det kun min mand og søn der skulle afsted da knægten fik rejsen og dykkercerfikat i konfirmationsgave tidligere på året. Så sker der det at sønnen og manden overrasker datteren og mig med at vi også skal med! De har vidst det siden marts at vi skulle med men vi har først det at vide i august. Vi ved at drengene skal dykke og at vi skal snorkel og svømme, og udover det står det blot på afslapningen og ferie. Men! Vi elsker at shoppe og går ikke af vejen for et godt tilbud, så derfor tænker vi at vi skal shoppe i Manila når nu vi er der. Vi har jo ikke så meget tid så vi skal være lidt målrettede. Jeg tænker på elektronik, særligt Apple gadget mm. Drengene er til kampsport og cykler og håber på at de kan finde noget i den retning. Pigerne er til tøj og sko. Jeg har nogenlunde styr på de store Mills og hvad de har men hvad hvis vi gerne på lokale markeder og lokale butikker? Har I da nogle gode ideer. I Manila skal vi bo på hotel Lotus Garden og jeg regner med at infrastrukturen er så god at vi enten kan tage en bus, metro eller taxa rundt?
    Vi har tidligere rejst i Thailand i et halvt år da ungerne var små, så vi er ikke helt uvante, men som sagt kender vi ikke Filippinerne og har (desværre) ikke så lang tid til at fordybe os.
    Andre gode ideer og forslag modtages gerne!

Venligst Heidi

Elektronik kan ikke betale sig at købe på Filippinerne,hvis i har et stopover i Hong-Kong eller Singapore er det langt mere at foretrække.
    Du skriver at du regner med at infrastrukturen er god,du har desværre regnet forkert.
    Metroen er ok men ikke særlig veludbygget,bus og jeepneys ville jeg undgå når det er første gang i er der,tag hellere taxa rundt det er billigt og der er køligt.
    lokale markeder kunne være Greenhills,quiapo eller måske divisoria.
    En god ide kunne være at blive fortrolig med en fra jeres resort/hotel som højst sandsynlig kender en fætter/kusine/onkel etc. som evt kunne guide jer rundt på de lokale markeder i Manila hvor der ikke kommer mange turister.
    Flash ikke iphones,smykker,kameraer mm da der findes utroligt dygtige tryllekunstnere i Manila specielt.

k.o.m.

Comment

Hej Heidi

Efter min mening, er det kun tøj, og måske sko, det kan betale sig at købe på Filippinerne. Sko kun måske, fordi det ofte er ringere kvalitet end hvad vi finder herhjemme.
      T-shirts kan til gengæld findes i god kvalitet til billige penge. Små størrelser jeans også

Cykler skal I nok ikke regne med, der cykles ikke på samme måde som herhjemme, og når der endelig gør, er det på billigt kina-bras.
      I øvrigt, finder I endelig en cykel, har I så tænkt på bagageafgiften når den evt. skal med hjem?

Elektronik skal I heller ikke regne med, modsat hvad man skulle tro, er kvalitetselektronik dyrere end herhjemme. (Kina-bras kan man selvfølgelig altid finde billigt.)
      Min teori er, at det skyldes at konkurrencen er så hård herhjemme, at priserne i virkeligheden er presset i bund. Mens på Filippinerne, er det kun "de rige" der har råd til at købe den slags, så derfor er markedet i virkeligheden mindre end her.

Kampsportsudstyr ved jeg ikke med, men et løst gæt er, at det heller ikke er meget billigere.

I det hele taget skal I ikke regne med "fund" i små lokale butikker.
      I skal tænke på, at den slags luksusvarer som I kigger efter, har den jævne filippiner ikke råd til, så de vil derfor typisk ikke findes i de små butikker.
      De rige ville aldrig handle dér, de handler kun i de største Malls, og det er derfor det eneste sted I finder udvalg der er værd at tale om.

Måske ville det være værd at bruge én af dagene i Manila til en tur nordpå i stedet for kun shopping. Der skulle være nogle attraktive områder deroppe, med risterrasser og andet.

Jeg håber I får en god tur. :-)

Venlig hilsen
      Henrik

Comment

Cykler, elektronik o.l. kan I købe billigere i Dk. Her er det med livet som indsats, hvis man er cyklene (eller gående), og strukturen er slet ikke sat op til sådan noget i forhold til Dk. Trafikken er hård og bilisterne fuldstændig blinde for alt andet end dem selv. Der stoppes ikke blot fordi man har manér og går over ved et fodgængerfelt.

Jeg ville nok ikke gå med forhåbninger om at kunne score noget billigt, for man får som regel hvad man betaler for. China-crap er billigt, og man kan selvfølgelig være rigtig heldig at finde noget der kan holde ugen ud, men så Er man også heldig. Og skal man til at købe originalt kan det normalt kun findes i de store malls, og er almindeligvis dyrere end i Dk.

Men dermed sagt, at det selvfølgelig er ganske hyggeligt og spændende, at tøffe rundt på et marked, og tjekke alle sagerne ud. Og der er masser af ting at kigge på (og her er det allerede jul, så masser af julelys og julemusik), og ikke mindst prøve diverse snacks, som sælges i vid omfang på markeder. Det meste bliver tilberedt "on the spot" så I behøver ikke være bange for om det er farligt, da det kommer lige fra grillen/gryden.

Det er også ualmindeligt nemt at spotte china-crap såsom sko, tøj o.l. da det mest af alt skinner af plastik og "mærkevaren" er skrevet overalt på varen.

Comment

Hej Heidi

Glem alt om infrastrukturen, den virker ikke her og husk når i tager en taxa, så SKAL i sørge for at den kører på taxameter, hvis chaufføren nægter, så find en anden taxa.
          Det samme gælder når i ankommer til Manila lufthavn, hvis i tager en taxa koster det nemt 400 - 700 pesos til hotellet, når i så kører den anden vej fra hotellet til lufthavnen er prisen max. 200 pesos, så derfor tag en taxa fra den nye NAIA lufthavn afgangsterminalen, så kører de på taxameter.
          Husk på når de ser en fremmed så lugter de penge.

Elektronik er meget dyrere her end i DK. videocamera og fotoudstyr af de kendte mærker ligger ca. 1.000 - 2.000 dkr. over hvad du kan finde i DK.

Eksempel:
          Et Sony videocamera model HDR-CX210 til 29.999 pesos kan du købe i DK. for max. 2.800 dkr.
          Med dagens kurser svarer det til ca. 21.000 pesos.

Tjek selv prisen i DK. måske er det nede på 2.100. men sidst jeg tjekkede var prisen 2.800

Har selv lige købt et Sony 42 tommer tv, nøjagtigt det samme var ca. 1.500 dkr. billigere i DK.
          Hilsen
          Mogens
          ------------------
          Gift med Filippiner, bor i General Santos

Comment

Cykler

Det er rigtig, at der ik findes cyklerstier som herhjemme.

Men der findes en stor gruppe offtrack riders, som bla. benytter de mange fede downhills omkring Sagarda

Cykler kan købes med fordel her.

King's Bicycle Store
            Address: 620-622 Quezon Boulevard, Quiapo, Manila
            Tel: (02) 7340052/ (02) 7340069
            Fax: (02) 7340052
            Cell Number: +63920.526.6986
            Email Address: kingsbicycle@gmail.com

Comment

Oprindeligt indsendt af sysop32 Se indlæg
              Det meste bliver tilberedt "on the spot" så I behøver ikke være bange for om det er farligt, da det kommer lige fra grillen/gryden..
              Arrrh skal vi ikke lige lade den stå lidt for sig selv den udtalelse!
              Nu er det godt nok 20 år siden jeg tog min EFG levnedsmiddel men jeg tvivler på at bakterier/mikroorganismer har ændret sig meget siden da og i hvertfald ikke til det bedre.
              Det er sådan set lige meget om du steger/koger/griller eller brænder din mad ved 1000 grader hvis først der er udviklet toksin.
              Der er ikke noget værre at få ødelagt sin ferie med en gang racermave eller det der er værre fra et dirty kitchen

k.o.m.

Comment

#Måske ville det være værd at bruge én af dagene i Manila til en tur nordpå i stedet for kun shopping. Der skulle være nogle attraktive områder deroppe, med risterrasser og andet.#

Det her nytter ikke med en dag til rådighed, alene turen tager 8 timer hver vej.

Vi bruger normalt min. 2 dage på at handle i Manila, altid de store mall´s.
                Der kan med fordel købes mærkevaretøj (originalt), sko (De sidste holdt mere en 3 år), undertøj, T-shirts og sommerskjorter. Her kan virkelig spares penge. Lædervarer i god kvalitet (bælter og punge) er lidt billigere en i Dk. Såkaldt toldfrie varer, spiritus og tobak er billigere i f.eks Robinson end i lufthavnen.
                God tur...
                Filipinsk ægtefælle siden 1993

Comment

Tøj og sko kan købes billigt, og det jeg har købt har været af god kvalitet, lædersandaler for 700 pesos, der er 2,5 år gamle nu, og kan sagtens bruges meget længere endnu. Og Shorts ligeså, købte det i Gaisano.

Comment

Tusind tak for alle jeres svar. Det overrasker mig lidt med elektronik da jeg troede at alle asiatiske lande var billige med sådan noget, ud over det sædvanlige Kina crap. Men jeg tror nu ikke vi risikerer at komme tomhændede hjem:-) er der ellers andre gode ideer og råd til manilla og Puerto galets for den sags skyld?!

Comment

Puerto galera

mht. Dykning kan Scandinavian Divers anbefales.

http://www.scandidivers.com/

Og floating bar er bestemt hyggeligt!

Comment

Med hensyn til elektronik, så er det Singapore, Hong kong, Bangkok, Syd Korea og Japan man skal sigte efter.....absolut ikke Filippinerne.
                        Filippinsk gift. To børn. Lever i Singapore for tiden.

Comment

- Og dertil kommer når man har betalt og er trådt ud af døren er de fuldstændig ligeglade med én. Er der problemer, må man lede langt efter service eller garanti. Med mindre man hiver nogle sedler op ad lommen. Vi købte en Dell bærbar til konen i Octagon. Til overpris selvfølgelig. Den gik hurtigt i stykker. Ingen hjælp at hente dér. Men ih hvor var de flinke da der skulle betales. De var 3-4 stykker til at tælle pengene og 2-3 stykker til at pakke lortet ind. Det kan de i det mindste fiinde ud af. Så nej, køb ikke elektronik i Phils. Dog kan man købe spil til Nintendo mv. med stor besparelse. Originaler og kopier af samme spil sælges i samme butik - pudsigt nok.
                          Det eneste, der kommer af sig selv er lommeuld og rudekuverter. Resten skal der arbejdes for.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jyden Se indlæg
                            - Og dertil kommer når man har betalt og er trådt ud af døren er de fuldstændig ligeglade med én. Er der problemer, må man lede langt efter service eller garanti. Med mindre man hiver nogle sedler op ad lommen. Vi købte en Dell bærbar til konen i Octagon. Til overpris selvfølgelig. Den gik hurtigt i stykker. Ingen hjælp at hente dér. Men ih hvor var de flinke da der skulle betales. De var 3-4 stykker til at tælle pengene og 2-3 stykker til at pakke lortet ind. Det kan de i det mindste fiinde ud af. Så nej, køb ikke elektronik i Phils. Dog kan man købe spil til Nintendo mv. med stor besparelse. Originaler og kopier af samme spil sælges i samme butik - pudsigt nok.
                            Det lyder utroligt, jeg har kun god erfaring med garanti og service, jeg købte et stort Sony tv med hjemmebiograf, jeg havde en del problemer med at få det til at virke perfekt og var i forretningen 4 - 5 gange og fik masser af hjælp, men jeg havde stadig problemer og mente tv var defekt, så bad de mig om at levere det tilbage til forretningen så jeg kunne få et nyt. Her prøvede man så mit tv og der var ingen problemer, derefter sendte de 2 mand til mit hus og vi fik installeret alt korrekt, jeg var meget tilfreds med service, og hver gang vi går forbi forretningen kommer personalet smilende og hører om alt stadig fungerer, ellers vil de bytte.
                            Hilsen
                            Mogens
                            ------------------
                            Gift med Filippiner, bor i General Santos

Comment

hvis i skal handle i Manila, kan jeg anbefale Mall of asia, kæmpe stort og flot ( dog ikke det billigste) i side gevinst ka i så derfra tage en taxa til.Sea adventure ( et fantastisk flot akvarium)
                              med hensyn til elektronik, købte jeg sidste år en Samsung young mobil, pris i SM-mall 6100 php på samme tidspunkt kostede den ( var helt ny model) i DK ca 1800 kr - altså ca halv pris. Men køb aldrig på gader eller narkeder. kun replika der!!!!
                              god tur
                              Er lykkeligt samlevende med Filippiner
                              Rejser årligt til PH, næste tur i 2015.
                              Klaus

Comment

Working...
                              X